Ötcsillagos luxus F1-mércével is

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2004.02.24. 16:25
Címkék
Április első hétvégéjén Bahrein látja vendégül a száguldó cirkuszt. A világbajnoki versenynaptárban idén bemutatkozó bahreini pálya még a Formula1-beli fényűzéshez szokott szemet is elkápráztatja.
A pálya madártávlatból
A pálya madártávlatból
A pálya madártávlatból
A pálya madártávlatból
A pálya madártávlatból
A pálya madártávlatból
A pálya építésére 150 millió dollárt költöttek, és a tervek 3000 munkás segítségével valósultak meg. A számos luxustartozék közül talán legszembeötlőbb, hogy a hatalmas boxutca és az ún. paddock (a versenyzők és a csapatok lakóhelye a boxok mögött) területet pálmafák szegélyezik. A szerelőcsarnokokkal szemben magasodó asztalokkal teli teraszok pedig inkább emlékeztetnek egy elegáns arab bevásárlóutcára, mint egy drámai autóverseny helyszínére.

Mesélik, amikor valaki megemlítette, hogy a komplexumból már csak egy úszómedence hiányzik, mindenki hallani vélte, ahogy a pálya igazgatója, Favaz bin Mohamed el-Kalifa sejk kiadja az utasítást a megépítésére...

A Szahír-torony
A Szahír-torony
A Szahír-torony
A paddock drágaköveként kiemelkedik az impozáns kilenc emeletes Szahír-torony, amelynek legfelső szintjét a versenyen Bahrein királya, Hamad bin Isza El-Kalifa sejk és kísérete foglalja el. Az irányítóközpont, amely igazából az ultramodern technológia labirintusa, külsőre egy arab erődöt formáz, míg a lelátó tetejéről a légkondicionálás talán ősi formája, egy óriás széltorony dolgozik.

Képeslap Bahreinből
Képeslap Bahreinből
Képeslap Bahreinből
A főépítész Hermann Tilke, napjaink "sztártervezője", akinek nevéhez az osztrák A1-Ring és a malajziai pálya megálmodása is fűződik, szándékosan ötvözte az arab hagyományt a Formula–1 világához tartozó modern technológiával. Az eredmény egy 70 ezer férőhelyes komplexum, az autósportban korábban soha nem tapasztalt megoldásokkal, és technikai színvonallal.

A pálya látképe, ahonnan a király látja
A pálya látképe, ahonnan a király látja
A pálya látképe, ahonnan a király látja
A pályarajz alapján viszont talán éppen maga a pálya az, amely egy kis csalódást okoz. A 16 kanyart tartalmazó aszfaltcsík ívei közül ugyan sok televízióbarát, de szinte kellemetlenül szűk. A pálya a modern követelményekhez képest talán kicsit túl hosszú, 5400 méter, és gyorsabb, mint amilyennek elsőre tűnik: várhatóan 210 km/órás átlagsebességgel száguldanak majd körbe a pilóták. A két szembeötlő hajtűkanyaron kívül az ívek a versenyzők kénye-kedve szerint kígyóznak, sőt, a 20 méteres szintkülönbség a legmagasabb és a legalacsonyabb rész között egy újabb dimenzióval gazdagítja a vezetés élményét.

Alesi a pályaavatón
Alesi a pályaavatón
Alesi a pályaavatón
A pálya hivatalos megnyitóján, március 17-én a korábbi Formula-1-es pilóta, Jean Alesi avatta fel az aszfaltcsíkot Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedesével, első Formula-1-es autóként pedig a Williams FW25-öse képviselte a legmodernebb technikát Marc Genével a volánnál. A hétvégi nagydíj koreográfiájához tartozik, hogy a muzulmán ország vallási előírásaira való tekintettel elmarad a verseny utáni pezsgőzés és ezúttal a boxokban sem vonják magukra a figyelmet a hiányos öltözékben pózoló hölgyek.

Bahrein

NSO-összeállítás:
A vb állása

NSO-adatbank:
Formula-1 2004
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Legfrissebb hírek

Hétfői sportműsor: Kecskemét–Vasas és dupla Liverpool–Bilbao

Minden más foci
3 órája

Rétestészta – Patai Gergely jegyzete

Vizes vb 2025
3 órája

Los Angeles-i álmok – Kovács Erika publicisztikája

Egyéb egyéni
3 órája

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
4 órája

Oszaka elsöpörte Sevastovát Montrealban

Tenisz
4 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
4 órája

„Ilyet még apu sem rúgott” – ifj. Dárdai Pál a Nyíregyháza elleni csodagólról

Labdarúgó NB I
5 órája

Micsoda meccs volt! A győri csodacsere a 95. percben egyenlített az Újpest ellen

Labdarúgó NB I
5 órája
Ezek is érdekelhetik