Azt már az idény eleje óta tudjuk, hogy a Renault-istálló egyes pályákon meglepheti a nagycsapatokat. Az is nyilvánvaló, hogy Jarno Trulli az edzésmenők közé tartozik, számára kedvező az egykörös időmérő tréning. Mindennek tudatában cseppet sem váratlan, hogy az olasz pilóta nyerte meg a 18. Marlboro Magyar Nagydíj pénteki hivatalos időmérő edzését. Trulli mögött Ralf Schumacher, Mark Webber, David Coulthard és Rubens Barrichello következik a sorban, azaz az első öt helyet öt csapat pilótái foglalják el. Ami bizonyítja, mennyivel kiegyenlítettebb a mezőny az előző évekhez képest. A pontverseny élmezőnyéből Juan Pablo Montoya a nyolcadik, Michael Schumacher a kilencedik, Kimi Räikkönen pedig a 12. lett. A délelőtti tesztelésen Baumgartner Zsolt 39 kört tett meg a Jordan-Forddal, és a tizenegy tagú mezőnyben a hetedik lett. Ralph Firman hat tizeddel maradt el honfitársunktól, akinek szép jövőt jósol Eddie Jordan csapatvezető. A pénteki krónikához tartozik még, hogy a McLaren-istálló bejelentette: jövőre is Räikkönen és Coulthard lesz a pilótája, valamint Wurz és De la Rosa a tesztpilótája.
Jarno Trulli ezúttal is bebizonyította, hogy vérbeli edzésmenô, Renault-jával mindenkit maga mögé utasított az elsô idômérôn (fotó: Czagány Balázs)
Jarno Trulli ezúttal is bebizonyította, hogy vérbeli edzésmenô, Renault-jával mindenkit maga mögé utasított az elsô idômérôn (fotó: Czagány Balázs)
A délelőtti szabadedzésen a pilóták elsődleges célja az autók óvása volt, egyikük sem merte túlságosan keményen nyomni a gázpedált, óvatosan autóztak a Hungaroringen. Az élpilótákat jócskán meglepte Olivier Panis, aki a Toyotájával egyedüliként 1:22 percen belül teljesítette a kört (1:21.770 lett az ideje), és – 694 ezredet verve a második leggyorsabb Fernando Alonsóra – megnyerte az egyórás tréninget. A pályát délelőtt kipróbálók eleinte némi előnyt élveztek a többiekkel szemben, de a reggeli órákban még pihenők is gyorsan megszokták a két újjáépített kanyart, és egyre gyorsabbak lettek – Panis túl gyors is volt. Csapattársa, Cristiano da Matta az ötödik lett, a Hungaroringtől kicsit félő kölniek korábbi nyilatkozatai tehát túlságosan is visszafogottak voltak, hiszen igenis van keresnivalójuk Mogyoródon. Bár nagy bukás nem történt, a versenyzők a poros pályán sokat csúszkáltak: aki letért a megtisztított ideális ívről, máris bajba került. A sok csúszkálás felveti a kérdést, hogy a meghosszabbított célegyenesben vajon tényleg lehet-e majd előzni, hiszen aki próbálkozik, annak a pálya koszos-poros részére kell húzódnia, ott viszont nincs nagy tapadás, és pórul járhat a támadó (a boxból kijövő autók a poros részen csatlakoznak a pályához, de ők nem "takarítanak” olyan intenzíven, mint a külső íven érkezők).
A délutáni tréningen a világbajnoki pontversenyben vezető Michael Schumacher kezdte a száguldást, de a poros aszfalton nem tudott jó időt produkálni, 1:23.430-as eredményével elmaradt délelőtti teljesítményétől is. Csak kicsit hibázott az egyik kanyarban, de ez is elég volt ahhoz, hogy szombaton a szokásosnál korábban kelljen a pályára hajtania. (A második hivatalos időmérő edzésen a pénteki utolsó indul elsőként, és az első utolsóként.) Akárcsak Juan Pablo Montoyának: a kolumbiai sem tudott tiszta kört teljesíteni, a por vele is kibabrált. A leglátványosabb hibát Kimi Räikkönen követte el, a McLaren finnje a 11-es kanyarban elhagyta a pályát, és csak úgy tudott továbbmenni. Ralf Schumacher már magabiztosabb volt. Ô ment elsőként 1:23 perc alá, és nem is kevéssel. Rubens Barrichello, Alonso és David Coulthard befért Ralf Schumi és Montoya közé, de egyikük sem tudta megszorítani az éllovas németet. Aztán jött Trulli, aki már sokadszor bizonyította be, hogy egy körön át az egyik legjobb a mezőnyben. Frissen aláírt 2004-es szerződésével a zsebében szenzációsan vette a kanyarokat, és 55 ezrednyi különbséggel kivívta, hogy a szombati időmérőn ő hajthasson utolsóként az aszfaltra. A lassú pályákon nagyon versenyképes R23-as nem okozott csalódást, Flavio Briatore együttese akár az első győzelmét is megszerezheti vasárnap. Persze, ehhez szombaton hasonlóan jól kell szerepelnie. Az élbolyba még Mark Webber, valamint a délelőtt remeklő Panis fért be, a Jaguar ausztrálja a harmadik, a Toyota franciája a hetedik lett. Utóbbi kissé csalódott volt, délelőtti eredményével ugyanis könnyedén lefőzte volna Trulliékat. Ám még így is elégedettebb lehet, mint csapattársa, Da Matta, aki a 13-as kanyarban megpördült, és bár befejezte a körét, utolsó lett. Szombaton ő kezd, ez pedig nem túl jó előjel a poros pálya miatt. Ami a többi csapaton belüli párharcokat illeti: a Sauber, a BAR, a Jordan és a Minardi pilótái is egymás mögött végeztek – Nick Heidfeld, Jenson Button, Giancarlo Fisichella és Jos Verstappen egyaránt maga mögé utasította társát, a legszorosabb csata a hondások közt volt, Button csupán két századot vert rá Jacques Villeneuve-re.
Az időmérő edzés végeredményét és ezen kívül rengeteg információt megtudhat a Magyar Nagydíjról szóló összeállításunkban.