Michael Schumacher túl van a nehezén, már-már kihagyhatatlan helyzetbe került: egyetlen pontocskát kell szereznie a jövő hét végén Szuzukában ahhoz, hogy hatszoros világbajnok legyen és ha esetleg ez sem sikerül neki, akkor is csak abban az esetben marad le a vb-címről, ha Kimi Räikkönen nyeri meg a versenyt.
Michael Schumacher öröme vasárnap felhôtlen volt, de a teher csak a jövô hét végi Japán Nagydíjon kerül le a válláról
Michael Schumacher öröme vasárnap felhôtlen volt, de a teher csak a jövô hét végi Japán Nagydíjon kerül le a válláról
Ment már Schumacher úgy az idény záró futamára, hogy még nyílt volt a vb-küzdelem, de 1994-ben, 1997-ben és 1998-ban is sokkal szorosabb volt ennél az állás (előbbi két alkalommal egypontos előnye volt, legutóbb négypontos hátránya). Kétszer ütközés történt, előbb Damon Hill-lel, majd Jacques Villeneuve-vel ment össze a német. 1998-ban Mika Häkkinen ellen csatázott, de a Ferrari megbízhatatlansága miatt nem ért célba, és – bár a finnek nem kellett a győzelem – a mclarenes nyert. Schumi az utóbbi két alkalommal tehát elbukta a vb-címet, de ezúttal tényleg csak a technika ördöge foghat ki rajta. Csakúgy, mint Nigel Mansell-lel 1986-ban. A Williams angol pilótája akkor hétpontos előnnyel várta az utolsó versenyt, a nyolcvanas évek legnagyobb futamának tartott 2. Ausztrál Nagydíjat, amelyen azonban defektet kapott az autója – akárcsak Schumié 1998-ban Szuzukában –, és a futamot végül megnyerő Alain Prosttal szemben (a franciának, mint most Räikkönennek, győznie kellett) elbukta a vb-címet is. "Mindnyájan tisztán emlékszünk a nyolcvanhatos idényzáróra, rémálmunk, hogy olyan közel kerülünk a vébécímhez, mint akkor Nigel, mégis elbukjuk. Hatalmas nyomás van rajtunk, ennél feszültebb helyzetet nehezen tudunk elképzelni. Nem nyertük még meg a vébét, ezért a szuzukai futamig hátralévő két hét nagyon kemény munkával fog telni. Amikor pedig Szuzukába érünk, mindent a szokásos módon kell csinálnunk, mert oda is azért megyünk, hogy nyerjünk. Reméljük, ott is a számunkra kedvező időjárás lesz majd” – bizakodik Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. Nem kérdés, Schumacher nagy részben az esőnek köszönheti a vasárnapi győzelmét, hiszen kiváló vezetői tudása a gumik közötti különbség miatt igazán esőben, vizes aszfalton mutatkozik meg. "Ez életem egyik legszebb napja. Nagyon fontos, egyben szokatlan verseny volt, sokféleképpen végződhetett volna. Csodálatos érzés ilyen kiélezett helyzetben ilyen előkelő helyen végezni, az utolsó futamon már csak egy pontot kell szereznem. Nagy a nyomás rajtunk, és akármennyire is higgadtak vagyunk, nem tűnik el, még akkor sem, ha ilyen jó eredményt érünk el. Szuzukában nyerni akarok, de fontosabb, hogy célba érjek, amihez elég megbízható autóm van” – mondta Schumacher.
Juan Pablo Montoya reményei az esôs Indianapolisban végleg szertefoszlottak
A versenyen egyébként szintén hibátlanul vezető Räikkönen számára már csak a remény marad, a McLaren finn pilótája nagyon csalódott amiatt, hogy az esős időjárásban a Bridgestone vizes abroncsai ellen esélytelenek voltak az ő Michelinjei. "Elképesztő különbségek voltak a gumik között, az időjárás miatt vesztettem el ezt a versenyt. Harcoltam a rajttól a célig, mindent beleadtam, hogy megszerezzem a második helyet, de miután Michael nyert, ezzel nem sokra megyek. De legalább még versenyben vagyok a vébécímért, és ha úgy veszszük, Szuzukában bármi megtörténhet” – reménykedik Räikkönen. A finn egy ponttal Juan Pablo Montoya elé került, az indianapolisi futamot hazai versenyének tekintő kolumbiai csak a hatodik lett, mert amellett, hogy az eső neki sem kedvezett, összeütközött Rubens Barrichellóval, amiért a boxutcán áthajtásos büntetést kapott, ráadásul többször kisodródott a vizes pályáról. "Nagyon csalódott vagyok, a reményeim a büntetéssel úsztak el végleg, mert éppen akkor kezdett el szakadni az eső, amikor letöltöttem a büntetést. Emiatt egy körrel később kellett kereket cserélnem, és nagyon nagy hátrányba kerültem. Szomorú vagyok, hogy így veszítettem el a lehetőséget a vébécímre, mert tudom, hogy ha egy hellyel előrébb végzek, még élne a reményem Szuzuka előtt” – mondta Montoya, akinek csapattársával, Ralf Schumacherrel Japánban a konstruktőr-világbajnoki címet kell megszereznie. Az idényzárón az a csata minden bizonnyal szorosabb lesz, mint a pilóták közötti versengés, hiszen a Ferrari csak három ponttal áll a Williams előtt.