Toyota: jó kezdés és visszaesés

Vágólapra másolva!
2002.11.05. 23:03
Címkék
A Formula1 újoncaként a Toyota mindjárt az első versenyén pontot szerzett, Ausztráliában Mika Salo a hatodik helyen vitte a célba piros-fehér négykerekűjét. A finn ezzel a produkciójával megnyugtathatta magát, hiszen történelmi pontot szerzett azután, hogy egy évet az alakuló csapat tesztelésére szánt. Mellette Allan McNisht indították a kölniek, a skót sikeres sportautó-pályafutás után 34 évesen mutatkozott be az F1-ben.
Salo Brazíliában megint hatodik lett, és remek produkcióját látva mindenki csak hitetlenkedett. A Toyota az első versenyeken gyorsaságával és megbízhatóságával is lenyűgözte a szemlélőket, de hamar visszaesett a csapat. A hátralévő 14 versenyen egyetlen pontot sem sikerült szerezni, rengeteg kiesés bosszantotta Ove Andersson csapatát. A hatalmas költségvetés ellenére nem látszott tehát a fejlődés, így nem csoda, hogy a vezetőség úgy döntött, megválik két hű szolgájától.Salo és McNish a Belga Nagydíjon szerzett tudomást az elbocsátásáról, és amíg a finn bejelentette visszavonulását, a skót nem zárta ki más csapathoz való szerződését. A Japán GP-n aztán hatalmas pofont kapott McNish, az időmérőn kicsúszott, és nem indulhatott el a versenyen. Ezzel véget is ért F1-es pályafutása.
Toyota (konstruktôr-vb 10., 2 pont)
Elsô nagydíj: 2002, Ausztrál Nagydíj
Elsô pontszerzés: 2002, Ausztrál Nagydíj
Nagydíjak száma: 17
Gyôzelmek száma: 0
Pole pozíciók száma: 0
Leggyorsabb körök száma: 0
Versenyben vezetett: 0
Pontok száma: 2
Legjobb idény: 2002 (2 pont)
A 2002-es pilótái
Mika Salo (finn) vb-17. 2 pont
Allan McNish (brit) 0 pont
Toyota (konstruktôr-vb 10., 2 pont)
Elsô nagydíj: 2002, Ausztrál Nagydíj
Elsô pontszerzés: 2002, Ausztrál Nagydíj
Nagydíjak száma: 17
Gyôzelmek száma: 0
Pole pozíciók száma: 0
Leggyorsabb körök száma: 0
Versenyben vezetett: 0
Pontok száma: 2
Legjobb idény: 2002 (2 pont)
A 2002-es pilótái
Mika Salo (finn) vb-17. 2 pont
Allan McNish (brit) 0 pont
Friss hír, hogy a Toyota hivatalosan is bejelentette, hogy a következő idényben Olivier Panis mellett Cristiano da Matta lesz a versenyzője. Az idei Cart-bajnok brazil 29 évesen vált a Formula–1-re azt követően, hogy májusban mindenkit lenyűgözött a toyotás tesztjén Le Castellet-ben. "Életem egyik legszebb álma vált valóra a Cart-bajnoki címmel, köszönöm a csapatfőnökeimnek, és már alig várom az új kihívást. A Toyotával ápolt kapcsolatom még szorosabbá válhat, és a világ legkeményebb autósportjában is kipróbálhatom magam” –mondta Da Matta.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik