Micsoda végjáték!A San Remo-rali utolsó előtti gyorsasági szakaszáig semmi extra sem történt, mindenki tette a dolgát, úgy tűnt, a befutóig megmarad a szombati sorrend. Ám a raliban sohasem lehet biztosra menni ezúttal az időjárás "szólt közbe.
Loeb elegendô elônyt gyűjtött össze ahhoz, hogy a záró szakaszon ne jöjjön zavarba
Loeb elegendô elônyt gyűjtött össze ahhoz, hogy a záró szakaszon ne jöjjön zavarba
Extrém körülményekkel találták szembe magukat a pilóták a záró szakaszon, szakadt az eső, mintha nem lenne jobb dolga, a versenyzők meg fogták a fejüket. Egyedül Gilles Panizzi tűnt nyugodtnak, a legutóbbi három olasz viadalt megnyerő aszfaltkirály ugyanis előrelátó volt, és a jó gumiválasztásának meg is lett az eredménye: több mint egy perccel verte meg az összes gyári versenyzőt. (A 116-os rajtszámmal induló cliós Tarantinónak valószínűleg leesett az álla, amikor meglátta, hogy ő az abszolút második a szakaszon.) Ez az okos húzás egyben azt is eredményezte, hogy Panizzi az ötödikről a második helyre zárkózott fel néhány perc leforgása alatt. Sebastien Loeböt csak azért nem tudta maga mögé utasítani, mert a fiatal francia pilóta jókora előnyt gyűjtött össze a három nap alatt, s mert Richard Burnsszel holtversenyben ő volt az, aki Panizzi mögött a legjobb gyári menőként szerepelt az ominózus utolsó szakaszon. A Citroen-csapat üdvöskéje az első pillanattól kezdve vezette a versenyt, és bár Markko Märtin többször vészes közelségbe került hozzá, Loeb nagyon okosan autózva megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét. A tíz pont egyébként azt is jelenti, hogy a 29 éves pilóta is bekapcsolódott a világbajnoki címért folyó küzdelembe, hiszen jelenleg mindössze két pont a hátránya az éllovas Burnsszel szemben. A langaléta angol egyébként hálát adhat az égnek az esőért, mert ha az nem jön, akkor pont nélkül, a 10. pozícióban zárja a viadalt. És akkor most Loebbel holtversenyben vezetné a ponttáblázatot… A viadal egyik legnagyobb vesztese a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm volt. A finn pilóta derekasan küzdött a szívének nem túl kedves aszfaltpályákon, fegyelmezetten tartotta a harmadik helyét. Az utolsó szakasz azonban már sok(k) volt neki: lecsúszott az útról, kitört a 206 WRC egyik kereke, és a kétszeres világbajnok a pálya szélére kényszerült. Érdekesség, hogy a viadal során a legtöbb részsikert nem a győztes Loeb, hanem a végül harmadikként záró Markko Märtin aratta – előbbi öt, utóbbi hét, a parádés hajrát produkáló Panizzi pedig két gyorsaságit nyert meg. Märtin egyébként most sajnálhatta igazán a szombati félperces büntetést (három perccel később hagyta el a szervizparkot az elektronika hibája miatt), mert ha az nincs, megőrizte volna a második pozícióját. Persze, a Ford így sem lehet elégedetlen, hiszen a Focus bizonyította: a kanyargós aszfaltos utakon is versenyképes (Duval ötödik helye is ezt támasztja alá). "Citroenéknél” volt azonban a legnagyobb az öröm: Loeb győzelme, Sainz negyedik helye és McRae hatodik pozíciója azt jelenti (pontosabban csak az előbbi kettő eredménye számít bele a csapatversenybe), hogy a francia gyártó átvette a vezetést a konstruktőrök pontversenyében a Peugeot-tól. És ez még nem minden! Az egyéni világbajnoki címre ugyanis Burns mellett nemcsak Loeb esélyes (a hátránya két pont), hanem az istálló másik sztárpilótája, Sainz (négy pont) is.
San Remo-rali, a 14 futamos vb 11. versenye Az élcsoport: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:16:33.7, 2. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 28.3 másodperc hátrány, 3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 54.6 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 2:33.2 p h., 5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 3:58.9 p h., 6. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 4:24.8 p h., 7. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 7:09.5 p h., 8. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroen Xsara WRC) 7:12.6 p h. A vb állása. Pilóták: 1. Richard Burns 57, 2. Loeb 55, 3. Sainz 53, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 48, 5. Märtin 43, 6. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 38, 7. C. McRae 36, 8. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 21. Gyártók: 1. Citroen 125, 2. Peugeot 121, 3. Subaru 76, 4. Ford 71, 5. Skoda 21, 6. Hyundai 12 Következik (október 16–19.): Korzika-rali, a vb 12. futama