Michael Schumachernek tökéletes körre volt szüksége a pole pozíció megszerzéséhez, hát tökéletes kört futott Sepangban. Ezt ő maga árulta el az edzést követő sajtótájékoztatón.
Schumacher (hátul) is meglepôdött, amikor megtudta, hogy Webber mellôle rajtol
"Észbontóan jó kört produkáltam, minden tökéletesen ment. Pénteken úgy tűnt, rengeteg nehézségünk lesz, de az éjszaka és délelőtt sokat javítottunk a kocsin, és eltűntek a problémáink. Az első edzésen a melbourne-i győzelem miatt az utcaseprő szerepét játszottam, ezért voltak nálam gyorsabbak is. A második fordulóra viszont már tökéletesek voltak az útviszonyok, és ki tudtam hozni a kocsiból a maximumot" – mondta a világbajnoki címvédő. Csapattársa, Rubens Barrichello elmaradt az ausztráliai produkciójától, és meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A brazil valamelyest még szerencsésnek is mondhatja magát, mert lehet, hogy csak azért nem negyedik, mert Fernando Alonso megcsúszott a gyors körében. "Michael köre fantasztikus volt, de nekem sem kell szégyenkeznem. Elégedett vagyok, mert bár nagy volt a különbség Michael és köztem, a versenyen lesz lehetőségem a javításra" – fogalmazott a brazil. A két Ferrari között az életében először első soros Mark Webber várhatja a rajtjelzést. Az ausztrál hazai pályán leszerepelt, reméli, hogy autójával Malajziában a versenyen is beleszólhat a nagyok csatájába. "Nagyon meglepett a helyezésem. A kocsi nagyon jó, pénteken különösen a hosszú távú programmal voltam elégedett. A csapat fantasztikusan dolgozik, én megpróbálok nyugodt maradni, és élni a lehetőséggel. Agresszívan fogok versenyezni, mert szükségünk van a jó eredményre. Addig nem lehetek boldog, amíg nem int le a kockás zászló" – vélekedett az ausztrál. Webberhez hasonlóan Alonso tudott volna lépést tartani a Ferrarikkal, de a spanyol elszúrta a második gyors körét. A Renault élt a lehetőséggel, és – mivel sok rajtpozíció nem forgott kockán – kicserélte Alonso autójában a motort. A spanyol csak egy helyet veszített, Szato Takuma került elé. "A hátsó sorokban már tényleg nem számít egy-két rajthely, ezért kicseréljük a motort. Lóerőben szinte semmit sem nyerünk ezzel a lépéssel, de ebben a melegben megnyugtatóbb egy kevesebbet használt erőforrás bevetése. Talán több esélyünk van a verseny befejezésére" – mondta Pat Symonds, a Renault mérnök-igazgatója. A Williams-istálló pilótái közül Juan Pablo Montoya a negyedik rajthelyet szerezte meg, de a csapat nem volt túlzottan boldog emiatt. "A szabadedzéseken sokkal jobbak voltunk, mint az időmérőn, és ez nem túl jó előjel. Amikor számít, nagyon gyorsak a Ferrarik, nem valószínű, hogy tartani tudjuk velük a lépést" – vélekedett Sam Michael, a Williams mérnök-igazgatója.