A Renault-istálló kibérelte a sepangi pálya rajtrácsának első sorát a Malajziai Nagydíjon Fernando Alonso Jarno Trullival az oldalán a Ferrarikat és a McLaren-Mercedeseket is megelőzve zárt az élen a szombati hivatalos időmérő edzésen.
Fernando Alonso és a Renault-istálló a szabadedzéseken mutatott kiváló formáját a szombati hivatalos idômérôre is átmentette
Fernando Alonso és a Renault-istálló a szabadedzéseken mutatott kiváló formáját a szombati hivatalos idômérôre is átmentette
Ezzel a 21 éves sofőr lett a Formula–1 valaha volt legfiatalabb pole pozíciósa, és az első spanyol, aki az élről rajtolhat az autósport királykategóriájában. A gyári csapattal tavaly visszatérő Renault közel húsz éve foglalta el legutóbb az első sort. Alonsóék mögül Michael Schumacher és David Coulthard, a harmadik sorból Rubens Barrichello és Nick Heidfeld rajtolhat.
Marquis Fon de Portago, Francesco Godia, Aley Soler Roig, Emilio de Vilota, Adrian Campos, Luis Pérez Sala, Marc Gené és Pedro de la Rosa után Fernando Alonso a kilencedik spanyol pilóta a Formula–1-ben, de 18 futammal a háta mögött máris végrehajtotta azt, ami eddig egyetlen honfitársának sem sikerült a Formula–1-ben: első lett egy GP hivatalos időmérő edzésén. De Portago 1956-ban a Brit Nagydíjon második lett egy Ferrarival, de Alonso előbb-utóbb ezt az eredményt is túlszárnyalhatja, hiszen ha a Renault így folytatja, a spanyol futamot nyer. A szombati kvalifikáció tizenegyedik résztvevője kilenc pilóta mért körét izgulta végig, mire meggyőződött arról, hogy a mezőny az ő autója mögött sorakozik fel vasárnap a magyar idő szerint reggel nyolc órakor esedékes sepangi rajtnál. Nála fiatalabb edzéselső még sohasem volt a Formula–1-ben, Rubens Barrichello 1994 augusztusában 22 évesen szerezte meg a belgiumi pole-t. A Renault-istálló pilótái az egész hét végén versenyképesek voltak, a szabadedzések során folyamatosan az első hatban voltak, Alonso pénteken és szombaton is harmadikként zárt. A péntek reggeli kétórás teszt tehát használt a franciáknak, nagyon jól megismerték a pályát, és felmérték a lehetőségeiket. A szakemberek többséges szerint a Renault-nak ez kevés lenne, szerintük a francia team azzal tudta maga mögé utasítani a nagycsapatok pilótáit, hogy kevesebb üzemanyagot töltött az autóiba, és ezen már nem lehet módosítani a verseny rajtja előtt. Az sem zárható ki, hogy a jó eredmény elérésében segített a pénteki gyengélkedés, és a szombati edzésen kulcsszerepet játszott az időjárás is: Alonso és Trulli köre alatt még hétágra sütött a nap, az utolsó öt –David Coulthard, Kimi Räikkönen, Juan
A legjobbak mondták
Fernando Alonso: –Reggel volt egy kis lázam, úgyhogy pokoli kemény verseny vár rám vasárnap. De ezekben a pillanatokban nem számít a betegség, fantasztikusan érzem magam! A köröm jó volt, nem hibáztam, de nem is nyújtottam kiemelkedôt. Azt hittem, ötödik vagy hatodik leszek, azután pedig azt láttam, hogy az utolsó öt pilóta mindegyike gyengébb idôt autózik az enyémnél. Még Michael Schumacher is! Persze, tudom, hogy a verseny számít, de az elsô rajtkocka mindenképpen jó kiindulási helyzet.
Jarno Trulli: – A rengeteg munka végre meghozta a gyümölcsét. A motorunk egyre erôsebb, az autónk egyre megbízhatóbb, az idômérés eredményével pedig tökéletesen elégedettek lehetünk. Jó munkát végeztünk, ennek ellenére nem vártam ilyen remek eredményt. Biztos vagyok benne, hogy a Renault az idén veszélyes lesz az élcsapatokra.
Michael Schumacher: –Nem tudom, mit csináltak a Renault-nál, de az biztos, hogy mindenkit megleptek. Jónak tűnô taktikánk van, amely vasárnap fog majd kamatozni. Nem a miénk a legjobb pozíció, csak a harmadik helyrôl rajtolhatok, de a feladat ugyanaz: nyerni kell. Biztos vagyok benne, hogy sem a vasárnapi versenyen, sem a szezon során nem lesz olyan könnyű dolgunk, mint tavaly volt.
Pablo Montoya, Barrichello és Michael Schumacher – meneténél azonban feltámadt a szél, és felhők gyülekeztek a sepangi pálya fölött. A mérnökök szerint az aszfalt hőmérsékletének néhány fokos eltérése már súlyos tizedeket érhet, pláne a nagy légmozgással kisegítve – ám kizárólag erre fogni badarság lenne a Renault kiváló részsikerét. A sárga-kékek mögött Michael Schumacheré lett a harmadik legjobb idő, a Ferrari ötszörös világbajnoka nagy meglepetésre maradt el Alonsótól és attól, hogy az ötödik Malajziai GP-t is az élről kezdje. Coulthard és Barrichello még befért az első ötbe, ám Räikkönen és Montoya hátrébb szorult a sorrendben. A legrosszabbul Ralf Schumacher járt, a Williams németje a melbourne-i kilencedik helyezésénél is mélyebbre süllyedt, a Minardi duója és a körét nagyon elrontó Ralph Firman elől, a 17. pozícióból lesz kénytelen elrajtolni. Jenson Button ismét megelőzte Jacques Villeneuve-öt, míg az újoncok közül Antonio Pizzonia robbantott: csapattársa, Mark Webber előtt végzett.