Talmácsi Gábor a Csendes-óceáni Nagydíj második időmérő edzésén egy másodpercet lefaragott a pénteki idejéből, de ez sem volt elég ahhoz, hogy javítson a pénteki 12. helyén, így három tréninget követően ismét kiszorult a legjobb tíz közül.
Max Biaggi, Toni Elias és Daniel Pedrosa viszont javított, és mindhárman megkaparintották idei harmadik pole pozíciójukat. Biaggi és Pedrosa egyenesen remekelt, előbbi 1.1 másodperccel szárnyalta túl Sete Gibernau pénteken felállított rekordját, míg a spanyol a saját tavalyi csúcsán javított három tizedet. A legkisebbek, a 125-ösök között egy nap alatt hatalmasat változott a világ. Andrea Dovizioso az elsőről az ötödik, Alex De Angelis a harmadikról a nyolcadik helyre csúszott vissza, miközben Stefano Perugini (a nyolcadikról a második helyre jött fel), Hector Barbera (hetedikről negyedik) és Pablo Nieto (tizenhetedikről hatodik) látványosan feltámadt. Pedrosa csak egyet lépett előre, de ez pole pozíciót ért, méghozzá meggyőző fölénnyel. Perugini nyolc tizeddel maradt el tőle, a különbséget látva valószínűsíthető, hogy a spanyol már a futam elején megpróbál ellépni a mezőnytől. Pedrosával kapcsolatban egy pletyka is felvetődött: a 250-es hondás alakulatokkal hírbe hozott vb-aspiráns újabban az Apriliával "szemez”. A Honda japán szereplését látva egyáltalán nem véletlen a visszatáncolás… A 250-esek már pénteken is szenvedtek, szombaton azonban még az egy nappal korábbi teljesítményüket is alulmúlták. A pontverseny második helyén álló Roberto Rolfo csak a 11. időt motorozta, míg a két japán szabadkártyás, az idénynyitó Japán GP-n dobogós Aojama Hirosi és Takahasi Juki a hatodik, illetve a tizedik helyen ragadt. Az élen eközben három Aprilia áll, igaz, ennél a márkánál sincs minden rendben. A gyári pilóták közül a pénteki első Randy De Puniet hatalmasat bukott, Manuel Poggiali (7.) és Fonsi Nieto (15.) gépe pedig szokatlanul lassú. Toni Eliasnak a motorra nem lehet panasza, az utolsó körben ő sem rontott (előtte a féktáv eltalálásával akadtak gondjai), és elorozta az első helyet a privát apriliás Franco Battainitől.
Az 55. pole-ját megszerzô Max Biaggi három év után ismét az elsô helyrôl rajtol
A MotoGP-ben viszont teljes volt a hondás fölény, az első öt helyet kibérelték az aranyszárnyas márka pilótái, igaz, közülük csak ketten, Biaggi és Tamada Makoto kerültek 1:48 alá. Az olasz a Hondától megkapta a honfitársa, Valentino Rossi által használt motorelektronikát, míg a japánnak sokat számít az ismerős környezet. Ráadásul Tamada a Bridgestone egyik tesztpilótája (ő az egyetlen a hondások közül, aki nem a Michelin gumijaira voksolt), Motegi pedig a cég tesztpályája, így el lehet képzelni, hányszor ment már körbe ezen az aszfaltcsíkon. Valentino Rossi elsősorban a versenybeállításokat próbálgatva lett harmadik, Gibernau lázasan motorozva ért oda a negyedik helyre, míg az amerikai Nicky Hayden talán először tett tanúbizonyságot a valós képességeiről, és lett ötödik.
Talmácsi nagyot esett a szabadedzésen
Talmácsi Gábor (Aprilia, 12. hely): – A délelőtti szabadedzésen nagyon nagyot estem, hordágyon vittek ki a pályáról. Kemény gumit tettünk fel, olyat, amilyet majd a versenyen fogok használni. Melegítettem két körön keresztül, aztán elkezdtem gyorsítani, de ez túl korai volt. A motor átdobott, szinte katapultáltam. Ijesztő volt, mert nem bírtam felállni, és azt hittem, megint eltört a talpcsontom. Utóbb kiderült, hogy csak hajszálrepedések vannak rajta, és attól fáj annyira, hogy kifordult a bokám. Még most is nehezen járok, de kaptam injekciót, és el tudtam indulni az edzésen. Csakhogy néhány kör után kiderült: csúszik a kuplung. A boxba hajtottam, de mire visszamentem, már csak három kört tudtam menni. Ezek fényében a tizenkettedik hely nem rossz, bár a rajtnál semmi jóra sem számítok, hiszen ilyen lábbal nem tudom majd lökdösni magam. Azért jó lenne az első tízben végezni.
Tóth Imre (Honda, 32. hely): – Délelőtt egyszerűen használhatatlan volt a futóművem, úgyhogy kicseréltettem egy másik típusra. Azzal már sokkal jobban fordul a gép, de a beállításokon még muszáj változtatni, mert például a kigyorsításkor nem vagyok elég gyors. Ezen a pályán különösen fontos, hogy az embernek jó futóműve legyen és a lehető legjobban beállított motorja.