Alonso budapesti parádéja

Vágólapra másolva!
2003.08.23. 22:47
Címkék
Jarno Trulli pénteki remeklése után szombaton Fernando Alonso parádézott, a Renault-csapat spanyol pilótája pályafutása második rajtelsőségének örülhetett a második hivatalos időmérő edzés után. Az élete második Formula1-es idényét töltő spanyol eredménye Trulli korábbi tündöklése után nem volt meglepetés, a Renault-istállónak már csak be kell fejeznie, amit elkezdett.
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Briatore (balra) melle dagad a büszkeségtôl: fiatal spanyol pilótája, Alonso a Malajziai GP után ismét az elsô rajtkockából indul
Jarno Trulli pénteki remeklése után szombaton Fernando Alonso parádézott, a Renault-csapat spanyol pilótája pályafutása második rajtelsőségének örülhetett a második hivatalos időmérő edzés után. Az élete második Formula–1-es idényét töltő spanyol eredménye Trulli korábbi tündöklése után nem volt meglepetés, a Renault-istállónak már csak be kell fejeznie, amit elkezdett.
Délelőtt Ralph Firman balesete miatt negyedórával rövidebb lett az első szabadedzés, amelyet nem harminc, hanem 15 perces várakozás után követett a második tréning. Ezen nem történt váratlan esemény, igaz, a Jordan-csapattól csak Giancarlo Fisichella körözött, ekkor Baumgartner Zsolt indulását még csak intézték.
A Ferrari délelőtt még tartani tudta a lépést a vetélytársakkal, az aszfalt ugyanis még nem forrósodott fel, így a Michelin-gumik nem jelentettek akkora előnyt a Bridgestone-abroncsokhoz képest, mint néhány órával később. Ralf Schumacher mögött Michael Schumacher és Rubens Barrichello végzett, megelőzve Juan Pablo Montoyát, Mark Webbert, Kimi Räikkönent és a két renault-st.
Délután már Baumgartnerrel kiegészülve teljesítette a mezőny a negyedórás bemelegítő edzést, honfitársunk az első ilyen jellegû megmérettetése során 1:26.346 perces időt ért el, amivel ugyan elmaradt a pénteki teszteredményétől, de mindkét minardis szombat délelőtti legjobbjánál jobbat futott.
A hivatalos edzést ő nyitotta, 1:26.678-as ideje azt mutatta, inkább biztosra megy, nem kockáztat ebben a fontos pillanatban. Cristiano da Matta a pénteki megcsúszása miatt másodikként hajtott a pályára, és több mint két és fél másodperccel megjavította Baumgartner idejét. Nicolas Kiesa sokat hibázott a mért köre alatt, így ő elmaradt a magyartól, ám Jos Verstappen a rutinját kihasználva megelőzte honfitársunkat. Baumgartner a negyedórás bemelegítőn elért eredményével megelőzte volna Verstappent, de így sem kell szégyenkeznie.
A többiek jóval gyorsabbak voltak, senki sem követett el nagyobb hibát, így Baumgartnernek első próbálkozásra meg kellett elégednie a 19. rajthellyel. Elöl Da Mattát Fisichella, majd Justin Wilson váltotta, mielőtt Räikkönen is teljesítette mért körét. A finn remek középső harmadot hozott össze, és ezzel még Michael Schumachert is maga mögött tartotta. A délutáni melegebb aszfalton a világbajnok Ferrarija bizonytalannak tûnt, Schumi I hiába javított a pálya utolsó szakaszán, nem tudta megelőzni egyik nagy vetélytársát.
Montoya már bejött a McLaren finnje elé, a kolumbiai folyamatosan tartani tudta nagy sebességét, és 1:22.180-as körével több mint egy másodperccel megjavította saját maga pénteki eredményét, amelyet pedig üres tankkal teljesített, nem pedig a verseny rajtjára felkészített autóval.
Ezen is látszik, mennyire fontos, hogy edzésről edzésre több gumi rakódik le az aszfaltra, és hogy ez elsősorban a michelineseknek kedvez. Egyre jobbak a köridők, ahogy tûnik el a por a pályáról, úgy gyorsul a Hungaroring. Montoya után Olivier Panis következett, a toyotás elmaradt az élpilótáktól. Nem így Alonso, aki a pálya utolsó kétharmadán megközelíthetetlen volt. A viszonylag lassú kezdés után hibátlan, vakmerő teljesítményt nyújtott, és fél másodpercet vert Montoyára. Később kiderült, ez idei és élete második edzéselsőségét jelentette, a Malajziai Nagydíjon szerzett pole-jának megismétlése mellett az lett volna igazán felemelő Flavio Briatore csapata számára, ha – akárcsak Sepangban – itt is Trullié lett volna a második hely. Ám nem az olaszé lett, mert utolsóként pályára hajtva csak a hatodik eredményt tudta elérni.
Ugyanakkor Alonso és Montoya közé még bejött Mark Webber és Ralf Schumacher is. A spanyol edzéskirály mellett egyedül a williamses német vitte 1:22 perc alá az idejét, míg az ausztrál csupán 27 ezreddel maradt el az álomhatártól. Kettejük közül az ausztrál volt a vidámabb, mert – bár harmadik lett – ő indul a pálya tisztábbik feléről, azaz némi előnyt élvez Schumi II-vel szemben. A rajtrács páratlan oldaláról indulók jobb helyzetben vannak ugyanezen ok miatt, ők jobban felgyorsulhatnak a rajtnál, és a piszkos oldalról indulók elé érhetnek.
Az első kanyar mindenesetre roppant érdekes lesz, nem lehet kizárni, hogy a Német Nagydíj után újabb tömegkarambol következik. Az F3000-es versenyen láthattuk, hogy lehet előzni az újjáépített első kanyar előtt, reméljük, nem okoz csalódást az F1-es mezőny, és izgalmas futammal folytatódik az idény. Erre a garanciát a vb-éllovasok rajtpozíciója jelenti: Montoya negyedik, Räikkönen hetedik és Michael Schumacher nyolcadik pozíciója is elmarad a várakozástól, és ezen vasárnap mindanynyian változtatni akarnak.

Fisichella sauberes lesz

HINWIL. A Sauber-istálló szombaton bejelentette, hogy 2004-től nála versenyez Giancarlo Fisichella, a Jordan-istálló jelenlegi sofőrje. A 30 éves, egy futamgyőzelmet arató pilótát régóta szerette volna megszerezni Peter Sauber, aki már korábban közölte, hogy egyik mostani pilótáját sem tartja meg 2004-re. "Augusztus közepén beszéltem Peterrel és Willy Rampf technikai igazgatóval, és már az első perctől kezdve tetszett a hozzáállásuk. Az új szélcsatorna csodálatos, elbûvöl, hogy a csapat mindent megtesz a sikerekért. Nagyon várom, hogy a Saubernél versenyezzek” – mondta Fisico, aki 1996 óta tagja a Formula–1-es mezőnynek.

Felmentették a duót

HUNGARORING. Sem Kimi Räikkönent, sem Rubens Barrichellót nem vonták felelősségre a hockenheimi rajtbaleset miatt, a hungaroringen történt meghallgatás után mindkettejüket felmentették a további eljárás alól. Így csak Ralf Schumacher bûnhődött a tömegkarambol miatt, a Williams pilótájára 50 ezer dolláros bírságot szabott ki az FIA.

Látványos est Pesten

BUDAPEST. A Shell és a Vodafone pénteken este látványos show-val kápráztatta el ama partnereit, akik meghívót kaptak a Magyar Nagydíj alkalmából a városligeti mûjégpályán megtartott rendezvényre. A tûzijátékkal lezárt vízi látványosságot operaária tette felejthetetlenné azon az estélyen, amelyen Rubens Barrichello és Michael Schumacher, a Ferrari-istálló két pilótája is tiszteletét tette, és üdvözölte a több száz egybegyûltet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik