Hamad bin Isza al-Kalifa, Bahrein uralkodója Sakiban letette az ország Formula–1-es pályájának alapkövét. A mindössze 707.3 négyzetkilométer alapterületű állam 2004-től szeretne futamot rendezni, és a király az idei monzai versenyen már alá is írt egy hosszú távú megállapodást Bernie Ecclestone-nal, a sportág első számú irányítójával. Az építkezés novemberben kezdődik, a 70 ezer néző befogadására alkalmas létesítményt várhatóan jövő nyáron adják át. Az ünnepségen a brit királyi család tagja, András herceg is jelen volt. Moszkvában is készülnek a Formula–1-es versenypálya építésére, igaz, az elmúlt hetekben többen megkérdőjelezték az orosz főváros alkalmasságát. Az is felvetődött, hogy Szentpétervárra teszik át a versenyt, de ezt cáfolta Grigorij Antifejev, Moszkva egyik vezető politikusa, a turizmusért felelős bizottság elnöke, az Orosz Automobil-szövetség alelnöke. "Még nincs Formula–1 Moszkvában, de biztosan lesz. Arra számítottunk, hogy gyorsabban haladnak majd az előkészületek, de a lemaradás ellenére mindenkit biztosíthatunk, elkezdtük a munkálatokat” – nyilatkozta Antifejev. Bernie Ecclestone a nyáron már ellátogatott Moszkvába, és el is készült a szerződés arról, hogy 2004-től lesz a városban F1-es verseny, de az orosz polgármester az aláírás előtti pillanatokban kijelentette, elégedetlen az okirattal. Új ötlettel állt elő a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Formula–1-es mezőny kiegyenlítése érdekében. Az FIA szerint a pilóták az idény során az összes csapat színeiben versenyeznének, így minden autót kipróbálnának egy évad alatt. Max Mosley, az FIA elnöke a bahreini versenypálya alapkövének letételekor beszélt az újításról. "Radikális tervezeteket is kidolgoztunk, és ezeket meg kell tárgyalnunk. Igen bizarrnak tűnnek ezek, de nem ülhetünk ölbe tett kézzel, át kell gondolnunk valamennyit. Az autócserés ötletnek az az alapja, hogy ha minden pilóta minden autót vezetne, mindenképpen kiderülne, ki a legjobb versenyző, és melyik a legjobb csapat. Ráadásul így érdekesebb is lenne a nézők számára, tehát érdemes beszélni róla” – nyilatkozta Mosley. Ez az ötlet valószínűleg még nagyobb felháborodást vált majd ki a(z él)csapatok vezetőiből, mint a néhány napja előterjesztett súlybüntetéses eljárás. E szerint minden vb-pontért egy kilogramm pluszsúlyt kapna az autójára minden egyes pilóta, és ezt az idény hátralévő versenyein hordaná. A csapatok a Japán Nagydíjon tárgyalják a tervezeteket, az FIA végrehajtó bizottságának legközelebbi ülése október 28-án lesz.