Wossaláék vb-éremre pályáznak
MARBLEHEAD. Soling-világbajnokságra utazott a Wossala György, Kovácsi László, Vezér Károly egység, amely akárcsak az Európa-bajnokságon és a Masters vb-n, ezúttal is éremszerzési esélylyel indul majd. A hajóosztály idei legrangosabb viadalára, amelyre az egyesült államokbeli Marbleheadben kerül sor a héten, 8 ország 25 hajója nevezett.
Gasztroszer-kupa, évadzáró verseny, Mályi-tó
Finn: 1. Kupai (Miskolc-Mályi VSC), 2. Vajda (Justitia), 3. Kiss J. (MMVSC). Kadett: 1. Kovács T., Boros R. (MMVSC), 2. Berki, Zubai (Justitia), 3. Juhász N., Juhász A. (MMVSC). Kalóz: 1. Demjén S., Koleszár P. (Justitia), 2. Nagy I., Kovács I. (MMVSC), 3. Górász, Kiszely (Justitia). Optimist: 1. Jáborcsik (Justitia), 2. Mislei (Justitia), 3. Papp Á. (Justitia). Sikló: 1. ifj. Papp T. (Justitia), 2. Lukács (MMVSC), 3. Ujj (MMVSC).
Wossaláék vb-éremre pályáznak
MARBLEHEAD. Soling-világbajnokságra utazott a Wossala György, Kovácsi László, Vezér Károly egység, amely akárcsak az Európa-bajnokságon és a Masters vb-n, ezúttal is éremszerzési esélylyel indul majd. A hajóosztály idei legrangosabb viadalára, amelyre az egyesült államokbeli Marbleheadben kerül sor a héten, 8 ország 25 hajója nevezett.
Gasztroszer-kupa, évadzáró verseny, Mályi-tó
Finn: 1. Kupai (Miskolc-Mályi VSC), 2. Vajda (Justitia), 3. Kiss J. (MMVSC). Kadett: 1. Kovács T., Boros R. (MMVSC), 2. Berki, Zubai (Justitia), 3. Juhász N., Juhász A. (MMVSC). Kalóz: 1. Demjén S., Koleszár P. (Justitia), 2. Nagy I., Kovács I. (MMVSC), 3. Górász, Kiszely (Justitia). Optimist: 1. Jáborcsik (Justitia), 2. Mislei (Justitia), 3. Papp Á. (Justitia). Sikló: 1. ifj. Papp T. (Justitia), 2. Lukács (MMVSC), 3. Ujj (MMVSC).
Második alkalommal rajtol pénteken 12 órakor Csopakról, a rendező Kereked Vitorlás Klub elől a Fa Nándor alapította Egyszemélyes Non-Stop Balatonkerülő TBS Nagydíj, amelynek részleteiről hétfőn délelőtt a Wallis Motor Kft. BMW-szalonjában tartott tájékoztatót az esemény életrehívója.
A Balaton legnehezebbnek tartott versenyén idén előreláthatólag 20 versenyző indul majd, akiknek erős szél esetén a hajón adódó feladatokkal – elvégre nem egyszerű feladat egy maximum 8 méteres hajót egyedül irányítani –, míg gyenge szélben elsősorban a fáradtsággal kell megküzdeniük.
Fináczy György, a házigazda egyesület elnöke, egyben a tavalyi győztes elárulta, ő legutóbb 36 óra alatt ért célba, és bizony már alig várta, hogy végre kipihenhesse magát. Viszont legalább nem hallucinált, mint egyes versenyzőtársai, akik arról meséltek a partot érés után, hogyan a kialvatlanság hatására "fákat kerülgettek” a tavon. A vízimentők képviselője felhívta a figyelmet a süllőszezon beindultára, ami miatt számos kivilágítatlan horgászcsónakra kell majd számítani az egyes körzetekben, sőt, a part közelében horgászkarókra is, amelyek ugyancsak balesetet okozhatnak.
Az útvonal a tavalyihoz hasonló lesz, vagyis a csopaki rajt után a Tihanyi-szoroson keresztül Keszthelyig vitorláznak a versenyzők, majd visszafelé Balatonalmádiban és Balatonaligán kerülnek meg még egy-egy bóját, hogy végül Csopakon kössenek ki újra. Mindezt úgy, hogy külső segítséget tilos igénybe venniük, és motort sem használhatnak. Az első hat befutó rendkívül magas pénzdíjban részesül, a győztes egymillió forintot kap, míg a másik egymilliót a további öt helyezett között osztják el.