A Michelin "fekete aranya”

Vágólapra másolva!
2003.05.20. 21:32
Címkék
A Formula–1 világa a titkokról, az új találmányokról, fejlesztésekről szól, és mindezekről az abroncsok tekintetében is csak felsőfokban érdemes beszélni. A Michelin az idén a tízből öt csapatot lát el abronccsal – a "fekete arannyal”, amely sokszor a győzelem kulcsa.Mivel a versenyabroncsoknál minden gramm nagy súllyal esik latba, a Michelin Formula–1-es gumijai különösen nagy arányban tartalmaznak extrakönnyű anyagokat, mint például az acélt helyettesítő kevlarszálakat, vagy textil szerkezeti anyagokat. Míg a közúti abroncsok gyártása csaknem teljesen automatikusan és egy százaléknál jóval kisebb hibaaránnyal történik, addig a Formula–1-es abroncsok gyakorlatilag kézi munkával készülnek – egyenként két munkaóra alatt. Közülük minden másodikat felhasználatlanul megsemmisítenek, ha a gyakorlatban nem felel meg az elvárásoknak. Egy átlagos versenyen a csapatok 20 garnitúra gumit használnak el, ezt a Michelin szakemberei kevesebb mint egy nap alatt készítik el. Ez lehetővé teszi, hogy a francia specialista azonnal felhasználhassa például a teszteken szerzett tapasztalatokat.Az elmúlt szezonban a Michelin 50 000 Formula–1-es abroncsot gyártott. És akkor néhány általános adat, amelyet talán csak kevesen ismernek. Egy Formula–1-es abroncs optimális üzemhőmérséklete 100 Celsius-fok, a levegőtöltés nitrogénnel vagy víztelenített levegővel történik. A csapatok összesen 188 643 kilométeren át tesztelték az abroncsokat a 2002-es esztendőben. Az abroncs szélessége elöl 355 mm, hátul 380 mm, négy borda fut körbe rajta, amelyek szimmetrikusan oszlanak el a felületen. A futófelület szintjén 14 mm-nél nem szélesebb bevágások legalább 2.5 mm mélyre nyúlnak. A V-alakú bevágás alján a bordaszélesség nem haladhatja meg a 10 mm-t. "Egy jó abroncs minden autó számára jó abroncs” – jelentette ki a Michelin sportigazgatója, Pierre Dupasquier. Nos, ezt a Michelin pártfogoltjai a versenyeken is ékesen bizonyítják.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik