Alonso meglepte az ellenfeleket

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2003.02.13. 22:24
Címkék
Megállt az új Ferrari motorja. A fioranói teszt szerdai napján, amelyen Michael Schumacher másodszor ült az F2003GA típusjelzésű autóban (egy nappal korábban megdöntötte vele a pályacsúcsot) nyolc kör megtétele után furcsa hangokat adott ki az erőforrás. Az ötszörös világbajnok a pálya szélére húzódott, és estig már ki sem gurult újra a pályára.
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Ugyanakkor Valenciában a renault-s Fernando Alonso meglepte rutinosabb ellenfeleit, és az új aerodinamikai elemek tesztelése közben megszerezte a nap legjobb köridejét Barrichello és Ralf Schumacher előtt. Az egy nappal korábban pályacsúcsot javító Montoyának ezúttal meg kellett elégednie az utolsó helyezéssel, de ez annak is betudható, hogy egész nap teli tankkal autózott. A Paul Ricard-pályán a McLaren és a Toyota pilótái köröztek – a legjobb időeredményt a fiatal Kimi Räikkönen érte el.
Miközben a csapatok többsége tesztel, az anyagi gondokkal küszködő Minardi a január közepén megszavazott 20 millió fontos támogatás "kézzelfogható” megvalósítását kéri. A csapat két pilótája ugyanis csak akkor tudja végigversenyezni a március 9-én kezdődő szezont, ha ez az összeg a rendelkezésükre áll. "Szép dolog, hogy néhány hete segítséget ígértek, de hol a pénz?” – tette fel a kérdést Paul Stoddart. Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú irányítója határozott úgy – egyetértésben a másik nyolc csapat vezetőivel –, hogy az anyagi gondokkal küszködő Minardi és a Jordan segélyt kapjon a televíziós közvetítések jogdíjából. Enélkül ugyanis nem lennének képesek végigversenyezni az évet, s könnyen csődbe jutnának, mint korábban a Prost és az Arrows.
A csapatok gondjai ellenére a Formula–1 népszerűsége folyamatosan nő. Ezt bizonyítja, hogy India is szívesen rendezne futamot, s már keresik a létesítmény számára megfelelő terepet. A szándék komolyságát jelzi, hogy nemrég a 2012-es olimpia lebonyolítására is pályázó országban járt Hermann Tilke, a malajziai Sepangban található versenypálya főtervezője.
A jelenlegi tervek szerint 150 millió dollárba kerülne a pályaépítés, ötcsillagos szállodával, kongresszusi központtal és golfozási lehetőséggel együtt. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke már egy évvel ezelőtt leszögezte: a Formula–1-nek méginkább nyitnia kell Ázsia felé. Jelenleg a szuzukai és a sepangi futam, a Toyota-csapat, motorszállítóként pedig a Honda képviseli a földrészt az autós gyorsasági világbajnokságon, valamint számos kisebb-nagyobb támogatást nyújtó szponzor is jelen van a világ egyik legnépszerűbb versengésén.
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy az ötszörös világbajnok Schumacher új autójával csütörtökön már semmi baj sem volt, sőt, a német sztár ismét megjavította vele a fioranói pályacsúcsot. Az F2003-GA tehát gyorsnak gyors, csak még nem elég megbízható.
Legfrissebb hírek

Női kézi: Pásztor Noémi csapata megvédte bajnoki címét Romániában

Kézilabda
8 perce

Csehország jobb volt, harmadszor kapott ki a magyar csapat az elit-világbajnokságon

Jégkorong
31 perce

AIPS: a párizsi olimpia és a németországi labdarúgó Eb nyújtotta a legjobb médiakiszolgálást

Egyéb egyéni
31 perce

Premier League: a brazil válogatott jobbhátvédjére hajt a Spurs – sajtóhír

Angol labdarúgás
45 perce

Raúl Asencio közleményt adott ki, tagadja az ellene felhozott vádakat

Spanyol labdarúgás
52 perce

Hamilton édesapja az FIA-nál kaphat pozíciót – sajtóhír

F1
1 órája

Branislav Fodrek 2027-ig lesz a DAC edzője – hivatalos

Minden más foci
1 órája

La Liga: Espanyol–FC Barcelona

Spanyol labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik