Számításaink szerint
Rovatunkat kezdjük Michael Schumacher újabb csúcsaival. A német lett az elsô Formula–1-es pilóta, aki egy idényben tízszer nyert, ráadásul megdöntötte a legendás Jim Clark hat trick (egyazon versenyen belüli gyôzelem+pole+leggyorsabb kör)-rekordját is. A repülô skót pályafutása során 11-szer ért el mesterhármast, Schumi pedig jelenleg már 12 triplázást számlál. Apró szépséghiba, hogy amíg Clark 72 Grand Prix-n szorgoskodta össze a hat trickokat, addig Schumacher 174 rajtja alatt érte el a tucatnyi mesterhármast. (M. Schumacher: 4 hat trick – 1994, 1 – ’95, 1 – ’97, 2 – 2001, 4 – 2002; Clark: 2 – ’62, 3 – ’63, 1 – ’64, 3 – ’65, 1 – ’67, 1 – ’68.)
A Ferrari idei 12., egymást követô 7. gyôzelmét könyvelhette el. Ha a hátralévô három versenyen is a maranellóiak diadalmaskodnak, beállítják a McLaren 1988-ból származó rekordját, amikor a wokingi team 15 viadalt nyert meg az idényben. A kettôs gyôzelmeket tekintve a Ferrari 58 ilyen jellegű sikert számlál már, ebbôl a Schumacher, Barrichello duó 12-t jegyez. A német, brazil páros (ugyanilyen, valamint fordított felállásban) hatodszor haladt át elsôként, illetve másodikként a célvonalon ebben az évadban.
Rubens Barrichello, aki az utóbbi hat alkalommal pontszerzô volt, karrierje során 31. ízben állhatott föl a pódiumra. Ennyi dobogós pozíciót számlál a háromszoros világbajnok Jack Brabham is. A 31. futamán részt vevô Juan Pablo Montoya tizenegyedszer került be az elsô három közé, és mindent egybevetve 75 világbajnoki pontot gyűjtött öszsze eddig.
Néhány mondatban a többiekrôl. David Coulthard és Ralf Schumacher is megszakítás nélkül negyedszer jutott értékes világbajnoki egységekhez; Eddie Irvine legutóbb az ausztráliai idénynyitón végzett az elsô hatban (akkor negyedik lett); Irvine 144. GP-jén indult, ezzel beérte Emerson Fittipaldit a vonatkozó örökranglista 23. helyén; Jacques Villeneuve hetedszer, Nick Heidfeld tizedszer került be az elsô tízbe 2002-ben.
Számításaink szerint
Rovatunkat kezdjük Michael Schumacher újabb csúcsaival. A német lett az elsô Formula–1-es pilóta, aki egy idényben tízszer nyert, ráadásul megdöntötte a legendás Jim Clark hat trick (egyazon versenyen belüli gyôzelem+pole+leggyorsabb kör)-rekordját is. A repülô skót pályafutása során 11-szer ért el mesterhármast, Schumi pedig jelenleg már 12 triplázást számlál. Apró szépséghiba, hogy amíg Clark 72 Grand Prix-n szorgoskodta össze a hat trickokat, addig Schumacher 174 rajtja alatt érte el a tucatnyi mesterhármast. (M. Schumacher: 4 hat trick – 1994, 1 – ’95, 1 – ’97, 2 – 2001, 4 – 2002; Clark: 2 – ’62, 3 – ’63, 1 – ’64, 3 – ’65, 1 – ’67, 1 – ’68.)
A Ferrari idei 12., egymást követô 7. gyôzelmét könyvelhette el. Ha a hátralévô három versenyen is a maranellóiak diadalmaskodnak, beállítják a McLaren 1988-ból származó rekordját, amikor a wokingi team 15 viadalt nyert meg az idényben. A kettôs gyôzelmeket tekintve a Ferrari 58 ilyen jellegű sikert számlál már, ebbôl a Schumacher, Barrichello duó 12-t jegyez. A német, brazil páros (ugyanilyen, valamint fordított felállásban) hatodszor haladt át elsôként, illetve másodikként a célvonalon ebben az évadban.
Rubens Barrichello, aki az utóbbi hat alkalommal pontszerzô volt, karrierje során 31. ízben állhatott föl a pódiumra. Ennyi dobogós pozíciót számlál a háromszoros világbajnok Jack Brabham is. A 31. futamán részt vevô Juan Pablo Montoya tizenegyedszer került be az elsô három közé, és mindent egybevetve 75 világbajnoki pontot gyűjtött öszsze eddig.
Néhány mondatban a többiekrôl. David Coulthard és Ralf Schumacher is megszakítás nélkül negyedszer jutott értékes világbajnoki egységekhez; Eddie Irvine legutóbb az ausztráliai idénynyitón végzett az elsô hatban (akkor negyedik lett); Irvine 144. GP-jén indult, ezzel beérte Emerson Fittipaldit a vonatkozó örökranglista 23. helyén; Jacques Villeneuve hetedszer, Nick Heidfeld tizedszer került be az elsô tízbe 2002-ben.
Michael Schumacher: – Nem tudtuk, mire számítsunk, a gumik és az időjárás rejtélyessé tette az erőviszonyokat, de kellemes meglepetés ért minket. A kocsi az ilyen gyors pályákon is kiváló, élveztem ezt a versenyt. Az utolsó néhány körben visszavettem a tempóból, láttam, milyen sokan kiestek, és inkább vigyáztam arra, nehogy úgy járjak, mint a balszerencsésebbek. Lassan mentem körbe, mert tudtam, hogy Rubens van mögöttem, Montoya pedig nagyon messze volt. Két hét múlva Monzában hazai pályán ismét győzni akarunk, persze, a Williams tavaly nagyon gyors volt ott. Mindenesetre a jövő héten ott tesztelünk, utána okosabbak leszünk.
Rubens Barrichello: – A péntek óta folyamatosan fennálló gondjaim után végre sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, de arra rá kellett jönnöm, hogy rossz gumikat választottam. De örülök, mert két ponttal ismét növelni tudtam az előnyömet, de voltak veszélyes pillanatai a versenynek. Räikkönennel keményen csatáztunk a rajtnál, majd Massa és Panis motorjából éppen előttem ömlött ki a füst. Michael a pole pozícióhoz hasonlóan a győzelmet is megérdemelte, három-négy kör után kiderült, hogy nem tudom tartani a tempóját, és nem lenne jogos, ha átadná nekem a diadalt.
Juan Pablo Montoya: – Kiváló eredménnyel zárult számomra ez a nagyon nehéz hétvége. Kicsit meglepett, hogy tudtam tartani a tempót Räikkönen mögött, nem számítottam arra, hogy ilyen gyors leszek. Az első boxkiállásomnál változtattunk a beállításokon, és ez sokat segített abban, hogy magam mögött tartsam Coulthardot. Még van remény a második hely elcsípésére, ha Rubens valahol kiesik, mi ott leszünk, és lecsapunk a lehetőségre.
David Coulthard: –Nagy kár, hogy nem tudtunk jobb eredményt elcsípni ezen a viadalon. Az autóm a középső szektorban nem volt túl jó, ezért nem kerültem eléggé közel Montoyához. A második boxkiállásom után jobb lett az autó tapadása, akkor ugyanis már több gumi volt a pályán és kevesebb üzemanyag a kocsimban, ennek köszönhető, hogy akkor értem el a leggyorsabb körömet. A villámgyors második pit stop segítségével közelebb kerültem Montoyához, de sajnos ez nem volt elég.
Ralf Schumacher: – Ezen a versenyen elkövettem néhány hibát. A rajtnál beszorultam a lassan induló Räikkönen mögé, aztán meg kicsúsztam a kavicságyba, végül pedig amikor a második boxkiállásom után elindultam, véletlenül rossz gombot nyomtam meg a kormányon. A végén szereztem két pontot, ami hasznos a csapat számára a konstruktőr második helyért folytatott küzdelemben
Eddie Irvine: –Mindent jól csináltunk ezen a hétvégén: az időmérő edzésektől a taktikán keresztül a versenyig. Az autó végig jó volt, és bár nem ez volt életem legizgalmasabb viadala, azért elégedett vagyok. A következő három verseny érdekes lesz, és én személy szerint nagyon várom már Monzát és Suzukát, ahol reményeim szerint a spáihoz hasonló teljesítményt tudunk nyújtani.
Olivier Panis: – A rossz rajtom után úgy nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam, és amikor végre Villeneuve mögé értem, a motor felmondta a szolgálatot. Az Olasz Nagydíjra helyre kell hoznunk a hibát, mert Monza olyan pálya, ahol a motor a legfontosabb, és várhatóan igen kemény feladatot kell megoldanunk.
Körről körreRajt. Michael Schumacher és Barrichello a pálya tiszta oldalát kihasználva az első és a második helyen érkezett az első kanyarba, Räikkönen viszszaesett a harmadik helyre. A finn mögött Montoya megelőzte Ralf Schumachert, aki mellett a Les Combes előtt Coulthard is elment.
2. kör. Montoya megelőzte a megcsúszó Räikkönent, előttük a két Ferrari növelte az előnyét.
3. kör. M. Schumacher 2.5 másodperccel vezetett Barrichello, 6.6-tal Montoya előtt.
10. kör. Barrichello hátránya 7.5, Montoyáé 19.7 másodpercre nőtt a leggyorsabb köröket halmozó világbajnok mögött.
11. kör. Button a 9. helyről autója hibája miatt kiállni kényszerült.
14. kör. A verseny üde színfoltját jelentő Villeneuve Fisichella után McNisht is megelőzte, és már a 11. pozícióban haladt.
16. kör. M. Schumacher meglátogatta szerelőit, Barrichello állt az élre.
17. kör. Ralf Schumacher megpördült, de Trulli mögött, a 7. helyen folytatni tudta a versenyt. Barrichello a boxban járt, akárcsak Trulli és Ralf Schumi.
18. kör. Montoya és Räikkönen látogatta meg szerelőit, nem változott köztük a sorrend. Davidson a Pouhon nevű, gyors kanyart elméretezte, és kicsúszott.
19. kör. Coulthard is a depóba látogatott, Montoya és Räikkönen közé, a negyedik helyre jött vissza.
21. kör. A mezőnyből utolsóként Fisichella is tankolt és cserélt kereket.
22. kör. M. Schumacher mögött Barrichello 18, Montoya 40, Coulthard 43, Räikkönen 50, Trulli 54 másodperccel következett.
29. kör. Trulli másodszor is a boxban járt.
30. kör. Michael Schumacher is így tett, a német éppen csapattársa, Barrichello mögé ért vissza.
31. kör. A brazil is szervizelt, akárcsak Ralf Schumacher, aki Trulli mögött folytatta.
33. kör. Montoya és a 7. helyezett Villeneuve autóján hajtották végre a szükséges tennivalókat.
34. kör. Räikkönen járt másodszor is a boxban, Ralf Schumacher a 6. helyezett Trullit támadta.
35. kör. Coulthard is túlesett a garázsa előtti teendőkön, Montoya mögött folytatta a versenyt.
36. kör. Räikkönen motorhiba miatt feladta a futamot, és Trulli is kiesett, Irvine-é lett a hetedik pozíció. Michael Schumacher 1:52.707 perc alatt teljesítette a körét – öt másodperccel lassabban, mint a 10. és a 20. kör között.
44. kör. Michael Schumacher lassú köröket futott, de Barrichello előtt maradt, és megszerezte idei 10. győzelmét. Csapattársa mellett a Coulthard nyomását tartani tudó Montoya kísérte a dobogóra.