Talmácsi Gábor is keresgél

Vágólapra másolva!
2003.10.03. 20:00
Címkék
A Honda által épített motegi pálya vonalvezetése egyszerű, hirtelen kigyorsítások és vészfékezések váltják egymást rajta, ám éppen emiatt a két, teljesen eltérő igénybevétel miatt nehéz kiegyensúlyozottá tenni a motorokat rajta. Emiatt már az első edzésnapon rengeteg sztár szenvedett.
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
Sete Gibernau lázasan motorozva is három tizedet javított egykori csapattársa, Kato Dajdzsiro pályacsúcsán, és ezzel megszerezte Motegiben az ideiglenes pole pozíciót
A leglátványosabb Haga Norijuki és Ukava Toru bukása volt, sőt a 125-ös mezőny szinte összes apriliása – beleértve sajnos Talmácsi Gábort is – tévutakon járt a beállítások tekintetében, és jelenleg is keresgéli a helyes megoldásokat.
A 125-ben egyértelmű volt a hondás fölény. A harmincperces edzés legnagyobb részét a vb-éllovas Daniel Pedrosa uralta, ám az utolsó körben elvette tőle az ideiglenes pole pozíciót az olasz Andrea Dovizioso, aki az első győzelmére hajt, és be akarja bizonyítani a Honda vezetőinek, hogy jól döntöttek, amikor őt választották ki a vezérpilótai posztra Pedrosa helyére, aki 2004-ben a 250-ben folytatja.

Csendes-óceáni Nagydíj,
a vb 13. futama, Motegi

1. idômérô edzés. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:58.988, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:58.998, 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:59.286, 4. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:59.291, 5. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:59.360, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:59.515, …12. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 2:00.360, …30. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:02.620. 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:53.247, 2. Elías (spanyol, Aprilia) 1:53.545, 3. Takahasi (japán, Honda) 1:54.351, 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:54.418, 5. Aojama (japán, Honda) 1:54.567, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 1:54.573. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:48.707, 2. Rossi (olasz, Honda) 1:48.891, 3. Tamada (japán, Honda) 1:48.910, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:49.123, 5. Capirossi (olasz, Ducati) 1:49.195, 6. Nakano (japán, Yamaha) 1:49.434
Tv: Eurosport, szombat, 6.15–9.00; vasárnap, 4.00–8.00 (élô)
Az apriliások közül a legutóbbi versenyek edzéseihez hasonlóan Alex De Angelisnek megy a legjobban, az öszszetett második Stefano Perugini és a tavalyi világelső Arnaud Vincent viszont szenved az olasz motorral. A vb-címért küzdő Perugini egyszerűen lassú, Vincent pedig motorhibák miatt csak pár kört tudott megtenni, és egyelőre csak a 35.
A 250-ben viszont az apriliások diktálnak. Közülük is kiemelkedik Randy De Puniet és az ideiglenes második Toni Elías. Mindketten bíznak abban, hogy utolérhetik Manuel Poggialit az összetettben. Az elszántságukat az mutatja legszemléletesebben, hogy csak ők ketten jutottak 1:54 perces köridő alá.
A MotoGP-ben három hondás játszotta a főszerepet: Sete Gibernau, Valentino Rossi és Tamada Makoto megjavította Kato Dajdzsiro 2002-es pályacsúcsát, és mindhárman 1:49 perc alatt teljesítették a leggyorsabb körüket. Tamada pályafutása első érme után (Brazíliában harmadik lett) újabb meglepetésre készül, Gibernau és Rossi pedig a vb-címért küzd. Pedig utóbbi két pilóta nincs valami jól: spanyol lázasan ült motorra, az olasz pedig gyomorbántalmakkal és influenzával küszködik. Rossinak a pályával is voltak gondjai, amit jól mutat, hogy többször is "elfékezte magát”, és a sóderágyba vezette a motorját.
Rossival kapcsolatban már hetek óta a legérdekesebb kérdés: hol folytatja pályafutását? A Honda már a sokadik szerződéstervezetét adta át az olasznak, aki megígérte, hogy a jövő heti Malajziai GP-n eldönti, hogy mit akar.

Mindkét magyar motoros bízik a javulásban

Talmácsi Gábor (Aprilia, 12. hely):
– A legfőbb gondunk az, hogy motorozás közben eltörte a vállát a telemetriával foglalkozó emberünk, aki a számítógépet kezeli. Noha a futómű jó, a szerelőknek az elektronikával is foglalkozniuk kell. Nem azt mondom, hogy káosz van, de nincs minden a helyén. Délelőtt a hatodik voltam, és manuálisan állítgattunk a motoron. Délutánra jobb lett a futómű, a motor azonban nagyon erőtlen. Ennek az az oka, hogy csupán egy jó hengerünk van, azt szoktuk használni a második időmérésen és a versenyen, pénteken azonban a tartalék volt a motorban, amellyel egyszerűen nem ment a kigyorsítás. Úgy tűnik, ez inkább a Honda pályája, de nincs veszve semmi, szombaton megpróbálok előrébb jönni. Azért is lenne fontos, hogy legalább a második sorból rajtoljak, mert így maradna esélyem, hogy tartsam a lépést az élbollyal.

Tóth Imre (Honda, 30. hely): – Délelőtt nagyon rossz volt a futóművem, és bár délutánra sokat javult, a sikán közepén a Hondám eleje még mindig nagyon ráz. A pálya egyébként tetszik, jó lenne végre pontot szerezni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik