Benik Balázs az új bajnok

Vágólapra másolva!
2003.10.24. 22:04
Címkék
Senki sem gondolta, hogy ilyen hamar eldől. Kiélezett csatát vártunk, azt, hogy az utolsó pillanatig izgalmas legyen a küzdelem. Persze a bajnoki címre a Benik Balázs, Somogyi Pál kettősnek jóval nagyobb esélye volt, hiszen tíz ponttal vezetett az összetettben, de azt szokták mondani: a raliban bármi megtörténhet.
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Elmaradt a várva várt ütközet a Zemplén-ralin: a Benik Balázs, Somogyi Pál duó már pénteken megszerezte a magyar bajnoki címet
Meg is történt. Csakhogy nem Benikkel, hanem a nagy rivális ifjabb Tóth János, Tóth Imre duóval. A hatszoros bajnoknak matematikai esélye még volt arra, hogy megvédje a címét, sietett is, ahogyan csak tudott, ám a harmadik gyorsasági szakaszon éppen ez lett a veszte. "Hatodik sebességi fokozatban, túl gyorsan érkeztünk egy balos kanyarba – mondta ifjabb Tóth. – Megindult az autó hátulja, én megpróbáltam ellenkormányozni, de abban a pillanatban úgy éreztem, hogy megtapadnak a kerekek. Jobbra fordított kormánnyal egyenesen nekicsúsztunk a partoldalnak, ami megpördített minket. Nem erre számítottam, nagyon sajnálom.”
Ami az egyiknek bánat, az a másiknak öröm, még akkor is, ha Benik nem így akarta eldönteni a bajnoki cím sorsát. Az esti szervizparkba érkezvén az volt az első mondata, hogy nagyon sajnálja azt, ami Janikáékkal történt. A fordos pilótának sem volt egyébként könnyű napja: a második gyorsasági szakaszon, ahol szinte a komplett mezőny heves árokjárásba kezdett, ő is "beesett”. Az újdonsült magyar bajnok szerint lehetett volna rosszabb is, hiszen elég gyors kanyar volt, de nagy nehezen azért csak kikecmergett a gödörből. Valószínűleg infarktust is kapott volna, ha nem így történik, hiszen ifjabb Tóth akkor még versenyben volt. "A kicsúszásunk után már nagyon óvatosak voltunk, nem akartunk butaságot csinálni – vallotta be az OMV Best Racing pilótája. – Nem így akartam megnyerni a címet, de azért nagyon örülök neki. Szombaton talán még jobban fogok, mert most jóformán el sem hiszem, hogy ez megtörtént velem.”

Bútor Róbert szenzációs Franciaországban!

Az elsô nap végén az abszolút negyedik helyen áll a Bútor Róbert, Táborszki Attila a húszas szorzójú franciaországi Európa-bajnoki futamon, az Antibes-ralin. Az F2-es kategória idei magyar bajnokának teljesítménye azért is óriási, mert a Monte-Carlo-rali pályáin csak három World Rally Car tudta megelôzni. Közülük kettô – Bruno Thiry és Miguel Campos – az Európa-bajnoki címért küzd, a cseh Václav Pech képességeit pedig a magyar szurkolók is jól ismerik a Budapest-rali óta. Bútor nagyon élvezi a versenyt, pedig a pályák olyan kanyargósak, hogy szinte száz méter egyenes szakasz sincs rajtuk.
Nemcsak az első helyért zajlott hatalmas csata a Tokaj környéki viadalon, hanem az év végi harmadikért is. Ebben a párharcban Szabó Gergő és ifjabb Angyalfi Károly volt érdekelve, mivel Aschenbrenner György az eltiltását tölti, és nem rajtolhatott a viadalon. A fent említett két fiatalember közül a nap során Angyalfi volt jobb pozícióban (abszolút harmadik), amíg a negyedik gyorsaságin hatalmasat nem esett. Az ő Subaruja is egy gyors kanyarban csúszott meg, bukfencet vetett, majd félig az útra esett vissza, úgyhogy az utána jövőknek szinte a nullára kellett lelassítaniuk. Szabó Gergőnek ezek után már elég négy pont ahhoz, hogy ő legyen az év végi bronzérmes, és mivel jelenleg a negyedik helyen áll (a kettes szakaszon ő is beesett az árokba, és kiütötte a kocsija hátsó futóművét), erre meg is van minden esélye.
S hogy miért volt ez a sok kicsúszás? Nos, azért, mert Tokaj környékén péntek reggel hó esett. Úgy volt, hogy el is marad az első két gyorsasági, végül azonban csak megtartották azokat (a másodosztály ezzel szemben mindössze két szakaszt teljesített), az egyiket jeges aszfalton. Ennek lett az eredménye a sok csúszkálás. Alig volt olyan tagja a mezőnynek, aki a második gyorsaságin ne esett volna be valahol az árokba.
A Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpár sem volt kivétel (ők csak megpördültek), ennek ellenére átvette a vezetést a harmadik szakasz után. Akkor Benik lassított az árokban lévő Janika mellett, a következő szakaszon azonban Tagaiék fékeztek Angyalfi úton lévő autója miatt – erre mondják: kölcsönkenyér visszajár. Viszont ezzel el is veszett az éllovas pozíció, pedig Tagaiék életükben először vezettek az összetettben.
A nap végére tehát újra Benik állt az élre, akit érthető okokból hatalmas ováció fogadott a szervizparkban. Boldog-boldogtalan a nyakába borult, veregették a vállát, pénztárcára, telefonra adott autogramot – csupasz mellkasra csak azért nem, mert estére már igencsak röpködtek a mínuszok Tokajban. (A felfagyás miatt törölték is az ötödik szakaszt.)
Az N-csoportban Spitzmüller Csaba nemcsak a bajnokságban vezet, hanem a versenyen is, pedig a második gyorsaságin ő is "letett egy rutinvizsgát” – ötször-hatszor kellett tolatnia, mire visszatalált az útra. Neki egyébként már nem szabad kockáztatnia, akár át is engedheti a futamgyőzelmet az őt üldöző Szajky Istvánnak, hiszen a legnagyobb rivális Oroszlán Lászlóék reggel beestek az árokba, és csak estére "tértek magukhoz”.
Az F2-es géposztályban a bajnoki címvédő és az ezüstérmes távollétében Markovics György parádézik. A Fordot reggel havas pályákra állították be, és ez az ominózus, csúszkálós pályákon jól is jött neki, ám napközben fokozatosan kellett visszaalakítani. Azért egy abszolút harmadik (!) hely így is jutott neki, amire igazán büszke lehet. A kétkerék-hajtásúak között a második Hadik András lett, míg a harmadik helyen a ladás kedvenc, Balázs József – vagy ahogy mindenki ismeri: "Öcsi” – végzett.

3. SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj
Abszolút sorrend 5 gyorsasági szakasz után: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 25:27.5, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 14.0 mp h., 3. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 21.3 mp h., 4. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:02.0 p h., 5. Spitzmüller, Harsányi (Pacot-Car Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:29.2 p h., 6. Szajky, Horváth L. (Szajky Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 1:37.2 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik