Kicsit módosult a helyzet a közvetlen élmezőnyben a pénteki nyitó nap után, ugyanis a világbajnokság összetett állásában az élen álló Carlos Sainz alaposan visszacsúszott az első nyolc gyorsaságit követően megszerzett második pozíciójához képest, a madridi pilóta csak negyedikként várhatja a záró napot, ráadásul úgy, hogy Francois Duval ott liheg a nyakán.
A vb-éllovas Carlos Sainz csak a negyedik helyrôl veselkedhet neki az utolsó napnak
A vb-éllovas Carlos Sainz csak a negyedik helyrôl veselkedhet neki az utolsó napnak
Az élen továbbra is Sebastien Loeb halad, és bár előnye megcsappant a pénteken szerzett fórjához képest, az üldözőknek – Marko Märtinnek és Gilles Panizzinek – legfeljebb akkor teremhet babér, ha a citroenes hibázik vasárnap. De nézzük tételesen! A szombati nyitó szakasz az egész Katalán-rali egyik leggyorsabb etapja volt, a pilóták szinte ki sem vették a sebességváltót a hatodik fokozatból. A száguldás Panizzinak ment a legjobban, ám mivel éppen hogy csak fél másodpercet tudott ráverni Märtinre és valamivel több, mint két másodpercet a harmadik legjobb időt produkáló Loebre, az összetettben nem történt őrségváltás az élen, viszont a szinte csak poroszkáló Sainz, aki több mint 15 másodperccel rosszabb időt produkált a szakaszgyőztesnél, visszaesett a negyedik helyre. Az etap nagy vesztese Didier Auriol volt, az egykori világbajnok ugyanis feladta a küzdelmet azt követően, hogy Skoda Fabiájának elromlott a kuplungja. A napi második gyorson már visszaállt az ezen a ralin megszokott tempó, a lassítás pedig a fordosoknak ment a legjobban: Märtin lett az első, Duval pedig a második. A Citroen Xsarával versenyző Colin McRae fékproblémákkal küzdött, de végül sikerült teljesítenie a távot, ahogyan csapattársának, Sainznak is, aki viszont továbbra is "csigalassúsággal” haladt előre, mert mint kiderült, autójának beállítása katasztrofálisra sikeredett. Ez tükröződött a következő két szakaszon is – előbbi egyébként a rali első gyorsaságija volt fordított irányban –, ráadásul a nagy formában lévő Duval megnyerte a Sant Juliánál rendezett 12. etapot, és már csak kilenc tizedmásodpercre volt Sainztól az ötödik helyen, miközben a gyorson mögötte végző Panizzi feljött a második pozícióba, igaz, mindössze egyetlen tizedmásodperccel megelőzve Märtint. Az aszfaltspecialista peugeot-s nem is maradt sokáig a második helyen, a következő gyorsaságin, amely pedig a legrövidebb volt a napi felhozatalból, azonnal visszaesett Märtin mögé, miközben Sainznak sikerült visszatartania Duvalt, bár a spanyol is hamar elvérzett, a következő etapon ugyanis a focusos ismét jobbnak bizonyult nála, és feljött negyediknek. Sainznak ekkor azonban az égiek, de legalábbis a sportág szabályai segítettek, mert miután kiderült, hogy Duval a 14. gyorsaságit követően későn hagyta el a szervizparkot, a belga tíz másodperces büntetést kapott, ami éppen elegendő volt ahhoz, hogy viszszakerüljön a hazaiak kedvence mögé. Az élen Märtin brillírozott, megnyerte az utolsó előtti két szakaszt, és már húsz másodpercen belül volt Loebhöz képest, az élen haladó citroenes viszont a lehető legfrappánsabb választ adta neki a záró gyorson: megnyerte a St. Boi de Llucanes-i etapot, és ismét a lélektani húsz másodperc fölé "emelte” az előnyét a vasárnapi, befejező nap előtt. A világbajnoki címre hajtók közül Richard Burns azt a bizonyos rövid gyorsot megnyerte, de különben nem sok vizet zavart, viszont még így is sokkal jobban áll a maga hatodik helyével, mint az egyre inkább kedvét vesztő, a pontversenyben vele azonos egységszámmal álló Petter Solberg, aki csak a tizedik.
Katalán-rali, a 14 futamos vb 13. versenye Az élcsoport 16 gyorsasági szakasz után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:46:28.6 (átlagsebesség: 100.1 km/óra), 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 20.8 másodperc hátrány, 3. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 36.7 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:05.2 perc h., 5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:08.8 p h., 6. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:40.4 p h., 7. McRae, Ringer (Citroen Xsara WRC) 2:12.2 p h., 8. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC) 2:16.8 p h.