Bruni aláírt a Minardihoz

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.12.13. 20:54
Címkék
A Minardi-istálló szombaton szerződést kötött Gianmaria Brunival. A megállapodás bizonyos szempontból nem meglepő, hiszen a római pilóta az idei szezon második felében nagyon jó kapcsolatot alakított ki a csapattal  a pénteki teszteken ő vezette a Minardi harmadik autóját.
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
"Azért választottuk őt, mert fantasztikus adottságokkal bír – mondta Paul Stoddart csapatfőnök. – Ô lehet a következő olyan pilóta, aki a Minardi színeiben mutatkozik be, de olyan sikereket ér majd el, mint Fernando Alonso, Mark Webber vagy Justin Wilson. Nyilvánvaló, hogy »Gimmi« továbblép majd, de mi elégedettek vagyunk vele, hogy egy új Formula–1-es csillagot fedeztünk fel.”
Bruninak tehát kevesebb mint egy év kellett ahhoz, hogy tesztpilótából Formula–1-es versenyző legyen. Érthető tehát, hogy elégedett: "Nagyon boldog vagyok – kezdte az olasz. – Kisgyerekkorom óta Formula–1-es pilóta akartam lenni, és szerencsés vagyok, mert az álmaim most valóra válnak. A célom, hogy segítsek a csapatnak a fejlesztésben a következő idényben. Ez csak az első lépés, ha ott vagyok a húsz kiválasztott között, akkor már könnyebb lesz továbblépni, ahogy tette azt a múltban jó néhány Minardi-sofőr.”
Bruni szerződtetése egyben azt is jelenti, hogy már csak egy kiadó hely van a Minardinál, amelyre pillanatnyilag Justin Wilson, Jos Verstappen, Nicolas Kiesa és Narain Karthikeyan is pályázik, nem beszélve a magyar Baumgartner Zsoltról, akinek menedzsere a jövő héten tárgyal Stoddarttal az esetleges együttműködésről.

Formula–1-es teszt, péntek
Jerez: 1. Szato (japán, BAR-Honda, Bridgestone) 1:27.234 (107 kör), 2. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:27.955 (78), 3. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:29.131 (103), 4. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:29.329 (100), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:30.527 (96)
Fiorano: Burti (brazil, Ferrari, B) 58:594 (105)
Jó néhányan maradnak tehát pilótaülés nélkül jövőre, és köztük lesz egy világbajnok, Jacques Villeneuve is. Arról már korábban beszámoltunk, hogy az 1997-es világbajnokkal nem hosszabbított szerződést a BAR-istálló, az azonban új hír, hogy a kanadai nem lát túl sok esélyt a visszatérésre. Villeneuve ezt egy jótékonysági sígálán mondta el az újságíróknak. "Ha a legjobb csapatok most nem akarnak engem, akkor nem valószínű, hogy egy semmittevéssel töltött év után szerződtetni fognak” – vélekedett a 32 éves kanadai.
A tesztek tehát már Villeneuve nélkül zajlottak Jerezben – pénteken az idei utolsó tréningnapot töltötték a versenyzők, és pont a kanadai ülését elfoglaló japán Szato Takuma érte el a legjobb időeredményt.
Az éllovasok mindeközben Monte-Carlóban ünnepeltek, ott tartották ugyanis a Nemzetközi Automobilszövetség szokásos díjkiosztó ünnepségét, amelyen a világbajnoki sorozatok legjobbjai vehették át a trófeákat. Átadták a legjobban rendezett versenynek járó díjat is, amelyet a Spanyol Nagydíj rendezői vehettek át. (Tavaly a magyarok kapták ugyanezt a kitüntető elismerést.) Érdekesség, hogy a verseny főszervezőjének, Philippe Gurdjiannak ez már a negyedik ilyen díja: korábban kettőt nyert a francia (1991, 1992), és egyet a malajziai viadal (1999) szervezéséért.
A szmokingos urak között üdítő színfoltot jelentett a ralivilágbajnok Petter Solberg, aki színpompás, norvég ünnepi népviseletben vette át a neki járó kupát. Ott voltak a gálán Solberg idei fő riválisai, Sebastien Loeb és Carlos Sainz is. A két Citroen-pilóta nem feledkezett meg versenyzőtársáról, Richard Burnsről, aki a mindent eldöntő csatát betegsége miatt (a Brit Rali előtt derült ki, hogy agytumora van) hagyta ki. Egy hatalmas transzparenssel üzentek neki: "Visszavárunk, Richard…”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik