A Subaru erősebb, mint valaha

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.06.21. 23:13
Címkék
Eddig is nyilvánvaló volt, hogy a Ciprus-rali autógyilkos verseny és csak a legfelkészültebbek, illetve a legszerencsésebbek juthatnak el a célig, azt azonban talán senki sem gondolta volna, hogy a második nap végére mindössze hat gyári pilóta marad versenyben.
Ciprus-rali, a 14 futamos vb 7. versenye
Az állás 11 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:55:21.7, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 25.2 mp h., 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:44.5 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 3:28.9 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 4:32.8 p h., 6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 6:49.3 p h., 7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 10:03.2 p h., 8. Ginley, Kennedy (brit, ír, Ford Focus WRC) 16:24.6 p h.
Ciprus-rali, a 14 futamos vb 7. versenye
Az állás 11 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:55:21.7, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 25.2 mp h., 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:44.5 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 3:28.9 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 4:32.8 p h., 6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 6:49.3 p h., 7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 10:03.2 p h., 8. Ginley, Kennedy (brit, ír, Ford Focus WRC) 16:24.6 p h.
Márpedig ez történt, és ha továbbra is úgy hullanak a versenyzők, mint a legyek, akkor lehet, hogy végül minden célba érkező szerez pontot, még olyanok is, akik korábban a legjobb nyolcnak még a közelébe sem kerülhettek.
Szombaton már az első gyorsasági szakaszon történtek érdekes események. Például az, hogy Petter Solberg átvette a vezetést, miután Marcus Grönholm technikai problémák miatt egy percet veszített és a negyedik helyre csúszott vissza (egy szakasszal később kiesett a féltengely törése miatt). A Ford-istálló pilótái számára sem volt túl szerencsés ez a gyorsasági: Francois Duvalt és a legutóbb Görögországban élete első futamgyőzelmét arató Markko Märtint is technikai hiba kényszerítette a pálya szélére.
Gyorsaságiról gyorsaságira nőtt a kiesők száma: először Loix, majd Auriol és a szombaton négy gyorsasági szakaszt nyerő Mäkinen, végül pedig a derekasan küzdő és az első napi "takarítómunkálatok” és műszaki problémák után a hatodik helyen álló Burns búcsúzott.
S hogy eközben mi történt az élen?
Petter Solberg három gyorsasági szakaszt nyert meg, szemben legfőbb riválisa, Harri Rovanperä egy részsikerével. A nap végére 25 másodperc volt közöttük a különbség, és ha az autójuk nem mond csütörtököt, vagy nem hibáznak hatalmasat, akkor már csak ők ketten esélyesek arra, hogy a győzelemért küzdjenek. A riválisok ugyanis nagyon lemaradtak mögöttük. A szakemberek véleménye szerint egyébként a Subaru erősebb és strapabíróbb, mint valaha.
"Jó lenne tartani ezt az előnyt” – mondta Solberg. S hogy miként válaszolt erre Rovanperä? "Képtelen vagyok figyelembe venni azt, hogy a csapatom óvatosságra int. Egyetlen esélyem maradt: a támadás!”
A két éllovas mögött három Citroen következik: egymástól biztonságos távolságra, átlagosan egy-egy percre. Ez talán elég arra, hogy ne a csapat döntse el közöttük a sorrendet. Mert bár pillanatnyilag Carlos Sainznak lenne a legfontosabb a jó eredmény (ha hat pontot szerezne – vagyis a harmadik helyen végezne – átvehetné az összetettbeli vezetést Burnstől), a legjobb pozíciót Sebastien Loeb birtokolja. Ez azért is meglepő, mert a francia fiatalember életében először versenyez Cipruson, szemben a két márkatársával, akik nemcsak indultak, hanem mindketten nyertek is az autógyilkos viadalon (Sainz 2000-ben, McRae tavalyelőtt diadalmaskodott – akkor még Ford-színekben). A Citroen tehát az egyetlen, amelynek mindhárom pilótája versenyben van, és mindhárman készenlétben állnak, hogy kihasználják az éllovasok esetleges hibáit.
A fent említett öt pilótán kívül a gyári színeket már csak Hyundai-teamet erősítő Armin Schwarz képviseli, aki bármely más esetben talán elégedett lenne a két pontot érő hetedik helyével, ám így, hogy a Ford-csapat üdvöskéje, a gyári támogatással, de nem gyári csapattagként induló Hirvonen megelőzi, talán nem olyan boldog a német sofőr.
Hirvonennel viszont valószínűleg madarat lehetne fogatni. A fiatal északi számára nagy lehetőség ez, hogy felfigyeljenek rá, hiszen ha a hónap végén meghozzák az új szabályt (amely szerint a csapatok harmadik pilótának csak olyan sofőrt választhatnak, aki az utóbbi három évben nem állt dobogón), talán éppen ő lesz az egyik befutó. Vagy a brit Ginley, aki privát Focusával az egy pontot érő nyolcadik helyen tanyázik?
Nem tudni, az azonban biztos, hogy hátravan még egy pokoli kemény nap.
Legfrissebb hírek

Littler ötödik tornáját nyerte meg a darts Premier League-ben

Egyéb egyéni
5 órája

Trumpnál az előny a sznúker-vb elődöntőjében

Egyéb egyéni
6 órája

Már most a csúcson – Cselőtei Márk publicisztikája

Bajnokok Ligája
6 órája

Pénteki sportműsor: négyes döntőben játszik az FTC a női vízilabda BL-ben

Minden más foci
6 órája

NS-kerekasztal: Szoboszlai maradjon még Liverpoolban!; László Csaba hallani sem akar a Sepsi OSK kieséséről

E-újság
6 órája

Gauff lemosta a pályáról Swiateket Madridban, a férfiaknál Medvegyev búcsúzott a mestertornán

Tenisz
6 órája

Két ponttal nyert Madridban, így négy meccsen továbbjutott az Olympiakosz az Euroligában

Kosárlabda
7 órája

Már készülhet a Konferencialiga-fináléra a Chelsea; egygólos előnyt szerzett a Betis az elődöntőben

Európa-konferencialiga
7 órája
Ezek is érdekelhetik