Az Ausztrál Nagydíjjal kezdetét veszi az idei Formula-1-es versenyszezon, amelyen a résztvevők az időeltolódás miatt máris letudták a két pénteki szabadedzést.
Persze a saját maga és a technikai hátteréhez képest mindenkinek megvannak a saját céljai, egyben korlátai. A hatszoros világbajnok Michael Schumacher ezúttal is a riválisok előtt járt, méghozzá jóval, tulajdonképpen újfent saját magával versenyzett és a pálya körrekordját nem hogy ostromolta, hanem meg is döntötte. Nyomában csapattársával, a brazil Rubens Barrichellóval, aki ugyancsak jóval a riválisok előtt és az általa tartott régi körrekordon belül járt, hiszen ő is majd’ egy másodpercet vert a harmadik olasz Trulira és több, mint egy másodperccel futott jobb időt, mint eddig bármikor Ausztráliában..Ami pedig a magyar résztvevői céljait és első edzéseredményeit illeti… A Formula-1 első és egyetlen magyar pilótája, az első komplett szezonjára, így az első idénynyitójára készülő Baumgartner Zsoltelégedett a pénteki két szabadedzésen nyújtott teljesítménnyel. A versenysorozat első állomáshelyen, a melbourne-i Ausztrál Nagydíjon az első szabadedzésen még megelőzte nálánál sokkal rutinosabb csapattársát, az olasz Gianmaria Brunit. A másodikon mindketten javítottak idejükön és 1:30 perces időeredmény alá kerültek, ami nem sikerült a Jordannal versenyző két rivális pilótának. Ismerkedés a pályával és az autóval
Az első szabadedzésén Baumgartner a csapat által megbeszélt taktikai szerint elsősorban a pályával ismerkedett. Ezen kívül különböző beállításokat végeztek el, aminek érdekében többször is a boxban találta magát. A beállításoknak köszönhetően egyre jobb köridőket futott és az edzés végére megelőzte csapattársát. Az első nap második szabadedzésesén mindkét Minardi-pilóta megjavította korábbi időeredményét, igaz a házi rangsorban eközben helyet cseréltek. Baumgartner Zsolt érthetően hatalmas lelki tehertől szabadult meg az első edzésnapot követően, amely idei bemutatkozását felvezette. Az autóba ülés és az első edzés első pillanatiban azonban mindez múlt és egyben történelem lett számára: annyi bizonytalanságot és várakozást követően elérkezett végre a tettek ideje. Az első szabadedzésen az óvatosságon volt a hangsúly mindkét Minardi-sofőr számára, ahogy arról a magyar pilóta a gyakorlásokat követően beszámolt. Nem akartak még egy aprót sem hibázni, ennek érdekében lassú körökkel kezdtek. Később egyre jobban "belakták" a pályát és a boxban tett látogatások, a folyamatos beállítások is mind jobbá tették az alattuk muzsikáló gépet, ám mindezek ellenére ekkor még eléggé falsul szólt az általuk előadott zenemű, hiszen jócskán elmaradtak a többiektől. Baumgartner legtöbbet a fékkel és a súlyelosztással bajlódott, amiken azonban nem sikerült érdemi változtatásokat végezni, így ez a nap hátralévő részének feladatai közé tartozik majd. Az első edzés végén csapattársánál, Bruninál harminc századmásodperccel jobb időt produkált, pedig rutinosabb kollégája jobban ismeri a pályát és az autót is, mint a magyar fiú, lévén már tavaly is ennél a csapatnál volt tesztpilóta. A második edzésre, az elsővel ellentétben, már a nap is kíváncsi volt, így az időjárásra aligha panaszkodhattak a résztvevők, bár a pályát még mindig kicsit piszkosnak találták a versenyzők. A csapattal egyetértésben végül arra az elhatározásra jutottak, hogy a többiekkel ellentétben kevesebb kört tesz meg Baumgartner – aki ekkor már az első edzésen pihent, másik autóval ment –, a motor óvásának érdekében. A folytatásra gumikat cseréltek, ami megfelelt a versenybeállításra, ám ezzel több probléma is adódott, mert az autó csúszkált. Ráadásul saját bevallása szerint kisebb vezetési hibákat is vétett a pálya középső szakaszán – mindez összességében a csapat mérnökei szerint egy másodperces veszteséget jelentett –, minek köszönhetően Bruni visszaelőzte magyar csapattársát. A pályáról az a véleménye a magyar pilótának, hogy nem éppen könnyű, de azért barátkozik vele és úgy érzi, ha csak a kívántnál lassabban is, de sikerül megbarátkoznia a vonalvezetéssel. Sőt, a bevezető részt már kifejezetten kedveli. A holnapi időmérésen mindenkinek két kör adott arra, hogy jobb időeredményt érjen el és így jobb pozíciót szerezzen magának.
M. Schumacher: A versenyen nem lesz ekkora a különbség
Hatszoros világbajnokhoz méltó magabiztosság.A versenyen máshogy lesz? (fotó: Reuters)
A Ferrari versenyistálló meghatározó alakja, Michael Schumacher már az első szabadedzésen is megjavította a pálya hivatalos körrekordját, amelyet azonban a második edzésen még tovább karcsúsított. A német pilóta a pénteki gyakorlást követően nyilatkozott az idei autójáról, mint elmondta, bár a változások és változtatások talán kívülről nem is látszanak olyan nagy különbségnek a korábbiakhoz képest, a premier mindenesetre jó, talán túl jól is sikerült. A folytatásról mindössze annyit jegyzett meg: nem hinné, hogy a másnapi edzésen, illetve a versenyen is ennyivel a riválisok előtt járnak majd. Csapattársa, Rubens Barrichello mindössze annyit kívánt mindehhez kiegészítésképpen hozzátenni, hogy meglátása szerint ez a mostani legjobb autó azok közül, amelyekkel az elmúlt években versenyzett. De ebből hosszú távú következtetéseket egyelőre kár lenne levonni, erre ráérünk majd két-három versenyt követően.
Körrekord edzésen: M. Schumacher (német, Ferrari) 1:24.718 p (Korábbi rekord: Barrichello (brazil, Ferrari, 2002) 1:25.843 p) Körrekord versenyen: Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, 2003) 1:27.724 p
Ausztrál Nagydíj, első és második szabadedzés utáni sorrend: