Baumgartner Zsolt túl van az első próbán. A magyar versenyző nemrég három tesztre szóló szerződést kötött a Formula1-es Jordan-istállóval, amely utóbb felajánlott neki egy pluszlehetőséget. A csapat ugyanis ki akarta próbálni, hogy mennyire voltak hasznosak az autón végrehajtott legutóbbi változtatások, így a team hadiszállásától egyórányira lévő Santa Pod-ban Baumgartner körülbelül öt órán keresztül tesztelte a Jordant.
Baumgartner Zsolt hétfôn öt órán keresztül tesztelte a Jordan-istálló versenygépét (fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt hétfôn öt órán keresztül tesztelte a Jordan-istálló versenygépét (fotó: Árvai Károly)
Igaz, nem egy Formula–1-es pályán, hanem csak egyenesekben, számára mégis sokat jelentett ez a nap, már csak azért is, mert így a jövő heti, első "rendes” teszten már nem lesz teljesen idegen számára a kocsi. – Délelőtt a teszt helyszínén találkoztam a csapat mérnökeivel – kezdte Baumgartner. – Először az ülésemet próbáltuk ki, meg azt, hogy mennyire érem el a kormányt, amikor teljesen el kell fordítani. Amikor ezek a mozdulatok már automatizmussá váltak, amikor kezdtem megszokni az automatikus vezérlést és a váltót, akkor kezdődött az igazi munka. – Megmondták, hogy mit csináljon? – Igen. Pontról pontra követnem kellett a csapat utasításait, és szerencsére nem csináltam semmi hülyeséget. Egyszer sem fulladt le alattam az autó, vagy ilyesmi és a mérnökök is elégedettek voltak velem. Időnként félre kellett állnom és elmondani, hogy mik voltak a tapasztalataim az autóval kapcsolatban. – Hasonlított ez a tréning a tavalyi hungaroringihez? – Egyáltalán nem. A legfőbb különbség az volt, hogy most egyáltalán nem izgultam, teljesen az autóra és a száguldásra tudtam koncentrálni. Kipróbáltam a Jordan segédrendszereit is: mentem kipörgésgátlóval és anélkül, ami bevallom, nagyon furcsa érzés volt. Jó érzés volt viszont, hogy a csapat befogadott, egyáltalán nem éreztették velem, hogy újonc vagyok. – Az autó miben változott tavaly óta? – Sajnos a részletekről nem beszélhetek, de azt elmondhatom, hogy az idei autó sokkal erősebb, mint a tavalyi volt. Lehet, hogy azért is éreztem ezt, mert a teszt során majdnem végig padlógázzal kellett közlekednem. – Fizikailag jól bírta? – Nem volt semmi gond, de nem is lehetett, hiszen felkészültem rá, hogy milyen hatások fognak érni. – Nem zavarta, hogy csak egyenesen mehetett? – Ez a teszt most nem azt a célt szolgálta, hogy jó időeredményt érjek el, hanem hogy a csapat meggyőződjön arról, jó irányba mentek-e el a beállításokkal a hét végi, hazai verseny előtt. A jövő héten, a silverstone-i viadal után azonban már a Formula–1-es pályán fogok autózni, ott már lesz viszonyítási alap. Arra mindenképpen jó volt ez a tréning, hogy a jövő héten már nem érzem majd elveszett embernek magam.