Fernando Alonso: – Óriási érzés volt megszerezni a második pole pozíciómat. Az autónk már a hétvége elejétől versenyképes volt, és nem látok rá egyetlen okot sem, hogy mitől változna ez meg vasárnap. Volt egy kis gondom pénteken, de a szerelők kijavították a hibát, ezért köszönettel tartozom nekik. Azt hiszem, jó taktikánk van vasárnapra, nagyon várom már a versenyt.
Ralf Schumacher: – Az első sorból indulni mindig remek érzés. Most örülök csak igazán, hogy törölték a büntetésemet, amely szerint tíz hellyel hátrábbról kellett volna indulnom a megszerzett pozíciómnál. A pálya koszosabb oldaláról rajtolok, ami nem túl szerencsés.
Mark Webber: – Tökéletes kört futottam, végig nagyon élveztem. Az edzés vége felé gyorsabb lett a pálya, és én sem hibáztam. Már az első kanyarban való fékezésnél éreztem, hogy jó eredményt érhetek el. Nézegettem a kanyarokban az autóm érzékelőit, és láttam, hogy jobb vagyok, mint délelőtt, ez még jobb teljesítményre sarkallt. Nagyon fontos ez a harmadik hely, mert rendkívül szoros a verseny a középcsapatok között.
Juan Pablo Montoya: – Az autó egész nap nagyon jó volt. Végezhettem volna előrébb is, de azután, hogy az első szektorban rendkívül gyors voltam, úgy döntöttem, nem kockáztatok, inkább biztosan befejezem a körömet, mint hogy kicsúszszak. A világbajnoki címért küzdök Michael Schumacherrel, így az volt a legfontosabb, hogy elé kerüljek. Ez sikerült.
Rubens Barrichello: – Nehéz edzés volt, meglepődtem, hogy Alonso és Webber ilyen gyors. A saját körömmel elégedett vagyok, ennél többre nem voltam képes, főleg úgy, hogy az autóm egy kicsit alulkormányozott volt a kör végén. Remélem, sikerül jó gumit választanunk a viadalra. Az ötödik helynek talán még jobban kell örülni, mint a negyediknek, mert így legalább a pálya tiszta oldaláról indulhatok. Az átépítések miatt talán több az előzési lehetőség, mint korábban.
Jarno Trulli: – A pénteki első hely után a mostani hatodik miatt egy kicsit csalódott vagyok. Elkövettem néhány hibát a mért körömben, amelyekért három-négy tizedmásodperccel fizettem. Persze összességében a hatodik nem rossz rajthely, azt hiszem, a dobogóért fogok harcolni a futamon.
Kimi Räikkönen: – Nem olyan rossz! Az utolsó szektorban elkövettem egy kisebb hibát a tizenkettes kanyarban, ami miatt időt veszítettem. Az autó egyensúlyán sokat javítottunk a bemelegítésen, és most már jónak tûnik. A versenyen talán előnyt jelent majd, hogy Michaellel ellentétben én a pálya tiszta oldaláról indulhatok, és nem vagyok túl messze Montoyától sem. Meglátjuk, mi történik vasárnap, az első kanyar mindenesetre rendkívül érdekes lesz…
Michael Schumacher: – Csalódott vagyok, mert a reggeli bemelegítésen úgy tûnt, hogy egy szinten vagyunk a többiekkel, és az autót kifejezetten jónak éreztem. Meg kell próbálnunk megfejteni, hogy az időeredményünk miért nem olyan, mint amilyet szeretnénk. A versenyen minden a taktikán múlik majd, és a Ferrari ebben nagyon jó. Bármi megtörténhet.
Számításaink szerint Alonso a tizedik pole-os
Fernando Alonso edzéselsőségével tovább bővült a Hungaroring pole pozíciósainak a listája. Ayrton Senna (1986, 1988, 1991), Nigel Mansell (1987), Riccardo Patrese (1989, 1992), Thierry Boutsen (1990), Alain Prost (1993), Michael Schumacher (1994, 1996, 1997, 2000, 2001), Damon Hill (1995), Mika Häkkinen (1998, 1999) és Rubens Barrichello (2002) után az ifjú spanyol a tizedik, aki időmérőt tudott nyerni Magyarországon. A Renault mint csapat először, mint motorszállító ugyanakkor kilencedszer lett első a hivatalos edzésen.
Az asztúriai üstökös 30. hivatalos tréningjén vett részt, és másodszor lett övé a pole. Malajziai sikere óta nem nagyon remekelt (az utóbbi négy szombaton például rendre vereséget szenvedett csapattársától, Jarno Trullitól), egyetlen alkalommal sem tudta az első sorba kvalifikálni magát – egészen tegnapig. A Renault 33. edzésgyőzelmét köszönheti Alonsónak.
A Williamsnél az utóbbi időben Ralf Schumacher villog az időmérőkön. A német pilóta ezúttal is kitett magáért, megszakítás nélkül hetedszer került be az első négybe. Schumi II 16-odszor indulhat az első sorból – kollégája, Juan Pablo Montoya is 16 első sort számlál.
Schumi I nem ennyire sikeres mostanság. A világbajnoki címvédő egyhuzamban harmadszor maradt alul Rubens Barrichellóval szemben, korábban egyik csapattársa ellen sem "ért el” ilyen jellegû triplát. Schumacher neve meglehetősen régen tûnt fel ily hátul a rajtrácson: legutóbb az 1998-as Német Nagydíjon, amikor a kilencedik kockáról veselkedett neki a versenynek. (Végül csak az ötödik helyet szerezte meg.)
A szombati eredményeket követően ekképpen fest a teameken belüli edzéspárharcok állása: M. Schumacher–Barrichello 9–4, R. Schumacher–Montoya 9–4, Räikkönen–Coulthard 8–5, Trulli– Alonso 7–6, Heidfeld–Frentzen 7–6, Fisichella–Firman/Baumgartner 12–1, Webber–Pizzonia/Wilson 10–3, Villeneuve– Button 7–6, Verstappen–Wilson/Kiesa 9–4, Panis–Da Matta 11–2.