Folytatódik a Citroën sorozata?

TÓTH ANITA jelenti TrierbőlTÓTH ANITA jelenti Trierből
Vágólapra másolva!
2003.07.24. 20:39
Címkék
Túl vagyunk a világbajnokság első felén  hét rendkívül változatos, izgalmas viadalon , és a hét végén a szezon első igazi aszfaltversenyével, a Német Ralival kezdődik a második "menet.
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
Manfred Stohlban megbízik a Hyundai gyári csapata – a német futamra harmadik pilótának nevezte, vagyis az istállónak is pontot szerezhet a fiatal, tehetséges osztrák
A futam tavaly óta szerepel a világbajnokság programjában, és magas átlagsebességéről, valamint rendkívül változatos felületű aszfaltpályáiról híres. Van itt szűk, kanyargós gyorsasági szakasz, van, amelyik szőlőhegyeken vezet keresztül, és előfordulnak csúszós, piszkos utak is – ezek a körülmények a legnehezebb aszfaltralivá teszik a német futamot.
Az utóbbi két évben két Citroen-pilóta győzedelmeskedett Németországban: a kandidáló viadalon Philippe Bugalski, a bemutatkozón pedig a fiatal reménység, Sebastien Loeb. Most mindketten újra ott lesznek a rajtnál, hiszen a Citroen négy sofőrt nevezett a viadalra: az említetteken kívül Carlos Sainzot és Colin McRae-t. Négyük közül a korábbi kétszeres világbajnok spanyol áll a legjobban az összetettben, mindössze egy ponttal van lemaradva az éllovas Richard Burns mögött.
Kettejük különcsatája tehát érdekesnek ígérkezik, hiszen Sainz akár át is veheti a vezetést a hét végén. És akkor a Peugeot többi nagyágyúját még nem is említettük, mint szóba jöhető győzelmi esélyest: Marcus Grönholm bármikor képes meglepetésre; no és elrajtol az aszfaltkirály, Gilles Panizzi is, akit az utóbbi néhány évben nagyon kevésszer győztek le klasszikus aszfaltviadalon. (Tavaly Németországban vállsérülése miatt nem küzdhetett a sikerért.)
A Subarunál két rendkívül motivált pilóta várja a viadal rajtját. Egy hónappal a ciprusi első helyét követően Petter Solberg újra érezni akarja a győzelem ízét, a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinenről már nem is beszélve, akinek nagyon régen adatott meg a diadal érzése.
A Ford "újszülöttje”, amely az utóbbi viadalokon nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott, most mutatkozik be aszfalton, kérdés, mire lesznek képesek vele az ifjú titánok, Markko Märtin, Francois Duval és a fiatal Mikko Hirvonen, aki még sohasem versenyzett Németországban.
A Skoda-csapat is tartogat meglepetést, a hét végén veti be először a Fabia WRC-t, amely a hírek szerint még nincs a topon, ennek ellenére a csapat lecseréli vele a "túlsúlyos” Octaviákat. A Hyundai-istálló sem marad el a többiek mögött, már ami az újdonságokat illeti: Armin Schwarz és Freddy Loix mellett harmadikként a fiatal osztrák pilótát, Manfred Stohlt indítja gyári színekben. Az OMV Motorsport versenyzőjének ez a második viadala hyundaiosként, és máris bizalmat kapott, ami – lássuk be – óriási lehetőség.
Mint ahogy itt a lehetősége a bizonyításra a Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpárnak is. A korábbi N-csoportos bajnok magyar kettős az itthon használt Subaru WRC-t egy N-es Mitsubishi Lancerre cserélte, így próbálva szerencsét a 33 tagú mezőnyben, melyben jó néhány korábbi világbajnok kap helyet. Tagaiék elsősorban tanulni mennek Németországba, felmérni, hol a helyük a nemzetközi mezőnyben.

2. Német Rali, a 14 futamos vb 8. versenye, Trier
A program.
Péntek: 4 gyorsasági szakasz (117.31 km). Szombat: 9 (169.38). Vasárnap: 6 (101.54). Összesen: 1737 km (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 388.23 km)
A vb állása 8 futam után. Pilóták: 1. Richard Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 37 pont, 2. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 36, 3. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 30, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 29, 5. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC), Märtin (észt, Ford Focus WRC) és C. McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 23-23, 8. Rovänperä (finn, Peugeot 206 WRC) 16. Gyártók: 1. Peugeot 81, 2. Citroen 73, 3. Subaru 47, 4. Ford 43, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik