A franciák szép lassan hőst csinálnak Sebastien Loebből. A fiatal pilóta renoméja amúgy is nagyon megnőtt az utóbbi időben, főleg amióta megnyerve a legutóbbi, San Remó-i futamot, s két pontra megközelítette az éllovas Richard Burnst. A Citroen-csapat addig is rendkívül nagy becsben tartotta kis védencét (vele aláírták a szerződést, míg a két világbajnok csapattársa harcolhatott a fennmaradó egy helyért), most azonban még a széltől is óvják. És meg is van rá minden okuk.
Az idei összes aszfaltralit megnyerô Sebastien Loeb Korzikán folytatja remeklését
Az idei összes aszfaltralit megnyerô Sebastien Loeb Korzikán folytatja remeklését
Ha ugyanis az elkövetkező két napban is marad a mostani helyzet, akkor vasárnap estére Loeb vezeti majd a világbajnoki pontversenyt. Pedig a gyorsasági szakaszgyőzelmek tekintetében nem ő volt a legjobb pénteken. Csapattársához, Carlos Sainzhoz és a fordos Francois Duvalhoz hasonlóan egy-egy részsikert könyvelhetett el, miközben a futamgyőzelemről legutóbb is épphogy lecsúszó Markko Märtin háromszor volt a leggyorsabb. No igen, csakhogy Märtin egész nap nem találta a jó ritmust, és hiába vette át a vezetést a második gyorsasági szakaszon, a negyediken már fájó szívvel le is mondhatott róla, mivel száz méterrel a cél előtt megpördült, és jó néhány másodpercet veszített. Az észt fiú ezzel visszacsúszott a hetedik helyre, és a nap végéig már csak az ötödikig sikerült visszaküzdenie magát. Loeb állt az élre, s tartotta vezető pozícióját, de ő is nagyon jól tudja, elég egy kis hiba, és máris oda a lélektani előny. A különbség ugyanis közte és a második helyre az utolsó szakaszon felzárkózó Duval között mindössze 3.9 másodperc. És most nemcsak egy-két ellenféllel kell szembenéznie az egykori tornászbajnoknak, hiszen még legalább hat versenyző esélyes a végső sikerre. Köztük a két kétszeres világbajnok, Marcus Grönholm és Sainz, no és nem szabad leírni Märtint sem, aki úgy jön fel, mintha rakétákat szereltek volna a Focusába. Sainzcal egyébként furcsa eset történt a második gyorsasági szakaszon: a navigátora ottfelejtette a menetlevelet a beíróban (itt rögzítik a sportbírók a szakaszon elért időeredményt), úgyhogy vissza kellett mennie érte. Elég furcsa, annyi szent, a Citroennél azonban nem sokat foglalkozhattak ezzel, mindenki Loeb sikerének örült.
47. Korzika-rali, a 14 futamos vb 12. versenye Az állás 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:01:24.7, 2. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 3.9 mp h., 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 5.3 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 10.2 mp h., 5. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 18.5 mp h., 6. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 19.5 mp h., 7. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 29.4 mp h., 8. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 43.8 mp h.
"Nem szabad óvatoskodni, hiszen hatan vagyunk húsz másodpercen belül – mondta a szervizparkban a csupa mosoly Loeb. – De ez nem olyan nagy baj, hiszen az autónk jól működik.” Legalábbis száraz körülmények között. Az időjósok azonban esőt mondanak, ami Grönholm szerint sokat segítene a Peugeot-csapaton. Egyelőre ő az oroszlános márka legjobbja: Burns "csak” hatodik, az aszfaltkirály Gilles Panizzi pedig tizedik, és egész nap szenved. Panaszkodik az autóra, azt mondja, az első három gyorsasági szakaszon szinte vezethetetlen volt a 206-os. A világbajnoki címre matematikailag még esélyes pilóták közül Petter Solberg számára a legjobb hír az volt, hogy el tudott rajtolni a viadalon. Amint arról pénteki számunkban beszámoltunk, a norvég a csütörtöki teszten ronccsá törte a Subaruját, így nem tudta, mi lesz vele. Igaz, csapattársa, az idény végén visszavonuló Tommi Mäkinen felajánlotta saját Imprezáját, végül azonban nem ő, hanem a csapat oldotta meg a helyzetet: az éjszaka folyamán újjávarázsolta a kocsit. Ami a nyolcadik helyen tanyázó Solberg szerint "nem is rossz”. A gyári menők közül az első napon egyetlen pilóta búcsúzott, a Korzika-ralit korábban hatszor megnyerő Didier Auriol számára már az első gyorsasági előtt véget ért a viadal a Skodája elektronikus hibája miatt. Magyar vonatkozású hír, hogy a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János autóját vezető Manfred Stohl jelenleg a 17. helyen áll. Az OMV Motorsport pilótája délelőtt arra panaszkodott, hogy az autója alulkormányozott volt, nagyon nehéz befordulni vele a kanyarokba. Márpedig itt nem tanácsos elvéteni a kanyarokat – az utak többségének egyik oldalán ugyanis sziklafal van, a másikon pedig szakadék. És a negyven-ötven méter mélyre lezuhant rozsdás roncsok, amelyek a korábbi években történt súlyos balesetekre utalnak, és intő jelként szolgálnak.