Új irányzat, új ralibizottság, új elképzelések.A Magyar Nemzeti Autósport-szövetség év eleji közgyűlésén a tagok Dudás "Kokó Gyula személyében új vezetőt választottak a rali szakág élére, amely természetesen jó néhány újítást eredményezett.
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettôs számára az idén is a magyar bajnoki cím a cél
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettôs számára az idén is a magyar bajnoki cím a cél
Az persze nem a vezetőségnek köszönhető, hogy az égnek hála egyre több magyar páros próbál szerencsét a világbajnoki futamokon, az viszont mindenképp dicséretre méltó, hogy az új élenjárók megpróbálják visszahozni a raliversenyek régi hangulatát, megpróbálnak baráti légkört teremteni az egymással rivalizáló élmezőny tagjai között. Kijelöltek egy válogatott keretet, amely annak rendje és módja szerint edzőtáborba vonul, ahol remélhetőleg összerázódik a társulat. Újítás, hogy a szervizparkban egymás mellett jelölik ki a prioritással bíró párosok helyét, hogy a versenyzők egész évre állandó rajtszámot kapnak, hogy a célba érkezés után két órával díjkiosztót tartanak. A tervek között szerepel a világbajnokságon már alkalmazott műholdas követőrendszer beépítése is, amellyel kiküszöbölhetőek és ellenőrizhetőek lennének például a tiltott szervizek. Erről a szakág évadnyitó sajtótájékoztatóján számolt be a vezetőség. Az idén már két Európa-bajnoki futamot rendez hazánk (az ötös szorzójú Michelin Budapest-ralit, illetve a kettes szorzójú Fehérvár-ralit a Pirelli Duna-kupáért), ez egyrészt dicsőség, másrészt viszont pluszterheket ró a szervezőkre. Akiknek ettől az évtől kezdve már a versenyzők képviselőjével, Tóth Imrével is egyeztetniük kell. A kiváló navigátor jó néhányszor felemelte a szavát, már a "rendezők ellenségének” is kikiáltották, de egyáltalán nem bánja, neki a legfontosabb, hogy a versenyzők érdekeit érvényesítse. S ha már Tóth Imrénél tartunk, mindenképp szót kell ejtenünk arról, hogy pénteken bemutatkozott a nagyközönségnek az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős, amely együtt háromszoros abszolút bajnok, a pilóta pedig ennek pont a duplájával büszkélkedhet. A Bomba Rallye Team párosa az idén is az elmaradhatatlan Peugeot 206 WRC-t állítja csatasorba, amely kívül-belül változott a téli szünet során. A festés megújulása (a kocsi elején és hátulján megjelenő piros szín) szorosan kapcsolódik ahhoz, hogy a Dreher Sörgyár az alkoholmentes Arany Ászokat népszerűsítendő, beszállt a raliba. A közönség nevében reméljük, rájuk is érvényes lesz az italmárka szlogenje: "jobban csúszik!” Bár "Janika” szurkolóinak erre eddig sem lehetett panasza… A technikai fejlesztésekről annyit: új a kocsiban a gátló és a középső differenciálmű – ez utóbbi azért lényeges, mert így murván még jobb lesz az autó erőátvitele. A március 28. és 30. között tartandó 26. Valvoline Salgó-ralira az elmúlt évekhez hasonlóan győzelmi reményekkel érkezik a páros, amelynek célja természetesen a bajnoki címének megvédése. Ám lehet, hogy ez nem lesz olyan könnyű, mint az utóbbi években, mivel a hírek szerint a téli szünet alatt jelentősen megerősödött a mezőny – a hírek 10-11 World Rally Carról szólnak.