Hatalmas változást jelent a tavalyi dízel Toyotához képest az idei benzines, kifejezetten sivatagi versenyekre épített Bowler Wildcat. Igaz, a mérce Palikéknál is magasan van, hiszen az idén ők is ünnepelhettek a céldobogón.
A Bowler Marokkóban és Egyiptomban már a dűnék között is bizonyított, és lassan tegező viszonyba kerül a pilótával, aki rendkívüli módon ragaszkodik hozzá. Féléves rábeszélés után nagy nehezen beadta a derekát a kocsi építője is, és csatlakozott a csapathoz – ennél hasznosabb segítséget elképzelni sem lehetne. Mert ha valaki, hát Bowler úr igazán jól ismeri az általa megálmodott versenygépet, már a hangjából, néhány apró rezdüléséből is következtetni tud arra, hogy mi baja lehet.
Palik semmit sem bíz a véletlenre, napi két edzésen vesz részt, és közben rettentően várja már, hogy újra ott legyen Afrikában. Egyszerűen elvarázsolta a sivatag.
A magyarok közül az egyhetes egyiptomi viadalon elért hatodik helyezésének köszönhetően neki van a második legjobb rajtszáma, amit mindenképp előnynek tart. Azért, mert ha az első néhány napon sikerülne valahol az ötvenedik hely környékén végezni, akkor viszonylag korán rajtolhatnának reggelente. Ez pedig egyben azt is jelentené, hogy nem kellene sötétben bukdácsolniuk a dűnék között, ami óriási előny.
Interjú Palik Lászlóval:
Palik szelíd vadmacskájaSztárChat Palik Lászlóval, 2003. március 5-énBOWLER WILDCAT
Hengerűrtartalom: 4000 kcm
Teljesítmény: 265 lóerő
Magassága: 1790 mm
Szélessége: 1795 mm
Hossza: 3800 mm
Súlya: 1825 kg
Benzintartály mérete: 392 liter