A vb történetének 8. Brazil Nagydíján rengeteg a beszédtéma. 2005-től a vb szervezője, a Dorna egy négyütemű kategóriával akarja felváltani a 250-es géposztályt.
Talmácsi Gábor a negyedik rajtpozíciót harcolta ki magának a pénteki idômérésen
Talmácsi Gábor a negyedik rajtpozíciót harcolta ki magának a pénteki idômérésen
A Yamaha két gyári MotoGP-beli csapatától állítólag Alex Barros, Olivier Jacque és Carlos Checa is el akar jönni, azaz csak Marco Melandri maradna a három hangvillásoknál. A Ducati vezérigazgatója, Federico Minoli bejelentette, hogy Valentino Rossi jelenleg nem fér bele a bolognai vörösök elképzeléseibe, azaz talán végleg eldőlt, hogy Rossi nem lesz ducatis. A Brazil Nagydíj tiszteletére a haját arany-zöldre festő Rossival kapcsolatos két másik hír is. A Honda és a négyszeres világbajnok tárgyalásai egyelőre nem folytatódnak, mivel a Honda jogászai szabadságon vannak. Talán éppen azért, mert Rossi már aláírt a Yamahához? Rióban azonban nemcsak a vb jövőjéről és a MotoGP sztárjairól beszélnek, hanem egy magyar pilótáról, Talmácsi Gáborról is. A 22 éves apriliás nagydíjról nagydíjra egyre gyorsabb, és már egyáltalán nem meglepetés, hogy rendre a legjobbakkal csatázik. Így volt ez a második időmérőn is, amelyen csak az utolsó másodpercekben esett vissza a másodikból a negyedik rajtkockába. Tavaly ugyan harmadik helyre kvalifikálta magát, az idén azonban sokkal nagyobb esélye van arra, hogy végre megszerezhesse az első érmét. Az ok: tavaly csak néhány gyors köre volt honfitársunknak, most azonban folyamatosan gyors körökre volt képes.
A magyar fiú idei legjobb edzéseredménye
Talmácsi Gábor (Aprilia, 4. hely): – Nagyon boldog vagyok, az idén ez a legjobb rajtpozícióm, elôször indulok az elsô sorból. Most sokkal nehezebb volt jó idôt menni, mint egy nappal korábban, egyrészt azért, mert keményebb gumikat használtunk, másrészt jócskán felmelegedett az idô. Az edzés végén futottam a legjobb idômet, Lorenzo ment elôttem, egy kicsit vitt magával. Én vagyok a második leggyorsabb apriliás, és ez abból a szempontból fontos, hogy talán kapok még egy kis segítséget a gyártól. A csúcssebességem ugyanis még mindig a gyengék között van – huszonöt-huszonhatodik –, ezen muszáj lenne javítani. A csapatban amúgy nagyon jó a hangulat, száz százalékot hoztunk ki a motorból, sôt, lehet, hogy még többet. Az idôk alapján kilenc pilóta esélyes a dobogós helyre, úgyhogy az egyetlen esélyem, ha a rajt után megpróbálok egérutat nyerni. Nem nagyon bízom abban, hogy sikerül, de megpróbálom!
Tóth Imre (Honda, 27. hely): – A reggeli edzésen továbbra is gyengélkedett a motor, a szerelôk, úgy látszik, nem találták meg a hibát. Délutánra kicserélték a motorblokkot, és azután rögtön jobb lett a gép. Az ereje most megfelelô, de a beállításokon még javítanunk kell a bemelegítés során.
Talmácsi a második időmérőn is olyan szenzációs volt, mint az első edzésen. A félórás tréning elejétől folyamatosan voltak próbálkozók, akik be akartak kerülni az első sorba. Steve Jenkner, Daniel Pedrosa, Arnaud Vincent és Casey Stoner támadásait azonban a magyar pilóta mindig visszaverte. Az utolsó három percben pedig megmutatta, hogy milyen formában van. Jorge Lorenzo, aki már egy 2004-es fejlesztésű Derbin húzza a gázt, három perccel az edzés leintése előtt feljött a második helyre, ám Talma egyből válaszolt a spanyol tininek, és visszavette a második pozíciót. Sajnos a feszített tempó megtette a hatását, és a puha edzésgumik megadták magukat, Talmának már nem volt ideje kijönni a boxba, így a hajrában Pedrosa és Andrea Dovizioso elé került. De a negyedik hely sem rossz, hiszen ugyanúgy az első sor végéről rajtolhat, mint a négyszeres világbajnok Max Biaggi a MotoGP-ben. Biaggi és Talmácsi között más hasonlóság is van: mindketten éremesélyesek! Ahogyan Rossi is. Rossi nyolc tizedet faragott Biaggi pénteki idejéből, és megszerezte az idei hatodik pole-ját. Ezért aztán egyáltalán nem lenne meglepő, ha az idei hatodik győzelmét is megszerezné. Már csak azért is, mert Biaggi pénteken nem nagyon bírta tartani a tempóját, Sete Gibernau pedig bukott, amikor meg akarta javítani az olasz fantasztikus idejét.
Brazil Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 12. futama, Rio de Janeiro A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 1:58.052, 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:58.070, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:58.092, 4. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:58.273, 5. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:58.352, 6. Perugini (olasz, Aprilia) 1:58.614, …27. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:00.819. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Honda) 1:49.038, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:49.340, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:49.808, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:49.876, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:50.042, 6. Nakano (japán, Yamaha) 1:50.171 250 kcm: 1. Elias (spanyol, Aprilia) 1:53.457, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:53.589, 3. Rolfo (olasz, Honda) 1:53.827, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:53.832, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:53.872, 6. Porto (argentin, Honda) 1:53.876