Palikék világsztárok előtt

TÓTH ANITA jelenti AssábólTÓTH ANITA jelenti Assából
Vágólapra másolva!
2004.06.02. 21:29
Címkék
Bemelegítésnek szánták - erőltetett menet lett belőle. A Marokkó-rali indulói számára az idén teljesen új útvonalat jelöltek ki a rendezők: az első napon nyoma sem volt homoknak (sivatagi verseny lévén ez eléggé meglepő), viszont bővelkedett hatalmas sziklákban. Emiatt pedig kevesen úszták meg defekt nélkül.
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Palik László volt a legjobb magyar az elsô napon, amely igazán kifogott a mezônyön
Az autós győztes Stéphane Peterhansel szerint a pálya rendkívül technikás volt, az átlagsebesség pedig alacsony. Aki túl akarta élni, vigyáznia kellett a kocsijára. Ô maga a szervizponton mind a két hátsó kerekét lecserélte, csakúgy, mint csapattársa, a Vk-címvédő Carlos Sousa, akinek viszont ez nem ment túl simán: lefulladó négykerekűjét navigátorával együtt tolták a kamionig, és veszítettek vagy négy-öt percet. Ezzel a negyedik helyre csúsztak vissza, hiszen Sinozuka Kendzsiro és Josep Maria Servía is eléjük került. A motorosoknál totális francia sikert hozott a nap: Cyril Despres mögött Richard Sainct érkezett, míg a Dakar-címvédő Joan Romának meg kellett elégednie a hatodik pozícióval.
A magyarok közül a Palik László, Darázsi Gábor kettősről csupa jó hírrel szolgálhatunk! A 36. helyről rajtolva felküzdötte magát a 21. pozícióba, ami a mezőny erősségét tekintve több mint dicséretes. A nissanos páros megelőzte többek között a Dakar-ötödik Andrea Mayert, és a Vk-pontversenyt vezető al-Mutavej is csak kettővel van előtte. Pedig a szakasz harmadik kilométerétől szervó nélkül autózott a duó, úgyhogy délutánra Palik a kezét is alig bírta felemelni.

Az NSO ajánlja:

Három magyar Afrikában
Kis Sándor nem volt ennyire boldog, ő jobbra számított a 32. helynél. Volt is rá esélye, csakhogy a táv felénél eltörött az egyik olajcső. Meg kellett várniuk a korábban megelőzött Palikékat, hogy olajat kérjenek tőlük, és a szerelés is igényelt némi időt. Nem sokkal később a defektes kerék cseréje miatt ácsorogtak, ennek fényében pedig a helyezésük nem is olyan rossz.
A legrosszabbul a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős járt: Fronterájuk ugyanis már a rajt előtt kigyulladt. Az egyik keréknél ütött ki a tűz (folyt az olaj), és bár a lángokat sikerült megfékezni, a távot már bajosan teljesítette volna a Frontera. Így azután elrajtoltak vele, és a célon is áthaladtak, csak éppen a pályát nem teljesítették. A szabályok szerint két ellenőrző pontot lehet kihagyni egy nap (a verseny során összesen négyet), és mivel Szalayék egy félreértés miatt azt hitték, hogy kettő van a szerdai pályán, nyugodtan gurultak a célba. Ám ott kiderült, hogy három volt…
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy Szalayékat kizárta a versenybíróság. ---- E ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik