Álomrajtot vett az új Ferrari

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.05.02. 20:47
Címkék
Eddig nem is alakulhatna jobban az F2003-GA debütálása: a Spanyol Nagydíj első időmérő edzésén Michael Schumacher volt a leggyorsabb, míg csapattársa, Rubens Barrichello a harmadik legjobb idő birtokosa. A "vörösök két pilótája közé a délelőtti teszten is remeklő Renault-pilóta, Jarno Trulli furakodott be, a nap legnagyobb meglepetését azonban mégsem ő, hanem az újonc Cristiano Da Matta szolgáltatta negyedik helyével. A Toyotának egyébként is jól ment ezen a tréningen, hiszen Olivier Panis hatodikként végzett.
Pénteki hivatalos idômérô edzés

A végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:17.130 (3.) (átlag: 220.770 km/óra), 2. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.149 (9.), 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:17.218 (5.), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:17.443 (16.), 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:17.613 (12.), 6. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.746 (15.), 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.793 (14.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.862 (1.), 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:18.060 (2.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.100 (4.), 11. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.409 (6.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.461 (11.), 13. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.528 (19.), 14. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.607 (8.), 15. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:18.879 (7.), 16. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:18.909 (10.), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.050 (13.), 18. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:19.195 (17.), 19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:20.822 (18.), 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:21.100 (20.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, a pilóta hányadikként tette meg körét.

A szombati indulási sorrend: 1. Wilson, 2. Verstappen, 3. Firman, 4. Heidfeld, 5. Frentzen; 6. Fisichella, 7. Montoya, 8. Pizzonia, 9. Villeneuve, 10. R. Schumacher; 11. Alonso, 12. Coulthard, 13. Räikkönen, 14. Webber, 15. Panis; 16. Button, 17. Da Matta, 18. Barrichello, 19. Trulli, 20. M. Schumacher
Pénteki hivatalos idômérô edzés

A végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:17.130 (3.) (átlag: 220.770 km/óra), 2. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.149 (9.), 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:17.218 (5.), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:17.443 (16.), 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:17.613 (12.), 6. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.746 (15.), 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.793 (14.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.862 (1.), 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:18.060 (2.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.100 (4.), 11. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.409 (6.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.461 (11.), 13. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.528 (19.), 14. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.607 (8.), 15. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:18.879 (7.), 16. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:18.909 (10.), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.050 (13.), 18. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:19.195 (17.), 19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:20.822 (18.), 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:21.100 (20.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, a pilóta hányadikként tette meg körét.

A szombati indulási sorrend: 1. Wilson, 2. Verstappen, 3. Firman, 4. Heidfeld, 5. Frentzen; 6. Fisichella, 7. Montoya, 8. Pizzonia, 9. Villeneuve, 10. R. Schumacher; 11. Alonso, 12. Coulthard, 13. Räikkönen, 14. Webber, 15. Panis; 16. Button, 17. Da Matta, 18. Barrichello, 19. Trulli, 20. M. Schumacher
A délelőtti teszt nemcsak Trulli első helyét hozta, hanem egy balesetet is: az újonc Antonio Pizzonia az egyik boxkiállásánál elütötte a Jaguar-csapat egyik tagját, Andy Saunderst. A szerelő két métert repült a levegőben, ám a pálya egészségügyi centrumában megállapították, hogy enyhe agyrázkódással, kisebb zúzódásokkal és vágásokkal megúszta az esetet. Ez azonban valószínűleg nem nagyon vigasztalja szegény Pizzoniát, akinek a vállára amúgy is hatalmas nyomás nehezedik, hiszen hetek óta arról cikkeznek az újságok, hogy kifelé áll a rúdja a csapattól. Nem titok, a Jaguar vezetői tárgyalnak a McLaren tesztpilótájával, Alex Wurzcal, aki azonban egyelőre nem döntötte el, hogy mit akar (egyes források szerint átigazol, mások szerint nemet mondott a Jaguarnak).
Barcelonában felröppent a hír, amely szerint nem csak Pizzonia alatt remeg a szék – pardon, pilótaülés. A szintén újonc Ralph Firmannek is aggódnia kell a jövője miatt, hiszen egyelőre ő sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Jordannél az első információk szerint az ír Eddie Irvine válthatja.
A délelőtti szabadedzésen még jelentős Michelin-fölény mutatkozott (Ralf Schumacher vezetésével az első hat pilóta a francia gyár abroncsait használta), délutánra azonban némiképp kiegyenlítődtek az erőviszonyok. Ennek egyik oka, hogy az új Ferrari a hírek szerint még a világverő elődjénél is sokkal jobb. "Boldog vagyok, hogy vezethetem ezt az autót – vallotta be Barrichello. – Nem volt nehéz átállni rá, és optimista vagyok a jövőt illetően, mivel ez a legjobb kocsi, amit valaha vezettem – és ez a gép minden alkatrészére egyformán vonatkozik.” S ez úgyis igaz, hogy a brazilnak az utolsó pillanatban egy apró technikai gond miatt át kellett ugrania a tartalékautóba, amely Michael Schumacherre volt beállítva.
Az ötszörös világbajnok is jól érezte magát a kocsiban: "Az ideiglenes pole azt jelenti, hogy a kocsi beváltja a hozzá fűzött reményeket. Forró versenyre készülünk, ami megnehezíti a gumiválasztást, de erre is felkészültünk.”
Talán a Ferrari sikerén felbuzdulva David Coulthard azt hangoztatta, hogy szeretné minél előbb versenykörülmények között is kipróbálni az új McLarent (a skót a 9., finn csapattársa, Kimi Räikkönen a 8. pozícióban zárta az időmérést). "A Ferrari tavalyi modellje is majdnem legyőzhetetlen volt, a szerencsének is köszönhető, hogy jelenleg vezetjük a bajnokságot – mondta Coulthard. – Csak akkor maradhatunk versenyben, ha mi is bevetjük az új fegyverünket.” A McLaren MP4-18 azonban a skót sürgetése ellenére is valószínűleg csak a június 15-én tartandó Kanadai Nagydíjon mutatkozik be.
De visszatérve még a pénteki tréningre: a Renault-istálló pilótái nem először bizonyították be, hogy milyen gyors a sárga-kék négykerekű, s bár a hazai pályán versenyző Fernando Alonsónak ezúttal meg kellett elégednie a 10. hellyel, csapattársa, Jarno Trulli második lett. Az olasz elmondta, nem volt túl optimista a tréning előtt, mert bár tudta, hogy az egyenesekben gyors az autó, nem volt biztos benne, hogy a kanyarokban is tartani tudja a lépést a Ferrarikkal. "Az utóbbi két futamon volt egy kis gondunk, de úgy tűnik, sikerült rá megoldást találni” – örült Trulli.
A Toyotának is kijött a lépés, Cristiano Da Matta szerint annak is köszönhető a negyedik helye, hogy tökéletesen eltalálták a beállításokat, mivel a szezon előtti teszteken jó néhányszor megfordultak Barcelonában. A katalán pálya környéki levegőt egyébként tűző napsütés forrósította fel, és ugyanerre kell számítania annak, aki szombat délután jó startpozíciót kíván kiharcolni magának.
Legfrissebb hírek

Lisztes Krisztiánt nyáron kölcsönadhatja az Eintracht Frankfurt

Légiósok
6 perce

Superliga: Poli Iasi–Sepsi OSK

Minden más foci
23 perce

Csak egy kis szerencse hiányzott a nagy szegedi csodához

Kézilabda
1 órája

„Merhetek nagyokat álmodni!” – interjú Viczián Szilviával

Képes Sport
1 órája

Ronnie O’Sullivan óriási verést kap Csao Hszin-tungtól a sznúker-vb-n

Egyéb egyéni
1 órája

Szó szerint beleremegett az Anfield Alexis Mac Allister góljába

Angol labdarúgás
1 órája

„Isten veled, Józsi bácsi!” – Orbán Viktor is elbúcsúzott Garami Józseftől

Labdarúgó NB I
1 órája

Elbúcsúztatták Garami Józsefet, a futball tanárát

Minden más foci
1 órája
Ezek is érdekelhetik