Solberg: segített a Pirelli

Vágólapra másolva!
2003.10.19. 20:25
Címkék
Petter Solberg helyzete csütörtök este még teljesen kilátástalannak tűnt. Az autója romokban hevert egy ajacciói szervizben (csúnyán összetört a teszten), és ő maga sem volt túl jó állapotban, hiszen nem volt biztos, hogy indulhat-e a korzikai viadalon.
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
A norvég Petter Solberg idei harmadik futamgyôzelmét aratta vasárnap a Korzika-ralin
Kár lett volna, ha végül nem rajtol! Főleg annak tudatában, hogy a Mr. Hollywood becenévre hallgató pilóta végül diadalmaskodott a rendkívül szélsőséges időjárási körülmények között megtartott aszfaltralin. Ennek azért is van különös jelentősége, mert a Subaru legutóbb 1998-ban nyert aszfalton – éppen itt, Korzikán, csak akkor még Colin McRae-vel.
Most Solbergen volt a sor, és ő meg is tett minden tőle telhetőt. Bár addig, amíg száraz volt az idő és az aszfalt, őszintén szólva nem sok esélye volt. Nyolcadikként zárta az első napot, és sokan úgy vélték, a gumik miatt nem tudott előrébb kerülni. Végül azonban éppen a Pirelli abroncsok segítségével tört az élre a norvég, hiszen esni kezdett az eső, és a szélsőséges körülmények között az ő gumijai bírták a legjobban a kiképzést.
A viadal záró napján Solberg nemcsak megtartotta, hanem növelte is az előnyét, ami azt jelenti, hogy Ciprus és Ausztrália után megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét. (Rajta kívül ennyi elsősége csak Marcus Grönholmnak van az idén.)
Ha az első helyért nem is, a másodikért parázs csata zajlott a tízezer kanyar versenyén. A Ford fiatal belga pilótája, Francois Duval kezdte jobb pozícióban a napot, ám egyetlen pillanatig sem lehetett nyugodt, hiszen a nyomában egy kétszeres világbajnok, Carlos Sainz loholt. Egészen az utolsó gyorsasági szakaszig úgy tűnt, hogy Duval meg tudja tartani a pozícióját, utóbb mégis a rutin győzött. Sainz az egyik legtapasztaltabb sofőr a mezőnyben, jól tudja, hogy milyen viszonyokra számíthat Korzikán. A gumiválasztás persze számára sem volt könnyű, de ahogy mondani szokták: tizenkilencre lapott húzott, és nyert. (A reggel még nedves pályákra slickgumikat rakatott fel az autójára.) A nyolc pont pedig éppen arra elég, hogy átvegye a vezetést az összetett pontversenyben a mögötte három pont hátrányban lévő Solberg és Burns előtt.
Hármukon kívül Sebastien Loeb az, akinek jó esélye van a világbajnoki cím megszerzésére. A francia az első napon még vezetett, csakhogy az eső őt is megzavarta. Lecsúszott az útról, és tíz percbe telt, mire a nézők visszasegítették a pályára. A pontszerzésre ezután esélye sem maradt, viszont talán némi elégtételt jelent számára, hogy a vasárnapi összes gyorsasági szakaszt megnyerte.
A viadal másik nagy vesztese az észt Markko Märtin, aki szintén az élről esett vissza, ugyanazon a szombati szakaszon, amelyen Loeb. Ô is tesztelésre szánta a hátralévő időt, csakhogy az utolsó előtti gyorsaságin elnézett egy kanyart, és beesett a fák közé. A Focus már nem nagyon hasonlított korábbi önmagára, és Märtin nagyon beverte a fejét, de súlyos sérülést egyik versenyző sem szenvedett.
A konstruktőrök versenyében a Citroen tovább növelte az előnyét a Peugeot-val szemben (már nyolc pont a különbség a két francia gyártó között), és ehhez nemcsak Sainz második, hanem Colin McRae ötödik helye is kellett. A Peugeot legjobbja ezen a hét végén a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm volt (negyedikként ért célba), ami őszintén szólva kicsit meglepő, mivel a finn nem kedveli különösebben az aszfaltversenyeket, ráadásul folyamatosan azt hajtogatta, hogy egyáltalán nem élvezi ezt a ralit. A korábbi kétszeres korzikai győztes Gilles Panizzi ezzel szemben imádja ezt a megméretést, mégis csak a hatodik lett. A korábbi vb-éllovas Richard Burnsről pedig már ne is beszéljünk, hiszen neki meg kellett elégednie egyetlen ponttal.
Márpedig ezeknek a pontocskáknak hamarosan óriási jelentőségük lesz, hiszen a világbajnokság a finisébe érkezett: mindössze két verseny van hátra.

47. Korzika-rali, a 14 futamos vb 12. versenye, Ajaccio
A végeredmény:
1. Petter Solberg, Philip Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 4:20:15.3, 2. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 36.6 másodperc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 41.7 mp h., 4. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:09.2 perc h., 5. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:26.0 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:58.7 p h., 7. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:25.8 p h., 8. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 2:36.7 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Sainz 61 pont, 2. Solberg és Burns 58-58, 4. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 55, 5. Märtin (észt, Ford Focus WRC) és Grönholm 43-43, 7. McRae 40, 8. Mäkinen 23. Gyártók: 1. Citroen 137, 2. Peugeot 129, 3. Subaru 88, 4. Ford 78, 5. Skoda 21, 6. Hyundai 12
Következik (október 24–26.): Katalán-rali, a vb 13. futama
Legfrissebb hírek

Termék és csomagolás – Patai Gergely publicisztikája

Vízilabda
1 órája

Ez van – Malonyai Péter jegyzete

Magyar válogatott
1 órája

Varga duplája is kevés volt, Portugália győzött; Kós Hubert: Bowman is akarja a világcsúcsot kétszáz háton – én is!

E-újság
1 órája

Szerdai sportműsor: pályán a Veszprém a férfi kézi BL-ben

Minden más foci
1 órája

Szoboszlai Dominik mezt cserélt Cristiano Ronaldóval az öltöző előtt – videó

Magyar válogatott
2 órája

Marco Rossi: Nem szabadott volna kockáztatni, elkerülhető gólt kaptunk

Magyar válogatott
2 órája

Roberto Martínez: Cristiano Ronaldo csapatkapitányhoz méltó teljesítményt nyújtott

Magyar válogatott
3 órája

Varga kettőt fejelt, Cristiano Ronaldo is betalált a Puskás Arénában – videós összefoglaló

Foci vb 2026
3 órája
Ezek is érdekelhetik