Ferrari: hol vannak a riválisok?

Az összeállítást készítette:  HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSAz összeállítást készítette: HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2002.11.09. 21:00
Címkék
A Ferrari 2001-ben szenzációs idényt zárt, és minden jel arra utalt, hogy a teljesítményét fokozni tudja a csapat. A Williams ugyan Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher személyében két remek pilótát foglalkoztat, de a BMW-motorok csak a gyors pályákon tudták felvenni a versenyt Michael Schumacherékkel.A Ferrari nem dőlt hátra a pazar idény után, a kemény csapatvezetés még jobb munkát kért az embereitől. Az F2002-es négykerekű ugyanolyan kiválóra sikeredett, mint elődje, amellyel Schumi és a csapat 2001-ben már a Hungaroringen bebiztosította a vb-címet.
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Ismerôs a jelenet – a két Ferrari (ezúttal elöl Barrichello) senkitôl sem zavartatva, egymás mögött halad el a kockás zászló alatt
Az első teszteken kiválóan ment az F2002, de Ross Brawn technikai igazgató és stábja úgy döntött, az első versenyeken még a megbízhatóbb tavalyi autóval indulnak el a pilóták.
Barrichello és Schumacher az első versenyen el is foglalta az első rajtsort, ám Rubinho a rajt után ütközött Ralf Schumacherrel, és kiesett. Schumi remek csatát vívott Jarno Trullival és Montoyával, és végül megnyerte a viadalt. A Ferrari 150. pole pozícióját megszerző német Malajziában Montoyával ütközött, és a mezőnyön átverekedve magát a harmadik helyen ért célba. Barrichello technikai hiba miatt kiesett, és felvetődött a kérdés, miért használják a pilóták a tavalyi kocsit, ha az megbízhatatlan a brazil alatt?
A Brazil Nagydíjon Schumacher már az F2002-essel indulhatott, de Rubinho legnagyobb megdöbbenésére ő még mindig a tavalyi géppel rajtolt. A német alatt győzelemmel debütált az új gép, Barrichello viszont ismét kiesett. A remekül bemutatkozó, ráadásul igen megbízható F2002-est San Marinóban már mindketten megkapták, és kettős győzelmet arattak.
Ferrari
Ferrari konstruktôr-vb 1., 221 pont
Elsô nagydíj: 1950, Monacói Nagydíj
Elsô pontszerzés: 1950, Monacói Nagydíj
Elsô gyôzelem: 1951, Brit Nagydíj
Nagydíjak száma: 670
Gyôzelmek száma: 158
Pole pozíciók száma: 158
Leggyorsabb körök száma: 159
Pontok száma: 2881.5
Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 9
Legjobb idény: 2002 (221 pont)
A 2002-es pilótái
Michael Schumacher (német) vb-1. 144 pont
Rubens Barrichello (brazil) vb-2. 77 pont

Schumi, akárcsak Imolában, pole-ból nyert Barcelonában is, ahol nem indult el Barrichello autója. A világbajnoknak öt verseny után 44 pontja volt, míg balszerencsés társa négy kiesés mellett csupán egy ezüstérmet tudott felmutatni. Ezek után Ausztriában Barrichellónak, aki az első rajthelyről indulva szinte végig az élen haladt, az utolsó pillanatokban át kellett engednie a győzelmet ötödik vb-címe felé menetelő társának. Schumi az autóból kiszállva már ünnepelni akarta győzelmét, ám hamar rájött, hogy fütyüli és ócsárolja őt a közönség. A német nemigen tudott mit kezdeni a helyzettel, a dobogón átadta a helyét Barrichellónak, aki sírva hallgatta a német himnuszt a pódium közepén. Szegény osztrák díjátadók nem tudták, kinek is kell adni a trófeákat, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) később egymillió dollárra meg is büntette a díjátadó ceremóniát cirkuszi előadássá alakító Ferrarit.
A csapatutasításokat az idén még nem szabályozták, így azt nem lehetett szankcionálni. Bár a Formula–1 szerelmesei világszerte emiatt is felháborodtak, és sokan el is fordultak a száguldó cirkusztól, a maranellóiaknak joguk volt dönteni a győztes kilétéről. Csapatutasítások korábban is voltak az F1-ben, igaz, ennyire látványosan – ráadásul az idény ilyen korai szakaszában – még nem született ilyen döntés.
Monacóban David Coulthard elintézte Schumit, míg Barrichello a verseny korai szakaszában a Kimi Räikkönennel történt ütközése miatt csak a hetedik lett. Kanadában idén harmadszor is dobogóra állt mindkét ferraris, majd újabb két kettős győzelemmel úgy érkezett Schumi Franciaországba, hogy ha nyer, és üldözői nem remekelnek, ötszörös világbajnokká válik. Hatalmas szerencsével sikerült is megnyernie a viadalt, a parádésan vezető Räikkönen öt körrel a futam vége előtt adta át az első helyet.
A német győzelmét Barrichello is megünnepelte, a brazilnak vissza kellett fordulnia a helikopterével, ő a verseny leintésekor ugyanis már hazafelé tartott, miután Ferrarija a felvezető kör elején nem tudott elindulni. Ezután viszont már érte küzdött a csapat, a Ferrari célja a konstruktőr-vb megnyerése mellett Barrichello ezüstérmének bebiztosítása volt.
Hockenheimben Schumi nem tudott segíteni társán, aki különböző okok – hűtőrendszer meghibásodása, boxkiállás közbeni komplikációk –miatt csak a negyedik lett. A német 1995 után ismét megnyerte hazája nagydíját, és ez remek ünneplése volt ötödik vb-címének.
Ami pedig ezután történt, azt irigyelte az összes csapattulajdonos, a sportág vezetői pedig aggódni kezdtek a Formula–1-ért. A Hungaroringen rendezett Magyar Nagydíjtól kezdve csak Ferrari kettősgyőzelem született, a team ismét Magyarországon nyerte meg a konstruktőr-vb címet, Barrichello pedig könnyedén bezsebelte a világbajnoki második helyet.
Belgiumban Michael Schumacher idei tizedik győzelmét szerezte, ezt a számot Japánban megtoldotta eggyel. A német pilóta Indianapolisban is nyert volna, de egy apró félreértés miatt Barrichello az utolsó métereken megelőzte őt. Schumi nyerni akart, de kicsi különbséggel, és ez visszaütött. A két pilóta állítólag nem tudta, hogy a célvonal vagy száz méterrel hátrébb van a rajtvonalnál, és amíg Schumi a rajtvonalnál lassított, Barrichello mellé akart érni, hogy gratuláljon neki –erre nyert.
A lényegen persze ez nem változtat, a Ferrari ebben az évben eljátszadozott a mezőnnyel, a versenyek kétharmadánál a pilóták már nem az ellenfeleket figyelték, hanem kímélték autóikat, mert mindenképpen célba akartak érni, és végül annyi pontot szereztek, mint a többi csapat összesen.
Elképesző teljesítmény, és bár sokan szabálymódosításokkal akarják felhozni az ellenfeleket, ebbe nem ment bele a szabályalkotó testület. A Ferrari dominanciája a csapat hozzáállását ismerve akár további jó néhány évig eltarthat, talán csak azon múlik a dolog, hogy mikor vonul vissza Schumacher.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik