Kotán hét Eb-pontjaRALIKROSSZ. Az elmúlt hétvégén Lengyelországban tartották a ralikrossz Európa-bajnokság utolsó előtti viadalát, amelynek Kotán Péter révén magyar résztvevője is volt. Már az edzések is biztatóan alakultak a fordos pilóta számára, hiszen a tizenegyedik helyen végzett. Ezután következtek az előfutamok – az első kettő után kilencedik volt Kotán, ami biztos B-döntős pozíciót jelentett volna számára, csakhogy a harmadik előfutamból kizárták egy helyi versenyzővel való vitatott ütközés miatt. Nem sokkal később megint nyilvánvalóvá vált, hogy egy kicsit lejtett a hazai pálya, hiszen pontegyenlőség után egy lengyel fiúval szemben hátrébb sorolták a magyart, így a B-döntő helyett a C-döntő első helyéről várta a rajtot. Ezt a megméretést viszonylag simán sikerült megnyernie, úgyhogy a B-finálé utolsó rajtkockájából várhatta a lámpa szabad jelzését. Az indulás azonban nem sikerült túl jól, mert a Kotán előtt rajtoló Marko Jokinen autójának hátsó futóműve kiszakadt, és egyszerűen lehetetlen volt kikerülni. Maradt tehát az ötödik hely, amellyel azonban a nyolcszoros bajnok nem elégedett meg. Támadni kezdte Traubergset, és sikerült is megelőznie, ám a litván ezt nem hagyta annyiban, és oldalról úgy nekiment a Focusnak, hogy nemcsak a jobb eleje sérült meg, hanem Kotán válla is kiugrott. A magyar azonban ennek ellenére befejezte a viadalt – a hét pontot érő tizedik helyen –, amely után kórházba szállították, és megállapították, hogy kificamodott a válla. Kotán azonban bízik benne, hogy ennek ellenére elrajtolhat a hét végi németországi idényzárón. Ralikrossz Eb, 9. futam, SlomczynDivízió I.: 1. Kenneth Hansen (svéd, Citroen Xsara) 20 pont, 2. Koutny (cseh, Ford Focus) 17, 3. Larsson (svéd, Audi A4) 15, ...10. Kotán Péter (magyar, Fahrer Racing Club, Ford Focus) 7Idényzáró a ringenGYORSASÁGI AUTÓ. A hét végén tartják a gyorsasági autós országos bajnokság idényzáró futamát a Hungaroringen a Heidelberg-kupáért. Erről tartottak sajtótájékoztatót kedden délelőtt az Opel Tóth Autószalonban. Zengő Zoltán, a viadal főszervezője elmondta, ahogyan azt már az ő versenyein megszokhattuk, szombaton és vasárnap is indítanak ingyenes buszokat az Árpád híd pesti hídfőjétől, amelyeket az autóval nem rendelkező drukkerek igénybe vehetnek. Az évadzáró egyébként roppant izgalmasnak ígérkezik, hiszen a bajnoki címek közül jó néhány nem talált még gazdára. Hernádi újabb sikereGYORSASÁGI AUTÓ. A közelmúltban egy hihetetlenül elkeseredett ember érkezett haz, Tatabányára Francia-, pontosabban Olaszországból. A strassbourgi Európa-futamon Hernádi László idei második BMW-tuningmotorja is felmondta a szolgálatot. Kavecz István azonban kölcsönadta a saját M3-asát, amellyel Hernádi elutazott a következő viadalra, Buzetbe. A két futamból álló verseny egy háromszáz méter szintkülönbségű, öt kilométeres, rendkívül gyors, technikás pályán zajlott. Hernádi – az utóbbi versenyek balszerencsés emlékei miatt – jogos aggodalommal szemlélte a terepet, de jól koncentrált, és mindkét alkalommal célba ért. Nem úgy a horvát Moreno Luksetic, aki egy kanyarban az erdőben vállalt gallyazást. Hernádi másik vetélytársa, a szlovák Martin Kois is elszállt, így a magyar versenyző a horvát Boris Durlen mögött a második helyen zárta a versenyt. Ez pedig azt jelentette, hogy Hernádi elérte célját: a Zóna Trófea megszerzése után az európai hegyiverseny-sorozat keleti és nyugati régiójában is dobogóra állhat. Keleten második, nyugaton harmadik lett. FIA challenge hegyi verseny, BuzetAz élcsoport: 1. Boris Durlen (horvát, Ford Escort Cosworth) 5:47.593, 2. Hernádi (magyar, BMW M3) 5:58.625, 3. Goles (horvát, Skoda Octavia) 6:07.786 FIA Közép-európai Zóna Trófea A-csoport. Végeredmény: 1. Hernádi László 97 pont, 2. Luksetic (horvát, Renault MC) 37, 3. Dulen (horvát, Ford Escort Cosworth) 37. FIA nemzetközi hegyiverseny-sorozat, keleti régió. A-csoport. Végeredmény: 1. Peter Jurena (szlovák) 50, 2. Hernádi 49, 3. Krajci (szlovák) 47.5. FIA nemzetközi hegyiverseny-sorozat, nyugati régió. A-csoport. Végeredmény: 1. Peter Jurena 50, 2. Krajci 47.5, 3. Hernádi 39