A World Rally Carhoz nemcsak külsőségeiben, hanem belső kialakításában is nagyon hasonlító Ford Focus RS magyarországi bemutatója alkalmából a napokban hazánkban járt Markko Martin, a "kék ovális márka rali-világbajnoki csapatának tagja. A szakemberek az egyik legtehetségesebb fiatal pilótának tartják a 27. születésnapját november 10-én ünneplő észt versenyzőt.
Bár a Ford vb-csapatának pilótája a murvás pályákon érzi magát a legjobban, élvezte a Hungaroring aszfaltján töltött perceket is
Bár a Ford vb-csapatának pilótája a murvás pályákon érzi magát a legjobban, élvezte a Hungaroring aszfaltján töltött perceket is
Ô volt az, akit az idei Akropolisz-ralin egy defekt fosztott meg attól, hogy első teljes vb-szezonjában pályafutása első futamgyőzelméért küzdjön, s ő volt az is, aki egy százhat kilométeres kenyai gyorsaságin mindössze négy percet kapott a szakaszt megnyerő Colin McRae-től úgy, hogy emlékezetből autózott, mert a navigátora a szervizparkban felejtette az itinert. Szóval Markko Martin nem mindennapi figura, és ez a hungaroringi autóbemutatón is kiderült. –Először jár Budapesten? – Igen, és sajnos nem is nagyon lesz időm arra, hogy szétnézzek, hiszen alig néhány órát töltök el a fővárosukban. Sajnálom, mert mindenkitől azt hallottam, hogy Budapest gyönyörű, bár őszintén szólva ezt a hideg, többnyire esős időjárást nem kedvelem különösebben. – Ezért tervezi azt, hogy melegebb éghajlatra költözik? – Valóban megfordult a fejemben, hogy Spanyolországban telepedjek le, de egyelőre ez csak terv, az állandó lakhelyem továbbra is Észtországban van. – Bár a vébés pályafutása még csak most kezdődik, nemrég azt nyilatkozta, ha befejezi a ralizást, akkor az üzleti életben keres újabb kihívásokat. Ennyire fontos önnek az állandó kockázatvállalás? – Inkább úgy fogalmaznék, hogy szeretek felelősségteljes döntéseket hozni, és ez az üzleti életben ugyanolyan fontos, mint a ralipályákon. – Miért döntött a Ford mellett? A hírek ugyanis arról szóltak, hogy a Subarunak is lettek volna tervei önnel. – Azért, mert a Fordnál teljes szezont teljesíthettem, és mert nagyon jól érzem magam a csapatban. Profi team, amely ütőképes autót küld harcba a vb-pontokért. – Az eredménylistákat böngészve úgy tűnik, jobban kedveli a murvás versenyeket, mint az aszfaltosakat, hiszen az idei két legjobb eredményét (két negyedik hely –A szerk.) Argentínában és Kenyában érte el. – Igaz, hogy nagyobb kihívásnak érzem a murvás viadalokat, ám a kedvencem nem a két említett futam közül való, hanem egy harmadik, a Finn Rali. Szerintem a hatalmas ugratóiról elhíresült versenyen van a legnagyobb szükség a versenyzők improvizatív készségére és arra, hogy a pilóta bízzon a navigátorában. – Az idei Akropolisz-ralin úgy tűnt, megszerezheti első vb-futamgyőzelmét... – Számunkra remekül kezdődött a görög verseny, hiszen öt gyorsasági szakaszt megnyertünk, és az első nap végén még mi álltunk az élen, ám a második napon kaptunk egy defektet. Nem mondom, hogy nem voltam csalódott, de hát ez bárkivel megtörténhet. – Ön szerint mi kell ahhoz, hogy valaki jó ralipilóta legyen? –Nagyon sok verseny-, illetve tesztkilométer. Persze a gyakorlás még nem tesz valakit világbajnokká, ahhoz tehetség is kell, érzék az autókhoz. – Ha már az autóknál tartunk: milyen kocsit vezet a közúton? – Egy ilyen Focus RS-re várok éppen. Nagyon jóindulatú gép, sportos, kényelmes, és sok mindenben hasonlít a WRC-re. A versenyhangulatot idéző Sparco-ülések vannak benne, hat-hét másodperc alatt gyorsul száz kilométer per órára, és a remek fékjeinek köszönhetően harminchat méteres úton áll meg erről a sebességről. A kétszáztizenöt lóerős motor szerintem bőven elég a közútra, úgyhogy már alig várom, hogy megkapjam a saját Focus RS-emet.