A vasárnapi versenyen akár már az elsô körök egyikében láthatunk ilyen jelenetet (Fotó: Afp)
A vasárnapi versenyen akár már az elsô körök egyikében láthatunk ilyen jelenetet (Fotó: Afp)
A vasárnapi versenyen akár már az elsô körök egyikében láthatunk ilyen jelenetet (Fotó: Afp)
A vasárnapi versenyen akár már az elsô körök egyikében láthatunk ilyen jelenetet (Fotó: Afp)
,,Nem hiszem, hogy valaha is nehezebb volt megtippelni, ki lesz a következő verseny győztese, mint ez előtt a hétvége előtt. A szabályváltoztatások következtében már nem feltétlenül az nyer, aki a leggyorsabb autóval versenyez. Higgyék el nekem, fogalmam sincs, mi lesz a sorrend vasárnap”– mondta Ralf Schumacher az Ausztrál Nagydíjjal kapcsolatban. A Williams pilótája persze sejti, hogy a Ferrari a fő esélyes, de bízik benne, hogy az idény előtti teszteken gyengélkedő Williams-BMW-t sikerült jó formába hozni, és meglepetést okozhat a vb-címvédő olasz gárdának. Michael Schumacher másképp vélekedik, szerinte elsősorban a McLaren jelent veszélyt a Scuderiára. A wokingiak is csak az idény negyedik futamára tervezik az új autójuk bemutatását, addig a tavalyi autó módosított verziójával, az MP4-17D-vel állnak rajthoz. David Coulthard és Kimi Räikkönen magabiztosan érkezik Melbourne-be, ahol a finn tavaly harmadik helyezéssel debütált a McLaren-csapatban. "Reméljük, versenyképes lesz a 2003-as autónk, de csak a hivatalos időmérőn derül ki, hogyan fog működni. Érdekes lesz az időmérő edzés, hatalmas feladat lesz az autót és önmagamat is a legmagasabb fokozatba pörgetni” – nyilatkozta Coulthard, aki 1997-ben diadalmaskodott Melbourne-ben. A McLaren összesen hétszer győzött Ausztráliában, ezzel a wokingi team a legeredményesebb az országban. A legutóbbi három versenyt azonban Michael Schumacher nyerte a Ferrarival, és világbajnok is lett ezekben a szezonokban. A német az ellenfeleiről már nyilatkozott az elmúlt hetekben, de az új szabályokról Ausztráliában beszélt először. "Nem könnyű elemezni az újításokat, sokkal okosabbak leszünk, ha véget ér a hétvége. A hozzáállásomat nem változtatja meg az új rendszer, de a felkészülésben lesznek különbségek. A pénteki nap nagyon fontossá válik, de többet még nem tudok mondani, biztosan megbirkóznak a csapatok a változásokkal. A Formula–1-nek szüksége van az újításokra, amelyek növelik az érdeklődést, az új szabályokkal biztosan jó irányba indul el a sportág”– mondta Schumacher, aki hozzátette, az egykörös tankolás érdekes lesz a nézők számára, de az, hogy nem lehet tankolni a szombati időmérés és a verseny rajtja között, elveszi a tökéletes autó vezetésének élvezetét. Utóbbi szabály miatt Sir Frank Williams úgy érzi, nagy esély van arra, hogy felboruljon a rajtrácson megszokott sorrend. "Biztosan lesz olyan, hogy néhány szegényebb csapat szombaton kevés benzint tölt az autójába, és a szponzoroknak örömet szerez azzal, hogy az első sorból rajtol. Vegyünk egy példát! A Minardi tavaly három másodperccel maradt el a Ferraritól a hivatalos edzésen, és ha tíz kilogramm üzemanyag körönként négy tizedet ér, érdekes következményekkel járhat, ha a Minardi húsz, a Ferrari nyolcvan kilogramm üzemanyaggal a kocsijában teljesíti az időmérőt” – nyilatkozta Williams.
Tudta-e, hogy… …ha Antonio Pizzonia és Cristiano da Matta is rajthoz áll a vasárnapi futamon, az F1 történetében elôször két brazil debütál ugyanazon a napon? …a melbourne-i versenypályán nem a kanyarokat, hanem a lelátókat nevezték el a Formula–1 korábbi nagyjairól? …ha Juan Pablo Montoya nyeri meg a versenyt, az F1 történetében elôször vezeti kolumbiai pilóta a pontversenyt?
A 19. Ausztrál Nagydíj menetrendje (magyar idô szerint) Csütörtök: 22.30–0.30: teszt; péntek: 1.00–2.00: elsô szabadedzés (tv: RTL), 4.00–5.00: elsô hivatalos idômérô edzés (tv: RTL, ORF1), 23.00–23.45: második szabadedzés; szombat: 0.15–1.00: harmadik szabadedzés, 3.30–3.45: bemelegítô edzés (tv: RTL), 4.00–5.00: második hivatalos idômérô edzés (tv: RTL, ORF1, RTL Klub); vasárnap: 4.00: a verseny rajtja (tv: RTL, ORF1, RTL Klub)
Éppen ezért lehetetlen megjósolni, hogyan állnak fel a rajtrácsra a pilóták, hiszen már nemcsak a tudás és a sebesség számít, hanem a taktika is. És ha Williams nyilatkozatához hozzátesszük Jos Verstappennek, a Minardi pilótájának ötletét, még érdekesebb lehetőségekhez juthatunk: a holland esőt szeretne, amely ha a tizedik kör körül kezd el esni az Albert Parkban, akkor a Minardi mellett a többiek is –azok, akik csak sokkal későbbre tervezték első kiállásukat – korán kimennének a depóba, és a Minardi elöl maradhatna. Ráadásul az időjósok szerint szombaton és vasárnap esni fog! A lehetőségek tárháza tehát kimeríthetetlen, de a legnagyobb kavarodást az okozná, ha a szombati időmérő közben eredne el az eső, és a pénteki legjobbak köridejét tenné tönkre. A Minardi egyébként szerdán mutatta be PS03-asának új festését Melbourne-ben, ahol Paul Stoddart csapatvezetőnek és pilótáinak Steve Bracks, Victoria állam első embere is segített a lepel lerántásában.