A kulisszák mögé pillantani mindig ez a legérdekesebb. A Nemzeti Sport olvasói most Baumgartner Zsolt, az első magyar Formula1-es pilóta szemszögéből láthatják a világ egyik legdrágább, legcsillogóbb és leggyorsabb cirkuszát.
"Érződik, hogy mindössze néhány nap telt el a monacói viadal óta, hiszen még minden akörül forog.A szerelők és a versenyzők is a hercegségbeli viadalról beszélnek, és ami külön jólesik, a szerelők nem feledkeztek meg rólam. Kaptam tőlük két plüssállatot, az egyik egy róka magyar zászlóval, amelyre azt írták olaszul: kilencedik hely. A csapat egyébként most nem egy hotelben szállt meg, hanem a pályához nagyon közel egy magánházban. Itt csönd van és nyugalom, semmi sem zavarhat meg minket a felkészülésben. Mert az élet természetesen nem áll meg, a hét végén már újabb kihívás előtt állunk. Pénteken a helyezések másodlagosak voltak, egy előre meghatározott programot követve próbáltuk megtalálni a legmegfelelőbb beállításokat. Ez a Nürburgringen nem túl könnyű, mivel a Formula–1-es autók nagyon súlyérzékenyek itt, ami azt jelenti, hogy szélsőségesen viselkednek a különböző terhelések hatására. Megpróbáltuk több különböző üzemanyagszinttel megtalálni az autó legmegfelelőbb beállítását és a jobb vezethetőség érdekében az optimális egyensúlyt kialakítani. És úgy tűnik, jó úton járunk. Persze, ebben nagy segítségemre van, hogy a csapat megfeszített tempóban dolgozott, és sikerült megjavítania az autó hidraulikáját. Így már működik a kormányrásegítés, és szervóval jóval könnyebb az úton tartani a kocsit, mint anélkül. Az első szabadedzésen sikerült megelőznöm Brunit, a másodikon pedig már a Jordanekhez is közel kerültünk. Talán csak azt sajnálom egy kicsit, hogy amikor a tréning végén feltettük az új garnitúra gumit, nem tudtam kihasználni az ebből adódó előnyöket. A pálya második szektorában ugyanis feltartott az egyik sauberes. Természetesen azt is el kell ismerni, hogy péntekenként mindig nagyon nehéz autózni, hiszen nemcsak az állandó pilóták köröznek, hanem a tesztpilóták is, így szinte mindig nagy a forgalom. A csapat így is elégedett, de én tudom, hogy jobb is lehetett volna. A taktikánkról egyelőre semmi biztosat nem tudok: egyelőre nem döntöttük el, hogy két vagy három boxkiállással operálunk. A pálya ugyanis egyelőre nincs olyan állapotban, hogy ezt el lehessen dönteni – egyelőre még zabálja a gumikat. Ha szombaton lenne a verseny, valószínűleg három kiállást terveznénk."