Tavaly megnyerte a Fáraó-ralit, az idén azonban nem indul el rajta Szalay Balázs. Az ok: a csapat az új autó építésére összpontosít, és nincs egyetlen szabad szerelő sem, aki elkísérné a pilótát Egyiptomba.
Így is lesz azonban magyar induló az egyhetes sivatagi megméretésen: Palik László és Darázsi Gábor a dízel Toyotát egy benzines, kifejezetten a sivatagi versenyzésre épített Bowlerre cserélte, és azzal vág neki a távnak. A Bowlerrel a legutóbbi sivatagi Világkupán mindössze egy probléma volt: nem a versenyző ülésével szerelték fel, így Palik össze-vissza zúzta magát benne, de ezt mostanra természetesen kicserélték. Az egyetlen problémát az okozhatja, hogy az indulás előtt néhány nappal kihúzták a pilóta bölcsességfogát és öszszevarrták az ínyét, úgyhogy a közérzete nem volt tökéletes az induláskor. A páros célja, hogy az autóra vigyázva bemelegítsen a januári Dakar-ralira. "A Fáraó-rali tavaly remek felkészítő versenynek bizonyult, ezért döntöttünk úgy, hogy az idén is visszatérünk – mondta Palik. – A verseny útvonala az idén egész más, mint tavaly volt, most Kairótól délre indulunk, a szudáni határ irányába. Kíváncsi vagyok, mit tud a Bowler, és arra is, mire megyünk a nemzetközi mezőnyben.”Palikék az előkelő nyolcadik rajthelyről vágnak neki a távnak, és bár a mezőny nem túl nagy (21 autós páros nevezett a viadalra), a pilóták majd mindegyike megjárta már a Dakart. Az élről rajtoló Sinozuka Kendzsiro például már meg is nyerte. Neki ez lesz az első komoly versenye a legutóbbi Dakaron elszenvedett súlyos balesete óta (több arcműtéten esett át a hatalmas esése után), ez azonban nem jelenti azt, hogy ne neki lenne a legnagyobb esélye a győzelemre.A motorosok mezőnye népesebb, mint az autósoké, de ez nem is csoda, hiszen az ő párharcuk beleszámít a Világkupa-értékelésbe, így az összes menő felvonul a vasárnap kezdődő viadalon.