A düh a legtöbb esetben nem jó tanácsadó. Max Biaggi, Toni Elías és Hector Barbera viszont nagyon jól tette, hogy a brazíliai kudarca után dühből is motorozott a 4. Csendes-óceáni Nagydíjon, agresszivitásuk és elszántságuk ugyanis győzelmet eredményezett.
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A 250-es Elías rajt-cél diadalt aratott, Biaggi a harmadik körtől kezdve nem engedte ki a kezéből az első helyet a MotoGP-ben, a 125-ös Barbera pedig egy hármas csatát nyert meg az utolsó métereken. Talmácsi Gábor is szeretett volna javítani a Brazil GP után, ám nem sikerült neki. Pedig Talma az első két körben második is volt, de sajnos Apriliája újfent korán elgyengült, ráadásul a szombaton megsérült lábfeje és bokája is nagyon fájt. Talmácsi a Portugál és a Brazil Nagydíjhoz hasonlóan Motegiben is kilőtt a rajtnál, és Daniel Pedrosa meg Barbera ellenében az első helyért csatázott. A harmadik körben azonban elkezdett lassulni, Pedrosa ugyanakkor egyre jobban növelte előnyét. Talmácsi az ötödik körben a nyolcadik helyre csúszott vissza, a vb-éllovas viszont már másodpercekkel vezetett a mezőny előtt. Pedrosa fölényes győzelmét szinte mindenki elkönyvelte, amikor a spanyol egy csapásra átélhette azt, amit Talmácsi Gábornak oly gyakorta el kell szenvednie. A 14. körben látványosan kezdett lassulni Pedrosa Hondája – míg a riválisok 1:59-es időket futottak, addig ő csak 2:01-es időkre volt képes –, és pár kör alatt már azt kellett észrevennie, hogy nem tudja tartani a felzárkózók, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Barbera és Andrea Dovizioso iramát. Pedrosa (tartalék)motorjának tönkrement a kormány-lengéscsillapítója, ezért a gép irányíthatatlan lett. Az utolsó körökben Pedrosát legnagyobb ellenfele, Stefano Perugini is lehagyta, az élen pedig a kvartett háromtagúra olvadt, miután Lorenzo elvétett egy sikánt. A trióból végül Barbera győzött, mivel Stoner egyszer elfékezte magát, Dovizioso meg elfáradt.
Sajgott mindene, de vitézül küzdött
Talmácsi Gábor (Aprilia, 14. hely): – Az elsô két körben még simán tudtam tartani a lépést az élbollyal, ám utána lassulni kezdett a motor. Pedig egészen addig se a motorteljesítménynyel, se a tapadással nem volt gond. A csúcssebességem az utolsó elôtti volt a mezônyben, ami nem a legfontosabb tényezô, de sokat számít, fôleg a hoszszú egyenesek végén. Azért nem értem, hogy mi történt, mert a bemelegítô edzésen olyan könnyedén lettem harmadik, hogy meg sem erôltettem magam. A versenyen ezzel szemben erôn felül teljesítettem, a futam végén ráadásul már olyan fájdalmaim voltak, hogy nem is nagyon tudtam koncentrálni. Akkorra jöttek ki a szombati esés következményei: meghúzódott a nyakam, a vállam, ráadásul a motor sem ment úgy, ahogy szerettem volna.
Tóth Imre (Honda, 26. hely): – Nem tudom, hogy a fék vagy a rugó volt a rossz, de nem volt túl jó érzés vezetni a motort. A féktávokon mindig megelôztek, mert a Hondám hátulja összevissza csúszkált. És ha ez még nem lett volna elég, tönkrement a váltóelektronika is. Minden összejött, és én sem voltam a legjobb formában. De megpróbálok optimista lenni, már csak az jár a fejemben, hogy a malajziai könnyebb pálya.
A Rióban gyakorlatilag leírt 250-es Elías megmutatta, hogy kár volt őt eltemetni. Az első kör elején ugyan rövid ideig engedte vezetni Sebastian Portót, de utána már senki sem vehette el tőle az első pozíciót. A királykategóriában Valentino Rossi hibázása (7. kör) volt a legfontosabb esemény: az olasz látványosan elfékezte magát. Visszaesett a kilencedik helyre, ám a leintésig sikerült felzárkóznia Biaggi mögé. Ez alighanem meghozza számára az újabb világbajnoki címet.