A múlt heti tesztelések után most már a hét végi silverstone-i viadal van a figyelem középpontjában. Az utóbbi futamok a Williams-istálló egyeduralmát hozták, a többi élcsapat emiatt mindent beleadott a teszteken és győzelemre készül Nagy-Britanniában. Köztük a világbajnoki címvédő Ferrari, amelynek hatalmas fölénye már a múlté.
Jean Todt csapatfőnök és Ross Brawn technikai igazgató azonban bízik abban, hogy a Ferrari sikerével zárul a világbajnokság 11. futama. "Nagyon keményen dolgoztunk az elmúlt napokban, mert a néhány hetes tilalom előtt utoljára volt lehetőségünk a tesztelésre. Mindent megtettünk azért, hogy javítsunk az autó beállításain. Ebben nagy segítséget kaptunk gumiszállítónktól, a Bridgestone-tól is – mondta Todt. – Úgy érzem, hogy jelentősen javultunk, így okkal bizakodhatunk a silverstone-i futam előtt. De azt sem feledjük, hogy nagy riválisaink is sikerre számítanak.” A Williamst is segítő Michelin az elmúlt futamokon csodálatos volt, ami nagyban elősegítette, hogy Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya szinte gond nélkül aratott a Nürburgringen és Magny-Cours-ban kettős diadalt. "A Bridgestone izgalmas megoldásokat kínál a következő hetekre. Egyik sem forradalmi, de egyértelműen előremutató. Ráadásul többféle verzióval állt elő a cég, ami segítheti a munkánkat” – mondta Brawn gumiügyben.Jarno Trullinak ilyen gondjai nincsenek, az viszont eléggé nyomasztó lehet számára, hogy mindenki csapattársát, a spanyol Fernando Alonsót ajnározza. Az olasz azonban nem szívesen nyugszik bele ebbe. "A szezon kezdete óta nagyszerű munkát végzek, csak az a gond, hogy ezt még egyszer sem tudtam tökéletesen bebizonyítani – mondta Trulli. – Többször adódtak gondjaim a futamok során, ezek le is rontották a teljesítményemet. A versenyzőket a pontszerzés alapján minősítik, és sajnos én már régóta adós vagyok ezzel, így rengeteg kritika ért. Remélem, Silverstone-ban befejeződik a rossz sorozatom, mert engem is zavar a sikertelenség. Csapattársam ugyanakkor remekel, feladta a leckét számomra. De le kell szögeznem: tudásban nem maradok el tőle!” Alonso 39 ponttal hatodik helyen áll összetettben: a Spanyol Nagydíjon második, Malajziában és Brazíliában harmadik volt. Trulli (13 pont) nyolcadik az összetettben, még egyszer sem volt dobogós, és a legutóbbi három futamon nem ért célba. És akkor egy hír, amely nem Silverstone-hoz, hanem egy osztrák városhoz, Bécshez kapcsolódik. A háromszoros világbajnok Niki Lauda ugyanis továbbra sem tett le arról, hogy elérje: egyszer az osztrák főváros legyen a gazdája az Osztrák Nagydíjnak. "Öt éve hajtogatom, hogy látványos versenyre lenne szükségünk, nem holmi vidéki libakergető futamra. Az útvonal érintené az óvárost és az operát is, három S-kanyarral, egy hajtűkanyarral és akár 300 kilométer/órás sebességet is lehetővé tévő egyenesekkel – nyilatkozta az 54 éves élő legenda a Motorsport Aktuell című magazinnak, hozzátéve: a merész ötlet kivitelezése nem lenne olcsó mulatság, de ha a városatyák igazán akarnák, meg lehetne valósítani. Lauda javaslata egyelőre nem tűnik időszerűnek, mivel Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú irányítója januárban bejelentette: a 2006-ig szóló szerződés ellenére az idén utoljára rendeztek versenyt Ausztriában. A törlés oka az, hogy a kormány beleegyezett a sportág számára komoly bevételt jelentő dohányreklámok betiltásába.