Mi döntött a Jaguarnál?
A Jaguar-istállótól kitett Justin Wilson úgy véli, hogy nem a tehetsége, hanem kiváló szponzori háttere miatt szerződtették a helyére az osztrák Christian Klient.

Klien szponzorai több mint 14 millió eurót hoznak a Jaguarhoz

Klien szponzorai több mint 14 millió eurót hoznak a Jaguarhoz
"Csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek tovább a Jaguar-istállónál, de semmit sem tehettem, és számítottam a döntésre. Ez az ügy nem arról szól, hogy valaki gyorsabb lenne nálam. Én is Christian helyében lehetnék, csak éppen nem áll mögöttem egyetlen nagy gyár sem, aki támogatna” – mondta Wilson, aki az idei szezon elején úgy teremtette elő a Minardinál való vezetéshez szükséges kétmillió fontot, hogy saját céget alapított, és a tőzsdén árulni kezdte részvényeit. Húzása bejött, sokkal több hasznot termelt, mint amire szüksége volt, de közel sem anynyit, mint amennyi most kellene neki.
A Minardihoz szívesen viszszamenne, de oda is pénz kell, és kétszer egymás után nem tudja megcsinálni ugyanazt. Másik lehetősége lenne a Cart a tengerentúlon, de annak a sorozatnak egyre kevesebb esélye van az életben maradásra, könnyen lehet, hogy hamarosan csődeljárás indul ellene.
Wilsonéhoz hasonló cipőben jár Baumgartner Zsolt is, hiszen van Formula–1-es tapasztalata, de nem tud annyi pénzt előteremteni, amennyit felmutatva esélye lenne a Jordannél vagy a Minardinál. Azoknál a – gazdag – csapatoknál pedig, ahol nem feltétlenül a pénz számít, az eddig nyújtott teljesítmény alapján hívhatják meg a szerződés nélkül tengődő pilótákat. Baumgartner a Jordan színeiben lefutott két versenyén nem igazán tudta felkelteni a többi csapat érdeklődését, és a Formula–3000-ben sem sikerült az élcsoportba kerülnie. Igaz, Wilson 2001-ben megnyerte a sorozatot, ennek ellenére sem sokkal jobbak a kilátásai, mint Baumgartnernek.
A Jaguarnál pedig elégedettek Klien szerződtetésével, nem foglalkoznak a bírálatokkal. "Annak a pilótának, akit szerződtetünk, meg kell felelnie egy bizonyos kritériumnak. Az, hogy Christian szponzort is hoz, csak egy bónusz a részéről, a segítségével hatékonyabban tudjuk fejleszteni az autót” – mondta Pitchford.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






