Benikék fatuskón végezték

GYENGE BALÁZS, TÓTH ANITAGYENGE BALÁZS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.09.05. 22:03
Címkék
A várakozásoknak megfelelően kezdődött meg a rali-világbajnokság ausztráliai versenye, a csütörtöki, nem túl jelentős szuperspeciálist követő gyorsaságikon az előző három év győztese, Marcus Grönholm brillírozott. A finn versenyző imponáló magabiztossággal nyerte meg az első két szakaszt, majd beállt egy nyugodt tempóra  ez az ő esetében persze nem a forgalomban megszokott ritmust jelenti& , és többnyire csak annyira hajtotta meg a 206-os WRC-t, hogy a mögötte egyre intenzívebben folyó csata résztvevőit tisztes távolban tartsa magától.
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Grönholm itt még szépen tereli a Peugeot 206 WRC-t, ám a nyolcadik gyorsaságin egy buta hiba miatt az árokban kötött ki
Úgy tűnt, sikerrel jár, ám a nyolcadik gyorsaságin árokba csúszott, és bár a Peugeot-ban nem keletkezett jelentősebb kár, mégis a kiállás mellett döntött, ugyanis mire sikerült a gépet visszatenni az útra, több mint tizenhat perces hátrányt szedett össze az élen állókkal szemben. "Jobbnak látom, ha innentől minden energiámat a hátralévő négy futamra összpontosítom, hiszen itt már biztosan nem érhetek el jó eredményt – nyilatkozta Grönholm a balszerencsés eset után. – Ostoba hibát követtem el, ami főleg azért bosszantó, mert még csak nem is mentem gyorsan. Az első két kerék az úton maradt, viszont a kocsi beszorult, és időbe telt, mire kiszabadítottuk.”
Grönholm mögött egyébként Loeb és Solberg vívott óriási csatát, hol az egyik, hol a másik állt előkelőbb helyen. A címvédő kiesését követően a Citroen franciájának ölébe hullott az első hely, amelyet aztán a nap végéig ki sem engedett a kezéből – igaz, az Impreza WRC-vel hasító Solberg alig több mint négy másodperccel lemaradva követi őt, ráadásul a Peugeot-csapat reménysége, Burns is lőtávolon belül van a maga 39 másodperces hátrányával.
Grönholméhoz hasonlóan Benik Balázs és Rácz Bence versenye is rövid ideig tartott Ausztráliában. Pedig remekül kezdődött. A magyar páros a csütörtök esti szuperspeciálison közvetlenül a gyári pilóták után végzett, vagyis a legjobb privát duó volt. Az éjszaka tehát nyugodtan telt, de versenyzőink tisztában voltak azzal, hogy a neheze csak ezután következik. Azt azonban talán még ők sem gondolták volna, hogy ennyi balszerencse éri őket. Az első gyorsasági szakaszon nyolc kilométert tettek meg defektes kerékkel, a másodikon pedig a verseny feladására kényszerültek.
"A rajt után hatszáz méterrel egy jobb hármas kanyarban történt. Nem tudom pontosan, mi volt a baj, ez majd csak a belsőkamerás felvételek megtekintése után derül ki – mondta a Ford Focus WRC pilótája. – Vagy én diktáltam rosszul az itinert a tréningen, vagy Bence nézte el, a lényeg az, úgy érkeztünk oda, hogy nem számítottam kanyarra. Lecsúsztunk az útról, és mivel éjszaka esett az eső, megragadtunk a sárban. Természetesen megpróbáltam kikecmeregni belőle, akkor azonban fennakadtunk egy fatuskón. Nem volt vészes az egész, három ember kellett volna csak, hogy leemeljük a Focust a tuskóról, de balszerencsénkre se közel, se távol nem volt ott senki. Se pályabírók, se nézők. Így aztán kénytelenek voltunk feladni a küzdelmet, úgy, hogy mi is rendben voltunk, és az autónkon sem esett egyetlen karcolás sem. Tudom, hogy ettől még nem dől össze a világ, mással is megtörténik, de azért szomorú vagyok, hiszen nem sikerült megvalósítani azt, amiért idejöttünk. Nem akartuk mi megváltani a világot, egyszerűen csak tapasztalatot akartunk gyűjteni.”
A magyar bajnoki pontversenyben imponáló fölénnyel vezető Benikéket legközelebb a Mecsek-ralin láthatja a közönség a hónap végén, és ha minden igaz, akkor a vb-mezőnyben is láthatjuk még őket, méghozzá az idényzáró Brit Ralin.

Ausztrál Rali, a 14 futamos vb 10. versenye
Abszolút sorrend tíz gyorsasági szakasz után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:23:52.4 (átlagsebesség: 103.9 km/óra), 2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 4.1 másodperc hátrány, 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 39.1 mp h., 4. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 1:00.2 perc h., 5. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:05 p h., 6. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:12.7 p h., 7. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:25.0 p h., 8. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:52.9 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik