Francois Duval beleköpött az élversenyzők levesébe. Azonnal hozzá kell tenni, hogy akaratán kívül, hiszen biztosan nem szándékosan csúszott neki egy hídkorlátnak a Svéd Rali ötödik gyorsasági szakaszán, és arról sem tehetett, hogy a Fordja olyan szerencsétlen pozícióban állt meg az út közepén, hogy a többiek nem tudtak tőle továbbmenni.
Marcus Grönholm már többször bizonyította, hogy otthon érzi magát a havas terepen
Marcus Grönholm már többször bizonyította, hogy otthon érzi magát a havas terepen
Miközben öten – Burns, Sainz, Martin, C. McRae és Loeb – mit sem sejtve teljesítették a világbajnoki programban idén debütáló brunnbergi gyorsaságit, a többiek ott vesztegeltek az ominózus hídnál. A versenybíróság törölte a szakaszt és a mezőny konvojban indult a pénteki zárószakasz felé. A mezőny úgy hajtott végig a késő délutáni sprinttávon, hogy még senki sem tudta, miként döntenek az ötös gyorsasági ügyében a versenybírák. Az mindenesetre tény, hogy az optimális körülmények között (már akinek a mínusz öt és hét fok közötti hőmérséklet optimális) megtartott szakaszok alapján Marcus Grönholm volt a leggyorsabb ezen a napon. A reggeli rajtnál még némi meglepetésre a monte-carlói győztes, Sebastien Loeb volt a legfürgébb, a második gyorsaságin azonban "helyreállt a rend” – előtérbe kerültek az északi pilóták, konkrétan Marcus Grönholm és Tommi Mäkinen. A világbajnoki sorozat egyetlen klasszikus hóralijáról ugyanis tudni kell, hogy a több mint fél évszázados története alatt csak skandinávok tudtak nyerni rajta.
Grönholm tehát a második gyorsaságin átvette a főszerepet, és attól kezdve nyert is sorozatban három szakaszt. Az ügy kezdett kísértetiesen hasonlítani a tavalyi és a három évvel ezelőtti helyzethez: ugyanis abban a két évben a finnek kétszeres világbajnoka legyőzhetetlen volt havon. Persze, egyetlen pillanatra sem dőlhetett hátra a versenyzőülésében, hiszen a négyszeres világbajnok honfitársa, Mäkinen is megmutatta már néhányszor (pontosan háromszor), hogy miként kell nyerni Svédországban. Ôk ketten csatáztak tehát az első helyért, egészen addig, amíg meg nem történt a baleset. A versenybírák órákon keresztül kétségek között hagyták a nagymenőket, csak később ültek össze a Duval-ügy megvitatására.
52. Svéd Rali, a 14 futamos vb 2. versenye
Abszolút sorrend a 6. gyorsasági szakasz után: 1. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 48:54.1 (átlag: 115.8 km/óra), 2. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 27.0 mp h., 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 30.8 mp h., 4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 5. Pykalisto, Mertsalmi (finn, Peugeot 206 WRC) 59.3 mp h., 6. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia WRC) 1:03.9 perc h., 7. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:05.0 p h., 8. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent WRC) 1:09.8 p h.
Következik: 2. nap, 6 gyorsasági szakasz (140.58 km) Tv: Eurosport, 00.15
A Hyundai gondjai
KARLSTAD. A svéd vb-futam helyszínén jelentette be a Hyundai-csapat, hogy anyagi gondokkal küzd, mert a főszponzora visszalépett a támogatástól. A gyár első lépésként háromról kettőre csökkentette a versenyautói számát a világbajnokságon, ám a vezetők remélik, hogy a gondok rövidesen megoldódnak. Ellenkező esetben nem garantálható, hogy a sorozatban 1998 óta szereplő csapat az idei összes versenyen részt tud venni.