Minden idők egyik legnívósabb hazai salakmotoros versenyére készülnek legjobb vaspapucsosaink: ma Debrecen ad otthont a salakmotoros Bajnokcsapatok Európa-kupája döntőjének!
A fináléban öt csapat, a címvédő orosz Mega-Lada Togliatti, a háromszoros BEK-győztes lengyel Polonia Bydgoszcz, a cseh Zlata Prilba Pardubice, a szlovén AMTK Ljubljana és a házigazda jogán a Hajdú Volán SC Debrecen ötös fogata küzd a dicső címért. A tavalyi pardubicei döntőben az oroszok meglepték a mezőnyt, hiszen két ausztrál extraklasszissal, Jason Crumppal és Ryan Sullivannel erősítették meg a csapatukat, és meg is szerezték az első helyet.A debreceni egyesület magyar tagjai nem titkoltan nagyon nagy reményekkel vágnak neki a küzdelemnek. Magosi Norbert szerint a szurkolóknak óriási látványosságot, a versenyzőknek pedig jelentős megpróbáltatásokat ígér a BEK-döntő, hiszen a futamokban minden csapatból egy-egy pilóta csatázik majd a pontokért, vagyis egyszerre öten lesznek a pályán a megszokott négy helyett. Ebben a tülekedésben pedig még a szokásosnál is nagyobb szerepet kapnak majd a startok, hiszen sok a versenyző és kevés a hely, így aki az élre áll, már nyeregben érezheti magát. Magosi szerint előnyt jelenthet a hazai pálya, hiszen a mieink jól ismerik a Gázvezeték utcai oválpályát, ráadásul bíznak benne, hogy a szép számú közönség buzdítása is "plusz lóerőket” jelent majd.Csapatunk elnyűhetetlen tagja, Tihanyi Sándor bukásmentes versengésben bízik, s reméli, olyan profik állnak rajthoz, akik meg tudják oldani, hogy az öt pilóta számára keskenynek ígérkező pályán ne legyen nagy bukás. Tihanyi kiemelte, hogy hazai pályán mindig sikerrel szerepelnek a magyarok a nagy világversenyeken, és bízik abban, hogy ez a sorozat most sem szakad meg. A mieink rangidős tagja az utóbbi időben újra jó formában húzza a gázt, és mivel a motorjaira sem lehet rossz szava, még azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy a verseny végén a dobogó második fokára álljon fel a hazai csapat.Stefáni Attila előnynek tartja a pályaismeretet, ám szerinte a csapattal szembeni követelmény nagy lelki terhet rak a versenyzőkre. A "Nyírség Expressznek” becézett versenyző kiheverte sorozatos sérüléseit, és nem látja akadályát, hogy szépen, a szokásos, látványos stílusban motorozva gyűjtse a pontokat. Úgy érzi, ha sikerülnek a startjai, nem lehet gond a folytatásban. Stefáni is osztja csapattársai véleményét, harmadik helynél rosszabb pozíciót el sem tud képzelni.Szatmári László is mindenképpen dobogós helyezést vár az egységtől, saját magából pedig a lehető legtöbbet akarja kihozni, mivel úgy érzi, végre megtalálta az összhangot a motorjával. Az ifjú salakszóró már többször indult olyan versenyen, amelyen öten álltak rajthoz egy-egy futamban, s ez a szokatlan helyzet akkor sem okozott problémát. Szatmári is elengedhetetlennek tartja a hazai szurkolók biztatását, ezzel a "külső segítséggel”, illetve a pályaismerettel meglephetik az ellenfelek klasszis versenyzőit is. A nyírségi pilóta egyéni célt is tűzött maga elé: egyetlen futamában sem akar a harmadik helynél hátrébb végezni.A magyar alakulat meglepetést is tartogat az ellenfelek számára: az egyéni világbajnokságnak számító Grand Prix-sorozat egyik sztárjával, Tomasz Bajerskivel erősít. A lengyel klasszis az utolsó futam előtt a 14. helyen áll az összetettben, vagyis a középmezőny legjobbjai közé tartozik. A szerdai igazolással "hivatalossá” vált, hogy a Hajdú Volán SC egyértelműen esélyes a dobogós helyezésre.Lassan egyébként körvonalazódik, hogy a BEK fináléjában szereplő öt csapatban majdnem tucatnyi olyan vaspapucsos méri össze erejét, aki már szerepelt a salakosok kiemelt küzdelmében, a Grand Prix-sorozatban. A címvédő Mega-Lada Togliatti csapatában a három orosz válogatott versenyző, Roman Povazsnyij, Szergej Darkin és Oleg Kurguskin mellett két Grand Prix-sztár, az ausztrál Ryan Sullivan (8. az összetettben egy futammal a zárás előtt) és a norvég Rune Holta (9.) száll nyeregbe.