"Kétszáz verseny, hetvenöt győzelem, zsinórban öt diadal ezekre roppant büszke vagyok, de már alig bírom kivárni, hogy Monte-Carlóba érjünk, ahol újabb csodás feladat vár rám" ezeket a szavakat hallgatva vagy olvasva nem is meglepő, miért tud ennyire mindenki fölé nőni Michael Schumacher.
Ausztrália és Bahrein után Spanyolországban is kettôs gyôzelmet ünnepelt a Ferrari-istálló
Ausztrália és Bahrein után Spanyolországban is kettôs gyôzelmet ünnepelt a Ferrari-istálló
Ausztrália és Bahrein után Spanyolországban is kettôs gyôzelmet ünnepelt a Ferrari-istálló
Ausztrália és Bahrein után Spanyolországban is kettôs gyôzelmet ünnepelt a Ferrari-istálló
Hat világbajnoki címe után is ugyanolyan elszántan és motiváltan vág neki minden versenynek, mint amikor először érezte meg a győzelem ízét. Mindehhez kiváló autója van, az F2004-essel eddig verhetetlennek bizonyult. Olyan egyeduralma van, mint 2002-ben, vagy mint amilyen Nigel Mansellnek volt 1992-ben. Úgy tűnik, csak a technika állíthatja meg, de vasárnap még az sem tudott az útjába állni. "Az első boxkiállás után valami baj volt a kipufogórendszerrel, és nagyon megijedtünk. Ross Brawn technikai igazgató és én is csak remélni tudtuk, hogy végigbírja a futamot a kocsi, ennek érdekében kíméltem – mondta Schumacher, aki Jarno Trulli rajtjáról is beszélt. – Jól indultam, de láttam, hogy Jarno még gyorsabban jön. Becsukhattam volna a kaput, de annyival gyorsabb volt nálam, hogy sportszerűtlen lett volna a részemről. Elengedtem, és bíztam benne, hogy vissza tudom előzni." Schumi vélhetően biztos volt abban, hogy Trulli nem marad előtte, és ezekkel a szavakkal biztosan felbosszantotta azokat, akik élesen bírálták korábban többször is látott agresszív védekezési stílusa miatt.
Rubens Barrichello elárulta, Trulliba fektette győzelmi reményeit. "Kiváló boxtaktikát választottunk, a többieknél eggyel kevesebbszer szervizeltem, és még a győzelem sem lett volna elérhetetlen. Ehhez azonban az is kellett volna, hogy Jarno egy boxkiállással tovább Michael előtt maradjon" – mondta Barrichello. Trulli egy közeli barátjának ajánlotta eredményét, amelyet egyértelműen a jó rajtjának tulajdonított. "Az autóversenyzők ilyen indulásról álmodnak. Kiváló érzés volt az élen haladni, bár tudtam, hogy nem vezetek sokáig" – mondta az olasz, aki mögött szorosan érkezett csapattársa, a hazai pályán versenyző Fernando Alonso. "Nagyon jó eredmény ez a csapatnak, azt hiszem, ez volt a maximum, amit remélhettünk" – mondta a spanyol, aki a verseny után megtapsolta a közönséget. Juan Pablo Montoya kieséséről a Williams elárulta, hogy a jobb aerodinamikai hatás miatt kisebb fékeket raktak a kolumbiai kocsijára, de túl nagy volt a kockázat, és pórul járt a vb-pontversenyben mindkét renault-s által megelőzött pilóta. ---- Baumgartner Zsoltnak nem volt valami jó versenye: a magyar pilóta a 20. rajtkockából az autó elektromos rendszerének zavara miatt alig tudott elrajtolni, a mezőny végét felügyelő biztonsági autó után eredve tudott csak a versenybe kapcsolódni. Az első boxkiállása után, a 18. körében a Jenson Button által szombaton elvétett Campsa-kanyarban menthetetlenül sodródott a kavicságyba, ahonnan már nem volt menekvés. A kicsúszás akkor történt, amikor Felipe Massa lekörözte Baumgartnert. Kettejük között nem ez volt az első incidens az idén, Malajziában dühösen beintett neki a sauberes brazil, miután nem tudta lekörözni. A Minardi magyarjának az idei öt versenyen ez volt a harmadik kiesése, és a tavalyi két jordanes futamot is beleszámítva tendenciává vált, hogy csak a páros sorszámú F1-es versenyein jut el a célig. Az olasz csapat gondjai a 31. körben fokozódtak, Gianmaria Bruni kiesése után a csapat kezdhetett összepakolni. ---- A 66 körös (305.256 km) verseny végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:27:32.841 (átlag: 209.205 km/óra) 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 13.290 mp h. 3. Trulli (olasz, Renault, Michelin) 32.294 mp h. 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 32.952 mp h. 5. Szato (japán, BAR-Honda, M) 42.327 mp h. 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:13.804 p h. 7. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:17.108 p h. 8. Button (brit, BAR-Honda, M) 1 kör h. 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 10. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 k h., 11. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1 k h., 12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1 k h., 13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1 k h. Feladta: Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B, kicsúszás) 17, Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B, fék) 31, Heidfeld (német, Jordan-Ford, B, váltó) és Panis (francia, Toyota, M, hidraulika) 33-33, Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M, gázpedál) 43, Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M, fék) 46, Pantano (olasz, Jordan-Ford, B, motor) 51 megtett kör után Leggyorsabb kör: M. Schumacher (12. kör) 1:17.450 (átlag: 215.070 km/óra)