A Renault kísérlete Alonso sikerét hozta
FORMULA–1. Csütörtökön megkezdődött az utolsó, karácsony előtti kollektív tesztelés Jerezben, ahol a McLaren és a Williams pilótáit megelőzve a Renault-val száguldó Fernando Alonso volt a leggyorsabb. A francia gárda egyébként olyan, forradalmian új felfüggesztést próbálgat, amelyet a Michelinnel együtt fejlesztett ki. A rendszer beiktatásával növekszik a gumi tapadása és csökken a kopása, igaz, az FIA még nem látta a felfüggesztést, így nem tud állást foglalni a szabályosságáról.
Formula–1-es teszt, csütörtök
Jerez: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:21.782 (71 kör), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:21.868 (48), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:21.872 (81), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:22.424 (44), 5. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth) 1:23.035 (87), 6. Trulli (olasz, Renault) 1:23.401 (46), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:23.811 (60), 8. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:24.276 (24). Mindannyian Michelin-abroncson.
Újabb vita az EU-val a dohányreklámok miatt
FORMULA–1. A Nemzetközi Automobil-szövetség világtanácsa jóváhagyta azokat a szabályváltoztatásokat, amelyekről október 28-án döntött a Formula–1-es bizottság. Ennek megfelelően jövőre megváltozik a pontrendszer és az időmérő edzés lebonyolítása. A dohányreklámokról is esett szó: az FIA eredetileg csak 2006 októberétől akarta betiltani azokat, de az Európai Unió miniszteri tanácsa december 2-án úgy döntött, hogy ezt 2005. július 31-ig be kell vezetni a gyakorlatban. Emiatt Max Mosley, az FIA elnöke levelet írt David Byrne-nek, az EU fogyasztóvédelmi és egészségügyi biztosának, és komoly aggodalmának, valamint döbbenetének adott hangot.