Úgy tűnik, új herceg költözött Monte-Carlóba, legalábbis a rali-világbajnokság eseményeit figyelembe véve, Sebastien Loeb ugyanis sorozatban harmadik éve végzett az élen az idénynyitó versenyen.
A 2004-es év ennél már nem is kezdôdhetett volna jobban a Loeb, Elena duó számára
A 2004-es év ennél már nem is kezdôdhetett volna jobban a Loeb, Elena duó számára
Meglehet, a Citroen pilótája csak másodszor örülhetett elsőségének, mivel 2002-ben a zöld asztal mellett fosztották meg a győzelemtől, amiért szerelői tiltott helyen cseréltek kereket Xsara WRC-jén. "Számomra fontos volt egy ilyen szép eredménnyel nyitnom a szezont, innentől kezdve ugyanis sokkal nagyobb lesz az önbizalmam. A mai napon nagyon óvatosan kezdtem, csak az időjárás javulásával mertem egyre jobban nyomni a gázpedált. Svédországban hasonlóan nagy küzdelemre számítok" – nyilatkozta a boldog győztes a pezsgőbontást követően. Tény, hogy Loeb megérdemli az első helyet, mert annak ellenére, hogy a zárónapon egyetlen gyorsaságit sem nyert meg, az első két napon begyűjtött öt szakaszgyőzelmét senki sem tudta überelni. Pedig vasárnap nem bővült az egyes etapok élén végzők gk névsora: Markko Märtin, Marcus Grönholm és Petter Solberg gyűjtötte be a részsikereket. Közülük az észt fordos lehetett a legboldogabb, hiszen végül – az utolsó előtti gyorsaságit követően – sikerült megelőznie az utolsó napnak a második helyen nekivágó Francois Duvalt. "Szombaton nem mosolyogtam, mert tudtam, hogy egy roppant nehéz nap áll még előttem. Most azonban már minden okom megvan az örömre, mert úgy készültem az idénynyitóra, hogy a dobogóra állok, és tessék, itt ez a második hely. Arról már nem is beszélve, hogy a konstruktőrök közt a Ford állt az élre" – szögezte le Märtin. A csapattársa a következőket mondta: "Hazudnék, ha azt mondanám, hogy elégedetlen vagyok a harmadik helyemmel. Nagyszerű eredmény ez számomra, a csapatnak pedig egyenesen szenzációs." Grönholm leginkább megkönynyebbült, mert bár tud ő jobbat is egy negyedik helynél aszfalton, egyelőre csak barátkozott az új 307 WRC-vel. "Hála istennek vége a próbatételnek. Elképzelhető, hogy végezhettünk volna előkelőbb helyen is, ha tegnap nem csúszunk ki a pályáról és nem veszítünk közel egy percet. Ezt leszámítva azonban egy szavam sem lehet, az új autó kiválóan ment" – így a finn versenyző. A címvédő Solberg számára, csakúgy, mint az előző napok, a vasárnap is tartogatott néhány kellemetlen meglepetést. Először azért megnyerte a 13. gyorsaságit (amely igazából csak a 11. volt, két szakaszt ugyanis töröltek korábbról), ám a túl nagy hév odáig vitte, hogy a következő szakaszon elveszítette egy fél pillanatra az uralmát az Impreza WRC felett, és lecsúszott az útról. A kisebb balesetben megsérült a Subaru első felfüggesztése és a szervórendszere is, így a norvég "alapból" bukott négy percet, majd az utolsó etapon (amely előtt nem volt lehetőség a szervizelésre) még hármat, mivel az autója alig bírta a tempót. Ennek az lett a következménye, hogy Solberg az ötödikről visszacsúszott a hetedik helyre, maga elé engedve Freddy Loixot és Gilles Panizzit, noha az előbbit nagyon faképnél hagyta a már említett, általa megnyert 13. szakaszon. A belga versenyző akkor rosszul választotta meg a gumitípust, és több mint másfél perccel ment lassabban csapattársánál. A viadal meglepetésembere a nem gyári subarus Olivier Burri volt, aki a nyolcadik, már pontszerző helyre kormányozta be Impreza WRC-jét. Végül, de nem utolsó sorban említsük meg, hogy a versenytől szombaton búcsúzó Carlos Sainz tőle szokatlan módon fogadkozott a jövővel kapcsolatban: "Volt egy jeges szakasz, amelyet nem jelöltek be számunkra a pályarajzon, ez okozta a vesztünket. Sohasem jó kiesni, de az idén eltökélt szándékom, hogy mindenhol pontszerző helyen végezzek. A Monte-Carlo-rali az egyik legnehezebb megméretés, ráadásul egyhuzamban másodszor estem ki, hiszen a tavalyi idényzárót, az angol versenyt is fel kellett adjam. Nagyon remélem, itt véget is ért a rossz sorozatom."
72. Monte-Carlo-rali, a 16 futamos vb 1. versenye Végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (Citroen Xsara WRC) 4:12:03 (átlagsebesség: 81.3 km/óra), 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:12.6 perc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:19.6 p h., 4. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:26.8 p h., 5. Loix, Smeets (belga, Peugeot 307 WRC) 8:16.9 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) 10:11.6 p h., 7. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 10:42.2 p h., 8. Burri, Patthey (svájci, Subaru Impreza WRC) 17:49.1 p h. Következik (február 5–8.): Svéd Rali