Fogarty a Ducati ellen

Vágólapra másolva!
2003.02.28. 21:51
Címkék
A szuperbike-vb vasárnap rajtoló, 16. szezonja az eddigieknél is izgalmasabbnak ígérkezik egy régen várt szabálymódosítás miatt. Éveken át tartó alkudozások után ugyanis az idén végre nemcsak a kéthengeres motorok lehetnek 1000 köbcentisek, hanem már a négyhengeresek is.
Spanyol Nagydíj, a szuperbike-vb 1. futama, Valencia

1. idômérô edzés: 1. Neil Hodgson (brit, Ducati 999) 1:34.932, 2. Chris Walker (brit, Ducati 998) 1:35.347, 3. Ruben Xaus (spanyol, Ducati 999) 1:35.416, 4. Pierfrancesco Chili (olasz, Ducati 998) 1:35.687, 5. Steve Martin (ausztrál, Ducati 998) 1:35.827, 6. James Toseland (brit, Ducati 998) 1:35.839

A 16. szuperbike-vb menetrendje
Március 2.: Spanyol GP (Valencia); március 30.: Ausztrál GP (Phillip Island); április 27.: Japán GP (Szugó); május 18.: Olasz GP (Monza); június 1.: Német GP (Oschersleben); június 16.: Brit GP (Silverstone); június 22.: San Marinó-i GP (Misano); július 13.: Amerikai GP (Laguna Seca); július 27.: Európai GP (Brands Hatch); szeptember 7.: Holland GP (Assen); szeptember 28.: Olasz GP (Imola); október 19.: Francia GP (Magny-Cours)
Spanyol Nagydíj, a szuperbike-vb 1. futama, Valencia

1. idômérô edzés: 1. Neil Hodgson (brit, Ducati 999) 1:34.932, 2. Chris Walker (brit, Ducati 998) 1:35.347, 3. Ruben Xaus (spanyol, Ducati 999) 1:35.416, 4. Pierfrancesco Chili (olasz, Ducati 998) 1:35.687, 5. Steve Martin (ausztrál, Ducati 998) 1:35.827, 6. James Toseland (brit, Ducati 998) 1:35.839

A 16. szuperbike-vb menetrendje
Március 2.: Spanyol GP (Valencia); március 30.: Ausztrál GP (Phillip Island); április 27.: Japán GP (Szugó); május 18.: Olasz GP (Monza); június 1.: Német GP (Oschersleben); június 16.: Brit GP (Silverstone); június 22.: San Marinó-i GP (Misano); július 13.: Amerikai GP (Laguna Seca); július 27.: Európai GP (Brands Hatch); szeptember 7.: Holland GP (Assen); szeptember 28.: Olasz GP (Imola); október 19.: Francia GP (Magny-Cours)
A japán gyártók által követelt korszakalkotó szabálymódosítás azonban az idén még nem tette meg a hatását, hiszen a távol-keleti márkák közül egyelőre csak a Suzuki nevezett gyári egyliteres négyhengeressel. A japánok, pontosabban a gyári Honda-, Yamaha- és Kawasaki-csapat távolmaradásának három oka van. Egyrészt túl későn, december 20-án fogadták el végérvényesen az új szabályt, másrészt a regula tartalmaz egy olyan cikkelyt, amely túlságosan is lefojtja a négyhengeresek erejét; harmadrészt pedig az idei MotoGP-sorozat fontosabb a gyártóknak, mint a tavalyi. A MotoGP miatt hagyta el egyébként a Honda és a Kawasaki mellett az olasz Aprilia is a szuperbike-vb-t. Ám nemcsak nagynevű gyártók, hanem sztárok is elszerződtek a szuperbike-mezőnyből: a kétszeres világbajnok amerikai Colin Edwards, az egyszeres világelső Troy Bayliss és a vb-ezüstérmes japán Haga Norijuki a MotoGP-be költözött át.
A számos hiányzó dacára a szuperbike-vb-re hatalmas elánnal készülő Ducatinak nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja szerezni a vb-címet. Az új GSX–R 1000 Suzuki mellett – amelynek nyergében a spanyol Gregorio Lavilla ül – az idén debütál a Foggy FP1-esre keresztelt 900 köbcentis, háromhengeres motor is, amely mögött a legsikeresebb szuperbike-pilóta, az egykori Ducati-csillag, Carl Fogarty áll.
A Ducati tavaly története egyik legfájdalmasabb vereségét szenvedte el. Vezérmotorosa, Bayliss az első 18 futamon 14-szer győzött, ám a hondás Edwards fantasztikus hajrával (az utolsó nyolc erőpróbán nyolcszor volt aranyérmes) elorozta előle a vb-címet. A kudarc után a Ducati nyugdíjazta a 998R jelzésű motorját, és teljesen új kéthengerest nevezett a 2003-as évadra. A csapat összetétele is változott: Bayliss Loris Capirossi társa lett a MotoGP-ben, az amerikai Ben Bostrom három év után ebben az esztendőben újra hazájában, az Egyesült Államokban versenyez. Helyettük a tavalyi bronzérmes brit Neil Hodgson, illetve a spanyol Ruben Xaus képviseli a csapat színeit. És akkor a Ducati privát pilótáiról még nem is szóltunk, akik közül Pierfrancesco Chili nagy dobásra készül az utolsó szezonjában.
Ahogyan a Foggy-Petronas csapat is. Az eredetileg a MotoGP-be készülő háromhengeres Sauber-motor fejlesztését 2001 novemberében vette át a négyszeres világbajnok Carl Fogarty. Az 59-szeres futamgyőztes már tavaly versenyeztetni akarta a motort, amely azonban csak erre az évre készült el. Az egykori ausztrál világbajnok Troy Corser és a brit James Haydon alkotta Foggy-Petronas alakulat pedig borsot törhet a ducatisok orra alá.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik