A tereppel kapcsolatban tehát senki sem tudja, hogy pontosan mire számíthat, a szerdán rajtoló verseny nehézségét illetően azonban senkinek sincsenek kétségei. A világ legjobb pilótái és gyári csapatai ugyanis mind idesereglettek. A Dakar-címvédő Stéphane Peterhansel a tavalyi Vk-győztes Carlos Sousával karöltve egy-egy új Pajerót irányít, de itt van a nagy öreg, Jean-Louis Schlesser, Sinozuka Kendzsiro, no és a Vk-pontversenyt vezető Kalifa al-Mutavej is.No és három magyar páros.A legjobb rajtszáma közülük az idei Dakaron egyedüli magyarként célba érő Szalay Balázsnak van, aki tökéletesen elégedett lenne, ha a vasárnapi célba a szerda reggeli rajthelyén érkezhetne be – vagyis tizenhatodikként. Szalayék Fronterája teljesen megváltozott január óta: külalakra ugyanolyan, belülről azonban szinte minden ízében kicserélődött. Ez lesz az első igazi tesztje. Kétezer kilométeren (ebből 1500 a szelektív szakaszok hossza) és sok-sok homokdűnén át…Kis Sándornak és Palik Lászlónak remek bemelegítés volt erre a megméretésre a két héttel ezelőtti magyar bajnoki futam, amely után a csapat másfél hét alatt felkészítette a kocsikat. Kis legutóbb Tunéziában szakaszgyőzelmet is aratott (a prológon), most azonban a mezőny erősségét látva abban reménykedik, hogy bekerül a legjobb húsz közé. Az első két napon ez nem lesz túl könnyű, hiszen a 39. helyen rajtol, ami azt jelenti, hogy nemcsak a sivatag jelent akadályt, hanem az előtte induló pilóták is, akiket várhatóan utolér majd.Palik elmondta, mindenki számára nagy kihívást jelentenek a műholdas navigációs rendszer nélküli szakaszok (ezekből lesz több), no meg az, hogy aki ebben a sportban számít, az mind itt van Marokkóban. És mind siet "valahová"…