Vasárnap akár eldőlhet az egyéni vagy a konstruktőri világbajnoki cím sorsa, előbbit Michael Schumacher, utóbbit a Williams-istálló kaparinthatja meg Indianapolisban. A kettő együtt semmiképp sem fordulhat elő, hiszen ahhoz, hogy Schumi világbajnok legyen, elsősorban a Williams-BMW-vel versenyző Juan Pablo Montoyát kell megvernie legalább hétpontos különbséggel.
Baumgartner Zsolt szerdán megérkezett Indianapolisba, és már tett is egy kört a pályán (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt szerdán megérkezett Indianapolisba, és már tett is egy kört a pályán (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt szerdán megérkezett Indianapolisba, és már tett is egy kört a pályán (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt szerdán megérkezett Indianapolisba, és már tett is egy kört a pályán (Fotó: Czagány Balázs)
A németnek a győzelem és a második hely is biztos elsőséget jelenthet, előbbi esetben Montoya legfeljebb három, utóbbiban legfeljebb egy pontot szerezhet. Bár a Ferrari németje Kimi Räikkönent nem veszi már számításba, a hozzá képest hét pontra lévő finn ennek ellenére beleszólhat a vb-csatába. Abban az esetben viszont elszállnak a vb-esélyei, ha Schumi nyer és a finn nem lesz az első kettőben, vagy ha a német második lesz és a mclarenes nem áll dobogóra. A Williamsnek annyi kell a konstruktőrök közötti elsőség begyűjtéséhez, hogy 15 ponttal többet szerezzen a Ferrarinál, erre azonban még akkora esély sincs, mint arra, hogy Schumi begyűjtse az egyéni elsőséget. "Szerintem mindkét trófea Szuzukában talál gazdára. Ezeket a versenyeket is ugyanúgy kezeljük, mint a többit, teljes erőfeszítéssel dolgozunk. A világbajnoki pontverseny szoros mivolta nagyon érdekessé teszi ezeket a futamokat, de a munkamenetünk ennek ellenére nem változik meg – mondta Mario Theissen, a BMW sportigazgatója, aki szerint a pályán mindent egy lapra kell feltennie Montoyának. – Meg kell álltani Michael Schumachert, ez az egyetlen módja annak, hogy megelőzzük a pontversenyben. Indianapolisban az a célunk, hogy Juan Pablót a pontverseny első helyére juttassuk.” Schumi tisztában van vele, hogy a szakemberek többsége Montoyát tartja esélyesnek az Indianapolis Motor Speedwayen, amelynek utolsó két kanyarját teljes gázzal veszik a versenyzők. A szezon során itt lehet a leghosszabb ideig a padlóig nyomni a gázt, a célegyenesbe vezető szakasz és az egyenes maga 22 másodpercen át maximális igénybevételt követel a motortól. Ez pedig a BMW-nek kedvez, mint ahogy a pálya lassú belső szakasza is, a Williams ugyanis az idén aerodinamikáját tekintve is a Ferrari fölött áll. "Sokan azt mondják, hogy ez a pálya a Williams-BMW-nek kedvez, de nagyon felkészültünk, úgyhogy nem osztjuk a véleményt. Monzában is a Williams fölényét várták, és mégis mi nyertünk. Kemény csata volt, mint ahogy ez is az lesz. Félelem nélkül megyünk Indianapolisba, és tudjuk, a többi csapat is így tesz. Ám a monzai futamból merített önbizalmunk döntő lehet, még nagyobb hévvel vetjük bele magunkat a feladatok megoldásába. A küzdőszellem sohasem hiányzott belőlünk, ezt Indianapolisban is megmutatjuk. Minden edzés minden köre meghatározó lehet, annyira szoros a versengés, hogy a szabadedzés első körétől kezdve a verseny befutójáig teljes odafigyeléssel kell száguldani” – mondta a hatodik világbajnoki címéért küzdő Schumacher. A nagy csatába természetesen a McLaren is bele fog szólni, Ron Dennis istállója Räikkönen győzelmén dolgozik, és a wokingiak eddigi teljesítményét figyelembe véve nem zárható ki a finn jó szereplése. A McLaren mellett a Renault is nagy terveket szövöget, és mivel Flavio Briatore csapatának már "minden mindegy”, különös veszélyt jelent a nagyokra. "A Monzában bemutatott motorunk már elég erős, nagy segítséget nyújthat a hosszú egyenesben. Aerodinamikai téren egyenlő ellenfelei vagyunk a legjobbaknak, úgyhogy dobogóra mindenképpen jók lehetünk” – mondta Briatore, akinek csapata már bebiztosította negyedik helyét a konstruktőrök között.
Tudta-e, hogy…
…kilenc különböző pályán rendeztek Formula–1-es versenyt az Egyesült Államokban? Watkins Glen húsz, Long Beach nyolc, Detroit hét, Phoenix három, Las Vegas kettő, Sebring, Riverside és Dallas egy-egy Grand Prix-nek adott otthont, míg a mezőnyt az új pályán negyedszer fogadó Indianapolisban egykor 11 futamot is úgy rendeztek meg, hogy annak eredménye beszámított a világbajnokságba? …a Formula–1-es pálya szemben halad a legendás Indy 500-as viadal menetirányával? Az akkor használatos első kanyar ezúttal a kör utolsó hajlata, amelyet teljes gázzal vesznek be a pilóták. …Mika Häkkinen 2001-ben Indianapolisban aratta élete utolsó F1-es futamgyőzelmét?