Baumgartner Zsolt szerdán délután még semmit sem sejtett.Este hétkor azonban felhívták telefonon a Jordan-istállótól, és azt mondták neki, csomagoljon, mert másnap Silverstone-ban kell tesztelnie. Az ok: a Magyar Nagydíjon óriásit bukó Ralph Firman még mindig nem érzi jól magát. Noha szerdán megtett néhány kört, a csütörtöki szereplést nem tudta vállalni.
Baumgartnert váratlanul érte az újabb lehetôség, de megfelelt a silverstone-i teszten
Baumgartnert váratlanul érte az újabb lehetôség, de megfelelt a silverstone-i teszten
Ezért volt szükség Baumgartnerre, aki immár negyedszer (a Magyar Nagydíj, a monzai teszt és az Olasz Nagydíj után) helyettesítette az ír pilótát. – Úgy ötven kört tettem meg, és nagyon sokféle gumit próbáltunk ki, amelyeket az amerikai, illetve a szuzukai viadalra szán a csapat – mondta Baumgartner, aki úgy csinálta végig a megerőltető napot, hogy a repülő indulása miatt hajnali négykor kelt. – A gépem negyven percet késett, úgyhogy nem tudtuk idejében elkezdeni a munkát, de végül teljesítettük a tervezett programot. Ráadásul a köridők sem voltak rosszak. – Volt valami újítás az autón? – Új elem nem volt, inkább csak a beállításokkal "játszott” a csapat. A fő hangsúly a gumikon volt, nemcsak a keverékeken, hanem a különböző oldalfalú abroncsokat is teszteltük. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan viselkednek az olyan gyors pályákon, mint Silverstone vagy például Szuzuka. – Nehéz a brit pálya? – Most mentem rajta először Formula–1-es autóval, és bevallom, nem volt könnyű feladat. Mert ez a pálya nemcsak egyszerűen gyors, mint például Monza, hanem furfangos kanyarok is vannak benne. A célegyenes végi forduló során például öt G-s nyomás nehezedik az ember mellkasára. Szerencsére a nap folyamán egyszer sem hibáztam, sikerült teljesítenem, amit a csapat elvárt tőlem. – Firman tényleg szédült a szerdai teszt során? – Nem érezte jól magát. Ezért is kellett idehívniuk engem. – Mennyi esély van rá, hogy a jövő hét végi, indianapolisi futamig rendbe jön? – Nem tudom. Valószínűleg most is az utolsó pillanatban dől majd el, hogy indulhat-e, csakúgy, mint Monzában. Mindenesetre a jövő hét elején elutazom Amerikába, és várom, mi történik. A csapat azonban semmit sem bíz a véletlenre, már nekem is csináltatott egy cigarettareklám-mentes overallt. – Úgy készül, hogy indulni fog? – Mindig úgy készülök. Ha szükség lesz a szolgálataimra, természetesen készen állok, de akkor sem dőlök a kardomba, ha nem jön össze.
Jenson Button balesete
JEREZ. Az első jelentések szerint Jenson Button nem sérült meg súlyosan a csütörtöki balesetében, amely miatt idő előtt be kellett fejeznie a spanyolországi tesztelést. A BAR-Honda brit versenyzője a negyedik kanyarban elveszítette uralmát autója felett, és a védőfalnak csapódott. Button térdzúzódást szenvedett, a kocsi összetört. "Éppen elhagytam a kanyart, amikor picit letértem az aszfaltcsíkról, és a füvön megcsúszó autóm ezután már irányíthatatlan volt. Lábsérülésem miatt úgy látom jónak, hogy hazatérjek. Már meg is vizsgáltak, és nincs nagyobb sérülésem, jól vagyok” – mondta Button. Ha rendbe tudják hozni az autót, pénteken a japán Szato Takuma helyettesíti a 23 éves angolt.
Változott a program
INDIANAPOLIS. A kedvezőbb nézettségi adatok reményében több módosítást is végrehajtottak a szervezők a jövő hét végi Amerikai Nagydíj programjában. Az időeltolódás miatt a rajtsorrendről döntő második időmérő edzés késő este (magyar idő szerint 21 órától) kerülhetett volna adásba Európában, a mostani változtatással, az egy órával korábbi kezdéssel viszont talán a legkedvezőbb "helyre” került. A szervezők a második nap teljes műsorát előrehozták 60 perccel. A magyarországi adást ez nem érinti, mert a jogokkal rendelkező televíziótársaság felvételről közvetíti az eseményt.
Formula–1-es tesztek Jerez, 3. nap: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:19.168 (96 kör), 2. Zonta (brazil, Toyota, Michelin) 1:19.863 (60), 3. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.990 (86), 4. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:20.401 (13), 5. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:20.935 (53) Silverstone, 3. nap: 1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:20.006 (55), 2. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:20.750 (70), 3. Baumgartner Zsolt (magyar, Jordan-Ford, B) 1:23.364 (50)