A hó és a hideg ellenére valóságos népünnepély volt a 26. Dakar-rali prológján. Körülbelül tízezer ember kísérte figyelemmel a pályák szélén az eseményeket, és akik oda már nem kaptak jegyet (úgy ötezren), azok a hivatalos rajtceremóniának helyt adó hatalmas csarnokban zsúfolódtak össze.
Kis Sándor végzett a legelôkelôbb helyen a magyar autósok közül a Dakar prológján (Fotó: Czagány Balázs)
Kis Sándor végzett a legelôkelôbb helyen a magyar autósok közül a Dakar prológján (Fotó: Czagány Balázs)
Itt minden egyes versenyző megkapta a neki járó tiszteletet, így a magyarok is jó néhány autogramot kiosztottak, mielőtt rajtoltak volna. Az öt autós párosunk közül a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős végzett a legelőkelőbb pozícióban, a 29. lett. Várható volt, hogy az autókrosszban nyolc bajnoki címet szerző pilóta szeretni fogja ezt a kanyargós, ugratós, vizesárkos pályát, ugyanis sokban hasonlított a krosszarénákhoz. "Apró" kellemetlenség, hogy Kis körülbelül a pálya egyharmadától szinte semmit sem látott, mert miután áthajtott a vizesárkon, belülről hirtelen bepárásodott a szélvédő. Felvetődik a kérdés, mi lett volna, ha lát is valamit?! A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettősnek (48.) is a látási viszonyokkal volt gondja, de már a rajttól kezdve. A pilóta elmondta: ha érzékelt volna valamit belőle, talán tetszett volna a pálya, de így egyik ugratóról a másikra esett, és rengeteg időt veszített. A hatodik Dakarján induló mérnökember mögött három pozícióval következett a Palik László, Darázsi Gábor duó, amely a dízel Toyotát egy jóval erősebb, benzines Bowlerre cserélte. Ez az eredményen is meglátszott: az 51. helynek azért is örült különösen Palik, mert az indulás előtt azt tűzte ki célul, hogy szeretné megtartani a rajtpozícióját, és ez pontosan sikerült is. Nem kockáztatott, vigyázott az autóra, és még így is körülbelül háromszáz méterrel előzte meg szenegáli ellenfelét, akivel párban indították. Benyó Miklós és Maurer Péter (78.) megfogadta, ha máshol nem is, a párhuzamos pályás körversenyen kockáztat. Hogy ez végül mégsem így lett, arról nem ők tehetnek, hanem a hó, amely jégpályává varázsolta a pálya egyes szakaszait. A dízel Terracan pedig nem szánkó, ezért aztán vigyázni kellett rá. Liszi László és Rack György (109.) még rosszabb helyzetben volt, hiszen még később rajtolt, márpedig az időjárás a délután előrehaladtával egyre zordabb arcát mutatta a versenyzők felé. Lisziék autóján egyébként is szinte minden alkatrész széria (ebben a kategóriában jóformán "csak" a futóművön lehet látványos változtatásokat végrehajtani), így a pilóta nem vállalt különösebb rizikót. Ugyanúgy, ahogy a két motorosunk sem. Perepatics Richárdot (152.) és Szilvási Pétert (177.), csakúgy, mint a többi motorversenyzőt, a rendezők megkímélték attól, hogy "derékig érő hóban" elmotorozzanak Narbonne-ig, úgyhogy a szervizcsapat az egyik motort a lakóbuszba tette, a másikat trailerre, és úgy keltek útra a következő állomás felé. Legutoljára (ahogy ez már lenni szokott) a legnagyobb testű gépek, a kamionok kerültek sorra a prológon. Ezekre a járművekre aztán senki sem mondhatta, hogy lomhák: a végén Vlagyimir Csaguin ünnepelhetett. A magyarok közül a Vadas Tamás, Gaál József, Slott Imre trió volt a leggyorsabb, a 27. helyen végzett. Persze mindenki tudja, ez csak a kezdet, a neheze még hátravan…
26. Telefónica Dakar-rali 1. nap, Clermont Ferrand–Narbonne (prológ: 1.5 km, összekötő szakasz: 395 km). Autósok: 1. Sinozuka Kendzsiro, Arnaud Debron (japán, francia, Nissan Pick-Up) 1:41.62, 2. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan Pick-Up) 0.53 másodperc hátrány, 3. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero Evo) 0.84 mp h., 4. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1.77 mp h., 5. Alphand, Magne (francia, BMW X5) 3.36 mp h., 6. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 4.94 mp h., …29. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Pick-Up) 24.07 mp h., …48. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 35.70 mp h., …51. Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Bowler Wildcat) 37.07 mp h., …78. Benyó Miklós, Maurer Péter (magyar, Hyundai Terracan) 47.44 mp h., …109. Liszi László, Rack György (magyar, Mitsubishi Pajero) 1:04.30 p h.