Amikor a düh jó tanácsadó

Vágólapra másolva!
2003.10.05. 22:10
Címkék
A düh a legtöbb esetben nem jó tanácsadó. Max Biaggi, Toni Elías és Hector Barbera viszont nagyon jól tette, hogy a brazíliai kudarca után dühből is motorozott a 4. Csendes-óceáni Nagydíjon, agresszivitásuk és elszántságuk ugyanis győzelmet eredményezett.
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A pályafutása 41. futamgyôzelmét arató Max Biaggi (képünkön) talán még sohasem nyert olyan fölényesen legfôbb riválisa, Valentino Rossi ellen, mint Motegiben
A 250-es Elías rajt-cél diadalt aratott, Biaggi a harmadik körtől kezdve nem engedte ki a kezéből az első helyet a MotoGP-ben, a 125-ös Barbera pedig egy hármas csatát nyert meg az utolsó métereken. Talmácsi Gábor is szeretett volna javítani a Brazil GP után, ám nem sikerült neki. Pedig Talma az első két körben második is volt, de sajnos Apriliája újfent korán elgyengült, ráadásul a szombaton megsérült lábfeje és bokája is nagyon fájt.
Talmácsi a Portugál és a Brazil Nagydíjhoz hasonlóan Motegiben is kilőtt a rajtnál, és Daniel Pedrosa meg Barbera ellenében az első helyért csatázott. A harmadik körben azonban elkezdett lassulni, Pedrosa ugyanakkor egyre jobban növelte előnyét. Talmácsi az ötödik körben a nyolcadik helyre csúszott vissza, a vb-éllovas viszont már másodpercekkel vezetett a mezőny előtt. Pedrosa fölényes győzelmét szinte mindenki elkönyvelte, amikor a spanyol egy csapásra átélhette azt, amit Talmácsi Gábornak oly gyakorta el kell szenvednie. A 14. körben látványosan kezdett lassulni Pedrosa Hondája – míg a riválisok 1:59-es időket futottak, addig ő csak 2:01-es időkre volt képes –, és pár kör alatt már azt kellett észrevennie, hogy nem tudja tartani a felzárkózók, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Barbera és Andrea Dovizioso iramát. Pedrosa (tartalék)motorjának tönkrement a kormány-lengéscsillapítója, ezért a gép irányíthatatlan lett. Az utolsó körökben Pedrosát legnagyobb ellenfele, Stefano Perugini is lehagyta, az élen pedig a kvartett háromtagúra olvadt, miután Lorenzo elvétett egy sikánt. A trióból végül Barbera győzött, mivel Stoner egyszer elfékezte magát, Dovizioso meg elfáradt.

Sajgott mindene, de vitézül küzdött

Talmácsi Gábor (Aprilia, 14. hely):
– Az elsô két körben még simán tudtam tartani a lépést az élbollyal, ám utána lassulni kezdett a motor. Pedig egészen addig se a motorteljesítménynyel, se a tapadással nem volt gond. A csúcssebességem az utolsó elôtti volt a mezônyben, ami nem a legfontosabb tényezô, de sokat számít, fôleg a hoszszú egyenesek végén. Azért nem értem, hogy mi történt, mert a bemelegítô edzésen olyan könnyedén lettem harmadik, hogy meg sem erôltettem magam. A versenyen ezzel szemben erôn felül teljesítettem, a futam végén ráadásul már olyan fájdalmaim voltak, hogy nem is nagyon tudtam koncentrálni. Akkorra jöttek ki a szombati esés következményei: meghúzódott a nyakam, a vállam, ráadásul a motor sem ment úgy, ahogy szerettem volna.

Tóth Imre (Honda, 26. hely): – Nem tudom, hogy a fék vagy a rugó volt a rossz, de nem volt túl jó érzés vezetni a motort. A féktávokon mindig megelôztek, mert a Hondám hátulja összevissza csúszkált. És ha ez még nem lett volna elég, tönkrement a váltóelektronika is. Minden összejött, és én sem voltam a legjobb formában. De megpróbálok optimista lenni, már csak az jár a fejemben, hogy a malajziai könnyebb pálya.
A Rióban gyakorlatilag leírt 250-es Elías megmutatta, hogy kár volt őt eltemetni. Az első kör elején ugyan rövid ideig engedte vezetni Sebastian Portót, de utána már senki sem vehette el tőle az első pozíciót. A királykategóriában Valentino Rossi hibázása (7. kör) volt a legfontosabb esemény: az olasz látványosan elfékezte magát. Visszaesett a kilencedik helyre, ám a leintésig sikerült felzárkóznia Biaggi mögé. Ez alighanem meghozza számára az újabb világbajnoki címet.

Csendes-óceáni Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 13. futama, Motegi
125 kcm (21 kör, 100.821 km): 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 41:54.483 (144.346 km/óra), 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 0.164 mp h., 3. Dovizioso (olasz, Honda) 0.304 mp h., 4. Perugini (olasz, Aprilia) 2.731 mp h., 5. Jenkner (német, Aprilia) 2.970 mp h., 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 3.215 mp h., …14. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 20.616 mp h., …26. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:28.964 p h.
250 kcm (23 kör, 110.423 km): 1. Elias (spanyol, Aprilia) 43:57.125 (150.740 km/óra), 2. Rolfo (olasz, Honda) 1.483 mp h., 3. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2.159 mp h., 4. Takahasi (japán, Honda) 6.018 mp h., 5. Aojama (japán, Honda) 6.163 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 20.407 mp h.
MotoGP (24 kör, 115.224 km): 1. Biaggi (olasz, Honda) 43:57.590 (157.267 km/óra), 2. Rossi (olasz, Honda) 3.754 mp h., 3. Hayden (amerikai, Honda) 5.641 mp h., 4. Gibernau (spanyol, Honda) 19.456 mp h., 5. Melandri (olasz, Yamaha) 19.909 mp h., 6. Barros (brazil, Yamaha) 20.938 mp h.

Az állás
125 kcm: 1. Pedrosa 198 pont, 2. Perugini 159, 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 147, 4. Dovizioso 146, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 132, 6. Barbera 130, …13. Talmácsi 57
250 kcm: 1. Poggiali 206, 2. Rolfo 188, 3. Elias 176, 4. De Puniet 172, 5. F. Nieto 151, 6. West (ausztrál, Aprilia) 118
MotoGP: 1. Rossi 282, 2. Gibernau 224, 3. Biaggi 199, 4. Capirossi (olasz, Ducati) 131, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 112, 6. Ukava (japán, Honda) 103

Következik (október 12.): Malajziai Nagydíj, Sepang
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik